Opony

Kategoria: Ciężki sprzęt bojowy



mroova
2008-07-03, 21:19
Przymierzam się do zmiany opon w moim turystycznym klocu. Fabrycznie rozmiary to przód 110/80R19, tył 150/70R17. Chciałem założyć coś odrobinę bardziej terenowego i jednocześnie tańszego od Michelin Anakee.

W tym rozmiarze bez szans, ale już 110/90 przód i 140/80 tył coś da się znaleźć. Na przód wybrałem Majtasa E08, a na tył E07. Chociaż w sumie jakbym w lekkie błotko wjechał, to przyczepność przodu jest co najmniej tak ważna jak tyłu - więc może z przodu też E07.

Problem w tym, że Majtasy w tych rozmiarach są tylko dętkowe. .
Jak to jest z zakładaniem oponek TT na felgi przeznaczone do bezdętkowych? Testował to ktoś? Poza tym jak poczytałem kiedyś relację kolesia, który w Tajlandii jednego dnia 6 razy łatał dętkę, to ja dziękuję za taką przyjemność.
wieczny
2008-07-03, 21:32
Mitasy w Sromie... Hmmm, powodzenia     . Jeśli chcesz Anakee to wal na priv, być może dam radę załatwić Ci trochę taniej nówki. Być może...
mroova
2008-07-03, 22:30
Dlaczego nie?     Słyszałem tylko, że trochę śliskie na mokrym.


Z Anakee jestem bardzo zadowolony, ale chcę się wdrapać na przełęcz Urdele w Rumunii i wolałbym bardziej terenowy bieżnik. Spodobały mi się Heidenau K60:

Podobno niezłe i cenowo niewiele więcej niż Majtasy, no i są bezdętkowe...
aRBi
2008-07-03, 23:15
 	  			  
Jak to jest z zakładaniem oponek TT na felgi przeznaczone do bezdętkowych? Testował to ktoś?


Od tygodnia mam na przedzie mitasa e09 TT z dętką na feldze do bezdętkowych. Negatywnych symptomów do tej pory nie zauważyłem (poza wężykowaniem na asfalcie na zakrętach - ale to raczej kwestia bieżnika).
Dzisiaj przejechałem ponad 200 km, głównie po szutrach i lasach i wygląda na to że jest spoko.
Mam pewne obawy z założeniem TT na tył (czy nie zerwie mi wentyla?) ale jak przyjdzie dętka to zaryzykuję
Szymon
2008-07-04, 08:26
Bieznik mozesz mieć jaki chcesz, rodzaj opony (TT czy nie) tez praktycznie nie ma znaczenia przy tak małych przebiegach jakie sie robi na kostce, ale rozmiaru szukaj takiego jak fabryczne opony bo przy innej szerokosci zmieni sie kierowalnosc motocykla i patrz na indeks nośności i predkosci. Mysle ze nie znajdziesz kostki o tak wysokim inteksie predkosci (może TKC) ale to co masz na oku powinno bys OK to Twojej V-Stromki
wieczny
2008-07-04, 11:26
Może Metzeler Enduro3 Sahara? 100/90/19 i 140/80/17...? Oblukaj mynetmoto.com
mroova
2008-07-08, 22:56
 	  			  
Może Metzeler Enduro3 Sahara? 100/90/19 i 140/80/17...? Oblukaj mynetmoto.com



Dobre i montują je standardowo w pomarańczach. Niestety przód robią tylko w rozmiarze 90/90/21. Także będę testował Heidenau.
I napiszę coś po paru kilometrach, jakby ktoś kiedyś był zainteresowany tematem.
wieczny
2008-07-10, 12:11
Mejbi Karoo? Powinny starczyć na trochę, dasz radę na nich wrócić, a drogie nie są. Za to dobre.


W której pomarańczy montują Sahary3?
mroova
2008-07-10, 23:40
Myślałem o Karoo, ale chcę żeby starczyły na dłużej, więc zamówienie na Heidenau już poszło.


Wydawało mi się, że montują w Adventure'ach, ale mogę się mylić.
YAGO
2008-11-25, 22:51
Powiec jak te K60 spisywaly ci sie w tym moto? dobrze ze nie zalozyles mitasow, mam e07 i naprawde szczerze odradzam te opony, na mokrym sa poprostu niebezpieczne.....
data7
2008-11-26, 11:27
Nie sa niebezpieczne jak sie pamieta, ze sie jedzie na mitasach :) ja smigam na zmiane na E-09, E-07 i C-02 i nie mialem jeszcze niebezpiecznej sytuacji. Z tym, ze pamietam wlasnie, ze jade na mitasie a nie na michelin czy dunlopie :)
YAGO
2008-11-26, 12:24
niestety nie zawsze to wystarcza.... nigdy nie mialem ani michelin, ani dunlop itp. :) w moim przypadku bylo tak ze przednie kolo zablokowalo sie przy predkosci 30km/h bez zadnego "ostrzezenia" a nastepnie, mimo kierunkowosci opony, natychmiast wykrecilo kierownice.... na heidenaukach k60 tez nie raz zdazal mi sie uslizg przodu jednak bez uciekania w bok, te opony sa tragiczne na jakiej kolwiek mokrej nawieszchni, wg mnie kompletny brak trzymania bocznego... sa dosc twarde w przeciwienstwie do heidenau ktore zajezdzilem w ok 4tys km, naturalnie bardzo mozliwe jest ze na innej maszynie mogo sie lepiej spisywac
spoco
2008-11-26, 12:57
ja najbardziej zadowolony bylem z pirelki z przodu... miekka, swietnie trzymala a nawet jak juz sie blokowalo kolo to nie uciekalo na baki wiec duza szansa ze gleby nie bedzie. Miala natomiast jedna jedyna wade, zniknela w niecale 5000 km i to wiekszosc po miekkim jezdzone.
YAGO
2008-11-26, 13:33
no podobnie sprawa sie miala jesli chodzi o k60 tyle ze ta z przodu znikala tak ze scinalo bierznik od hamowania, ale fakt mozna bylo sie przesliznac na zablokowanym kole i spokojnie odpowiednio zareagowac co dlamnie na e07 jest nie mozliwe, byc moze braki w umiejetnoscia... moglby ktos napisac jakos szerzej o tkc80? interesuje mnie przedewszystkim prowadzenie na mokrym asfalcie i w terenie, btw http://www.andreeweb.de/M...fen/reifen.html bardzo fajna stronka i mozna sie sporo dowiedziec, zapewne wielu z was znana... :)
wieczny
2008-11-26, 17:30
Rozumiem, że pytasz o oponę do Dominatora?


Jak dużo jeździsz w błocie to o TKC zapomnij. Jeśli musisz motocyklem jeździć po asfalcie żeby dojechać w teren, to TKC jest bardzo dobra. Opona jest cudowna, ale raczej do turystyki szutrowej ciężkim sprzętem. W błocie szybko się zalepia, natomiast pozwala klocom typu AT/TA/XTZ rozwinąć skrzydła w lesie i na plażach. Na mokrym asfalcie trzyma baaardzo dobrze (to w kontekście dojeżdżania w dzisiejszą pogodę kilka kilometrów ancfaltem). Oczywiście nagłe i mocne hamowanie przodem zablokuje koło, ale gdy jedzie się płynnie opona trzyma bez zarzutu.

Miałem komplet w AT. Tył wytrzymał 10kkm, przód ma już chyba... 13-14kkm i została połowa bieżnika, jeżdżona niestety głównie po asfalcie (mierząc w kilometrach) Widać lekkie ząbkowanie.

Oponą równie godną polecenia jest Michelin T63. Jest on od TKC w terenie o tyle lepszy, o ile na asfalcie gorszy (agresywniejszy bieżnik, lecz na krócej wystarczy).
YAGO
2008-11-26, 17:38
powiec mi jeszcze jak jest z kierunkowoscia tej opony i zachowaniem podczs ewetualnego poslizgu?
wieczny
2008-11-26, 23:55
Co rozumiesz pod pojęciem "kierunkowość opony" i "zachowanie podczas poślizgu".
spoco
2008-11-27, 08:43
czy jak zblokujesz przod to ucieka od razu na bok czy idzie prosto i da sie wybronic ?
data7
2008-11-27, 09:03
jestem zafascynowany iloscia teorii zapodanej w tym temacie    wychodzi na to ze moje 67.000 na oponach mitas jest niczym w porownaniu z TEORIA
wieczny
2008-11-27, 09:54
 	  			  
czy jak zblokujesz przod to ucieka od razu na bok czy idzie prosto i da sie wybronic ?


No mokrym asfalcie miałem kilka razy zablokowany przód. Nie skończyło się glebą ani razu. No ale pisanie o tym nie jest miarodajne. Tutaj większą rolę gra technika niż opona (przynajmniej tak mi się wydaje, Mitasa nie miałem ani razu). Prawda jest taka, że w praktyce trzymając odpowiedni dosiad przejedzie się po asfalcie z zablokowanym kołem kilka metrów i nic się nie stanie.

Data7, Ty jeździsz po swojemu, ja jeżdżę po swojemu :). Zamknąłeś kiedyś przednią oponę 90/90/21? Przeleciałeś zakręt trąc butem po asfalcie :)? Każdy jeździ jak lubi. Ja lubię tak, ze potrzebuję dobrych opon . Poza tym odwiedzałem w szpitalu kolegę ze złamaną nogą i miednicą (w 9 miejscach). Wyleciał z zakrętu, miał gufniane opony . Także mam traumę

Z resztą embego znasz.
data7
2008-11-27, 10:08
 	  			  
Zamknąłeś kiedyś przednią oponę 90/90/21? Przeleciałeś zakręt trąc butem po asfalcie :)?



Nieee.... mysle, ze takie wyczyny to tylko taki kozak jak Ty potrafi... :) malo ze mna jezdziles, nie wiesz jak jezdze i co zamykam a co nie:)
wieczny
2008-11-27, 10:12
Ale czy nie widzisz, ze kolega, który pyta rozumie, ze Mitas jest oponą niebezpieczną :)? I pyta o dobre opony :)?


Ty masz chyba z Mitasami to samo co z Zegami .
data7
2008-11-27, 10:13
Tak, ja mam ogolnie sporo kompleksow wiesz ?:) i do tego za pewne sporo mniej doswiadczenia niz Ty. No ale co zrobic...
Nadiq
2008-11-27, 11:04
Ja jeździłam swoją XL600RM na majtasach i byłam zadowolona     

Dla wyjaśnienia latałam po asfalcie na kościach i naprawdę nie narzekałam.
Zwyczajnie na mokrym trzeba było uważać i tyle
YAGO
2008-11-27, 13:29
Sprawa generalnie wyglada tak ze odkad mam mitasy to motocykl lezal 4x z powodu zanlokowania sie i ucieczki w bok przedniego kola przy malych predkosciach, do 50km/h, wcczesniej jedzilem caly sezon na heidenau k60 dzien w dzien do pracy i nie miale mani jednej takiej sytuacji... mimo ze jezdzlem od konca marca do poznego polowy listopada, chyba ze w tym sezonie oduczylem sie poprawnie hamowac     z mitasami jest tez problem w terenie jak jest mokro, czuc ze moto ucieka w bok... zobaczymy jak bedzie z finansami ale napewno sciagam ta opone z przedniego kola....
samson
2008-11-27, 14:14
Jest prosta metoda na hamowanie ciężkim klocem na mokrym na kostkach... hamowanie metodą choperową, 70% siły hamowania tył 30% przód. Nie zapominaj że z tyłu też masz hamulec który przy zablokowaniu koła jest łatwiejszy w wyprowadzeniu z poślizgu.
YAGO
2008-11-27, 15:57
Samson nie gniewaj sie ale akurat w tym przypadku to co mowisz jest kompletna bzdura, ten motocyk z choperem to niema absolutnie nic wspulnego a tylne kolo blokuje sie bardzo szybko, szczegulnie na tym mitasie gdzie rowniez przy przyspieszaniu na mokrym jest problem z przyczepnoscia..... to nie chodzi o to zeby sie zatrzymac tylk ozeby sie zatrzymac skutecznie co bez wiekrzego udzialu predniego ham. jest nie mozliwe, nie oczekuje od opon za 400zl komplet niewiadomo jakich wlasciwosc ale przynajmniej takich ktore pozwola na bezpieczna jazde na mokrym asfalcie z predkosiami ok 60-70km/h bo z takimi w takich warunkach jezdze... wg mnie to ze kolo blokuje sie przy hamowaniu i nacisnieciu na klamke dwoma palcami przy predkosci 20-30km/h a nastepnie opona uciekaw bok wykrecajac kierownice jest kompletnym nieporozumieniem, nigdy nie mailem markowych opon bo poprostu nie mialem takiej kasy ani nie mam takich wymagan... ale te to wg mnie totalna bzdura
wieczny
2008-11-27, 16:26
Ech Data...     . Dalsza polemika nie ma sensu widzę   . Strasznie szybko wkraczasz w niemiłe aluzje, które nie wnoszą nic do sprawy, a umniejszają oponentom :). Niepotrzebnie.


Yago - spróbuj TKC na przód. Firma "BodoCar" ("Bodo-Car"?) ma w ofercie opony Conti za fajną kaskę. Kilka osób ma też połączenie TKC przód i E-09 tył. Też nieźle robi, a na pewno bezpieczniejsze.
YAGO
2008-11-27, 16:31
moglbys zucic okiem czy tkc ma strzalke kierunkowa, bede bardzo wdzieczny poniewaz importer niebyl wstanie udzielic mi tej informacji.....
samson
2008-11-27, 16:32
 	  			  
Samson nie gniewaj sie ale akurat w tym przypadku to co mowisz jest kompletna bzdura, ten motocyk z choperem to niema absolutnie nic wspulnego a tylne kolo blokuje sie bardzo szybko,



Widzisz, bo jeździć trzeba umieć :) Swoje przejeździłem motocyklami na różnych oponach, o różnej masie i o różnym kącie nachylenia kąta główki ramy (Dacie nie dorównam stażem na mitasach).
Faktycznie mitas jest koszmarnie nie-przyczepny przy gwałtownym hamowaniu ale po pierwsze nie ma homologacji, po drugie nie jest przewidziany do jazdy po asfalcie
i na koniec po trzecie hamowanie na oba hamulce + odpowiednia pozycja do jazdy powodują że na mitasie na prawdę da się jeździć i to całkiem bezpiecznie.
YAGO
2008-11-27, 16:57
e07 nie jest przewidziany do jazdy po asfalcie??? to niby po czym? bo napewno nie jest przewidziany tez do jazdy w terenie..... ja tu mowie o oponach szosowo terenowych a nie o kostce.... jezdzic trzeba umiec to prawda i za profesjonaliste sie nie uwazam jednak wiekrza czasc swojej drogi przejezdzilem na nawieszchanich typu trawa, piasek szuter i snieg..... niemam tego motocykla od wczoraj i tez nie jest tak ze odrazu stwierdzilem ze te opony sa kiepskie tylko przeanalizowalem sobie te 4 gleby i doszedlem do wniosku ze zawsze jest dokladnie taki sam scenariusz a na poprzednich gumach problem uciekajacego kola nie wystepowal w tak gwaltowny sposob, zdazylo mi sie wleciec do skrzyowania w nocy podczas deszczu przesliznolem sie po strzalce ktorej nie bylo widac ale kolo bylo prosto i spokojnie mozna bylo zareagowac a tu efekt jest taki ze poprostu lecisz na ryj i to jest glownym powodem dla ktorego chce zmienic te opony... z tego co wiem to opona z kierunkowym bierznikiem nie powinna sie tak zachowywac a wrecz odwrotnie


wieczny
2008-11-27, 17:57
TKC są oczywiście kierunkowe.


Karoo nie znam, zna Data7 bo ma taką na przedzie. Mówił mi, że jest zachwycony.

Moja mała sugestia - ogólnie lepiej w cięższym motocyklu mieć bardziej terenową oponę z przodu, a nie z tyłu. Poślizg tyłu wyratujesz, poślizg przodu jest trochę gorszy do wyratowania. A podpieranie się noga może być niebezpieczne. Komplet TKC bardzo fajnie ze sobą współgrał przyczepnościowo. Teraz mając TKC i T63 z tyłu bywa, że przód zaczyna tracić przyczepność bo Michelin wgryza się w ziemie o wiele lepiej i pcha motocykl do przodu.
Przy czym zaznaczam - sam oceń. Na plażę lepiej mieć lepszy bieżnik z tyłu. Na ganianie po lesie i branie zakrętów na podłożu lekko rozjeżdżonej, delikatnie wilgotnej ziemnej drogi lepszy wydaje mi się bardziej terenowy bieżnik na przedzie. Jak przód zrobi "myk" przy prędkości 40-100km/h na takim podłożu to zaboli .
YAGO
2008-11-27, 18:17
wlasnie o to pchanie motocykla do przodu mi chodzilo, bardzo dziekuje za wypowiedzi, mam juz pewien obraz ktory jednak ostatecznie ukrztaltuje kasa, na stronach poswieconych dominatorowi znalazlem sporo opinii, ze tkc to najleprza opona do tego motocykla
data7
2008-11-27, 19:16
Popatrz tez na Pirelli MT21. Mialem ja na przedzie i jest to zdecydowanie najlepsza opona na jakiej jezdzilem. Na asfalcie w deszczu trzymala sie jak przyklejona i w terenie trzymala sie nie gorzej. Szukalem jej ostatnio na motobajzlu ale niestety nie znalazlem:( za to Karoo sie trafila w miare przystepnej cenie
wieczny
2008-11-27, 19:53
Fakt, jak mogłem zapomnieć :). Słyszałem o niej tylko i wyłącznie dobre rzeczy. Widziałem je kompletami w fajnej cenie na ebay.de. No i mynetmoto.com.
YAGO
2008-11-27, 21:01
 	  			  
Pirelli MT21



hm.... toc to kostka :) ale faktyczne cena jest bardzo ciekawa, komplet 550zl, tylko tej "z wygladu" obawial bym sie na mokrym asfalcie
wieczny
2008-11-27, 21:27
A ja nie :).
data7
2008-11-27, 23:40
http://www.conti-bike.pl/t5.php
Jerry_Lenox
2009-02-27, 15:26
Nie chcę zakładać nowego tematu o oponach wiec zapytam w tym wątku.

Szukam dobrych i tanich opon soft-enduro, takich bardziej szosowych niż terenowych.
Większość tematów oponiarskich na tym forum dotyczy kostek a rzadko kto
wspomina o czymś do codziennej jazdy po mieście i weekendowych wypadów w
plener.
Najtańsze są Mitasy E-08 ale czytając Wasze opinie oraz fakt że dużo jeżdżę po
mokrym to zastawiam się czy taki zakup ma sens. Mam też dostęp od Heidenau K76
które podobno są dużo lepsze, ale czy różnica przyczepności jest równie
wyraźna jak ceny? Pojawił się wysyp tajemniczych opon Shinko ale nic mi o nich
nie wiadomo, a jeśli już ktoś coś pisze to albo o kostkach albo o slickach.
Niestety moje doświadczenie oponiarskie dotyczy jedynie Dunlopa Trailmaxa
które to mam w obu moto i jestem zadowolony. Kolejny zakup tych oponek nie
wchodzi w rachubę - mamy kryzys, waluty drogie a w kieszeń przed sezonem opróżniona.
mroova
2009-03-01, 20:51
Powrót do tematu po długim czasie    


Mogę szczerze powiedzieć, że jestem zadowolony z K60.
Jak jest mokro i zimno, trzeba być ostrożnym. Tutaj do pięt nie dorastają Michelinom Anakee. Kilka razy zaliczyłem nieplanowanego power slide'a przy zbyt gwałtownym dodaniu gazu na mokrym. Ale nawet uślizg na łuku nie był groźny, da się go kontrolować.
Uślizg przodu zaliczyłem tylko raz, awaryjne hamowanie, klamka wciśnięta na maksa i zblokowane koło.

Na suchym nie ma się do czego przyczepić. Testowałem zakresy graniczne dosyć ostrożnie, ale dwa razy udało mi się przytrzeć buta, jadąc załadowanym na full moto z pasażerką.
Zmiana opon na węższe była trochę ryzykowna, ale okazała się rewelacyjną decyzją. Teraz wystarczy lekkie popchnięcie kierownicy i V-Strom sam składa się w zakręt. Dopiero teraz wiem, ile siły musiałem w to wkładać wcześniej.

Jeżeli chodzi o możliwości terenowe opon, to są na pewno większe niż mojego klocka z małym skokiem zawiechy i odsłoniętym wydechem. Na szutrowe drogi są idealne, na pewno czuję się na nich dużo lepiej niż na szosowych Anakee. Urdele przejechaliśmy dosyć spokojnie, nawet przy nikłej prędkości udało mi się przydzwonić wydechem w półkę skalną

Uratowały mój tyłek na miękkim, kiedy wyjeżdżałem z obozowiska nad rzeką. W skrócie, wieczorem straciłem klamkę sprzęgła przy małej wywrotce. Rano musiałem z obozu wyjechać bez sprzęgła, po drodze był ostry garb, który powinienem przejechać na półsprzęgle... Przedni widelec dobił i zrzuciło mnie z kursu prosto w lekko podmokły teren Przez głowę przemknęła myśl: Jak tu ugrząznę, to po nas i dałem ostro w gaz. Udało się!

Niedługo wrzucę link do fotek z Rumunii

Podsumowując: K60 za swoją cenę są na prawdę rewelacyjne. Zrobiłem ok. 7kkm i zrobię co najmniej drugie tyle.
RobertoZ
2009-03-02, 17:11
To ja wtrącę do tematu :


moto jak w opisie, planuje zmienić gumę bo stara niedomagała już w zeszłym roku a teraz chcę zacząć już śmigać. Z racji że moje doświadczenie jest małe to najpierw będę śmigał po asfalcie. Już wcześniej radziłem się na forum jakie opony kupić na asfalt/baaardzo lekki teren, zastanawiam się nad continentalami :
http://www.conti-bike.pl/...products_id=132

w sumie by pasowały, trochę kosztują, w porównaniu do jakichś mitasów do dużo ale wzbudzają zaufanie. Zmieniam tylna opone, przednia chcialem zostawic taką jaka była w dominie, chyba dunlop k560, taka przynajmniej jest w serwisówce.

Czy to dobre posunięcie zmienić tylną a przednią gumę zostawić? czy też może to mieć dla mnie jakieś nieporządane skutki?:O
stoner
2009-03-04, 17:25
 	  			  
Z racji że moje doświadczenie jest małe to najpierw będę śmigał po asfalcie

Znając życie od razu popcha Cię do lasu i bardzo dobrze. Ja zaczynałem w zeszłym sezonie na Metz Enduro Sahara, tył był na wykończeniu, fajne gumy właśnie na asfalt/spokojne endurzenie po szutrach. Teraz po namyśle wsadziłem na tył Conti TKC 80, bałem się trochę tej kostki myśląc o jeździe po asfalcie, a okazało się że całkiem niepotrzebnie. Bardzo fajna opona, można już nieźle pohasać w terenie, a na asfalcie dalej pełna kultura. Teraz czuję jak bardzo potrzebuję w terenie również TKC na przedzie. Teraz przód (Metz Sahara) mocno się ślizga na mokrej ziemi/ błotku i mam zamiar ją wymienić na TKC 80, mimo, że jest jeszcze świeża.
RobertoZ
2009-03-04, 18:04
 	  			  
Teraz czuję jak bardzo potrzebuję w terenie również TKC na przedzie. Teraz przód (Metz Sahara) mocno się ślizga na mokrej ziemi/ błotku i mam zamiar ją wymienić na TKC 80, mimo, że jest jeszcze świeża.



Ja generalnie jestem bardzo ostrożny przy wszystkim co robie więc raczej tak od razu nie pognam szaleć po lesie:P nie ukrywam że na pewno będę jeździł po lesie, jednak bardziej boje sie gleby na asfalcie przy tej bandzie idiotów którzy poruszają się po naszych drogach

A Continentale TKC kosztują 400 zł prawie:O, troche przerażające dla mojej kieszeni, tym bardziej że obecnie nie mam kasy na buty więc ogarniam dobre opony, które nie sprawią że będę totalnie spłukany. Co zrobić w takim razie?

Jakieś wyklarowanie sytuacji by się przydało...
stoner
2009-03-05, 09:59
 	  			  
Ja generalnie jestem bardzo ostrożny przy wszystkim co robie

Jak dla mnie, to sam sobie odpowiedziałeś. W traperach da radę jeździć, a bez opony nie. Tym bardziej, że masz rozsądne podejście i zapewne nie będziesz w terenie szalał, tylko poznawał zachowanie motocykla. Moim zdaniem, w tej chwili więcej zyskasz na bezpieczeństwie kupując nową odpowiednią oponę, niż buty, które by miały chronić Cię przed skutkami gleby, która pewnie prędzej przydaży się na łysej oponie.
RobertoZ
2009-03-05, 19:43
Ma ktoś jakieś dojście żeby kupić to co poleca Stoner?  Continental TKC 80 rozmiar 120/90 17cali, powiedzcie że ktoś może to załatwić tak koło 360 zł


A swoją drogą to ceny opon idą w górę jak cholera...
stoner
2009-03-06, 10:33
http://www.opomania.pl/pr...0-TWINDURO.html


Ja kupowałem w tym sklepie, szybko przysłali, cena zawiera koszt przesyłki, no ale wychodzi drożej niż byś chciał.
YAGO
2009-03-11, 10:44
Dzis przyszla do mnie nowka tkc 80 na przednie kolo, mam nadzieje ze nie zawiode sie na tej oponie... ale jest jedno ale, moja wyprodukowano na taiwanie, czy to normalne czy kupilem jakis shit?
wieczny
2009-03-18, 19:13
Wydaje mi się, że norma. Moja z 2007 jest Made in Korea, pewnie są też fabryki na Tajwanie. Ktośtam coś narzekał niby, że tajwańskie są gorzej wykonane, ale wiesz jak to jest na forach internetowych...
YAGO
2009-03-18, 20:23
no musze powiedziec ze wykonaniem to nie jestem pozytywnie zaskoczony, resztki odlewu przez caly obwod opony, taka "pletwa"
stoner
2009-03-19, 00:41
ja do jakości wykonania tylnej nie miałem zastrzeżeń, ale nie sprawdzałem gdzie ją zrobili..
wieczny
2009-03-22, 22:15
Nadlew to i ja mam. Do dziś.
KSTR
2009-08-04, 00:31
Halo,


Założyłem komplet tkc do nowej tenerki na wyjazd do rumunii.
To samo zrobił mój kumpel ale w ktm 990 adv. Zrobilismy w 5 dni 3500 na tych gumach po asfaltach 70%, reszta po suchych szutrach, mega kamorach i piachu.
Oponka genialna. Trzyma na zapiaszczonym asfalcie, niespodziewanie dobrze na mokrym asfalcie. W tereni jaki opisałem też bez krzywdy. Oboje zamkneliśmy je w trakcie wyjazdu - takie były winkle. Nie było miękkiej gry - czasu nie było dużo a plan napiety.
Jedyny problem z TKC to że po 5000 tył poszedł do kibla a na przodzie może do 9000 dociągnę.
Na tył teraz założyłem Metza Enduro 3 Sahara.
Na asfalcie jest ok. W terenie przewaga tkc jest mocno odczuwalna.
Generalnie chyba wrócę do tkc.
Pozdro
stoner
2009-08-04, 07:13
Wróciłem właśnie z Albanii na tkc, jak wiadomo dojazd i powrót asfalt, w samej Albanii przewaga szutru i kamieni, Czarnogóra asfalt. Opony dostały lekko ponad 5000 km i mimo wyraźnego zużycia na tyle spokojnie da radę przejechać kolejne 1000 - 1500 km. Przednie koło dostało mocny strzał w kamień - obręcz rozgięta, opona i dętka nie uszkodzona. Polecam, gumy fajne.
MiKo
2009-10-27, 11:23
pytanko o przednie opony 90/90/21 dętkowe

- rozważam TKC80 i Pirelli MT21
- tkc80 martwią mnie opinie o fatalnym prowadzeniu sie w błocie, że sie "zabija"
- mt21 pod tym wzgledem podobno rewelacja , ale ja również potrzebuję się NIEZABIĆ na asfalcie, równiez mokrym

zjechałem Mitasa-09 i na błocie i na asfalcie, i mokrym, itd - taki mam punkt odniesienia

jakby znalazł się ktoś kto zna te oby-trzy modele, (a może i inne, może Karoo któreś?) i może mnie opisać-porównać z mitasem ?

z góry bardzo dzięki
pingwin
2009-11-04, 10:25
Brać MT21, na asfalcie spoko, w terenie jeszcze lepiej. Mitas E 09, nie ma porównania w obydwóch przypadkach. Cenowo też lepiej niż TKC 80 wypadają.
sowizdrzal
2010-04-09, 15:40
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc..

JAK ROZPOZNAĆ, że OPONA MA HOMOLOGACJĘ na drogi publiczne?

Jak dotąd znalazłem:
1. w archiwum, że niektóre opony np. C-02 mają homologację na drogi
(ale które oznaczenie o tym świadczy?).
2. NHS - not for highway service - wyklucza użytkowanie na drogach publicznych.
3. DOT - dopuszczone w USA i Kanadzie, dla Europy nie ma znaczenia
4. E# - dopuszczone do ruchu w Unii (czy równoznaczne z homologacją?)
oraz
5. Informacja od dystrybutora Heidenau - ,,musi byc napis enduro na oponie kostkowej, wówczas jest to jednoznaczne z homologacją'' (???????)

Będę wdzieczny za podpowiedzi.
data7
2010-04-09, 16:51
No jesli nie ma napisu "not for road use" albo czegos w tym stylu, to powinno byc OK. Z tego co znalazlem w polsce E20 jest niby rownoznaczne z homologacja.

A tak z czystej ciekawosci, dla czego Cie to az tak martwi?
Z mojego malego doswiadczenia wynika, ze tak naprawde do endurakow to tylko kostki crossowe nie maja tej homologacji, bo wiekszosc ma wlasnie not for road use.
sowizdrzal
2010-04-09, 19:23
 	  			  
A tak z czystej ciekawosci, dla czego Cie to az tak martwi?
Z mojego malego doswiadczenia wynika, ze tak naprawde do endurakow to tylko kostki crossowe nie maja tej homologacji (...)



Dzięki za odpowiedź dokładnie o enduraki mi chodzi.
A dlaczego mnie martwi? Ano, żeby poruszać się z lekkim sumieniem po drogach.
Chodzi głównie o jakieś -- odpukać -- zdarzenie drogowe z mojej winy i wykręty
ubezpieczalni w temacie OC (wizja bankructwa do końca życia)...

... albo jak to mawiał Ryszard Ochódzki, Prezes KS Tęcza:
,,...żeby nas byle łajza z kontroli wzięła za tyłek...''.

BTW: te oponki na których jeździsz Dakarem to wszystkie mają to homolo??
Po czym to poznajesz?
data7
2010-04-09, 22:45
wszystkie :) po tym ze nie ma napisane "not for road use" hehe. Generalnie, jak opona nie powinna byc uzywana na drodze to ma taka informacje. A z tego co pamietam to wiekszosc ma DOT i E20 i inne tak ze luz :) Jak nie zamiezasz latac na czysto crossowych gumach to sie nie masz co martwic o homologacje :)
sowizdrzal
2010-04-10, 05:28
 	  			  
wszystkie :) po tym ze nie ma napisane "not for road use" hehe. Generalnie, jak opona nie powinna byc uzywana na drodze to ma taka informacje. A z tego co pamietam to wiekszosc ma DOT i E20 i inne tak ze luz :) Jak nie zamiezasz latac na czysto crossowych gumach to sie nie masz co martwic o homologacje :)



:-) od razu mi lżej. Podziękował :-)
Hassa
2010-04-10, 14:50
A co myślicie o oponie Kenda Millville - zastosowanie hard enduro?
pałeł
2010-05-03, 17:43
dobra guma jest 


tylko w transalpie szybko schodzi ale zadowolony jestem na max jeśli chodzi o przód a tyłu nie używałem
sowizdrzal
2010-05-09, 12:01
Jeszcze jedna wątpliwość co do opon enduro, tym razem WYWAŻANIE: 


W serwisie, gdzie zakładałem Metzeler Karoo (T), stanowczo odradzili wyważanie opony
,,terenowej'', a jeśli już to ciężarkami zaciskowymi na szprychy, nie takimi klejonymi.
Argument: ,,kostka ściera się tak szybko, że masy na kole zmieniają się 'wbrew' ciężarkom''.

Moje poprzednie Heidenau K-60 były wyważane (a też gładkie nie są).

Jak to wygląda u Was przy przebiegach powiedzmy 50/50 ?


Podobne tematy: