One night in the Paris...

Kategoria: Ciężki sprzęt bojowy



2can
2008-09-26, 16:05



W czwartek 26 września Świat motoryzacyjny wstrzymał oddech. W Paryżu w teatrze Espace Pierre Cardin niedaleko Łuku Triumfalnego i słynnej ulicy Champs Elisés Suzuki Motor Corporation na Międzynarodowej Konferencji Prasowej zaprezentowało trendy na sezon 2009. Główną atrakcją konferencji był pokaz nowych - flagowych modeli Suzuki - GSXR 1000 , Intrudera M 1500 i Gladiusa.

Konferencja została zaplanowana na czwartek , dzięki temu mogliśmy środę poświęcić na zwiedzanie. Paryż o tej porze roku jest piękny i przyjazny , temperatury są znośne a pogoda słoneczna. W kraju od trzech tygodni lało jak z cebra więc paryskie słońce wręcz zmusiło mnie do spacerów malowniczymi uliczkami Montmare oraz alejkami ogrodów Luksemburskich. Jedno co nasuwa się od razu przed oczy to niesamowita ilość skuterów i motocykli , są ich tysiące. Na każdej ulicy parkuje mnóstwo jednośladów , ulice wręcz tetnią motocyklowym życiem, to prawda w duzej mierze przyczyniły się do tego korki , jednak widać dużą kulturę jazdy i swoistą symbiozę kierowców samochodów i jednośladów.

Konferencja w Paryskim teatrze Espace była wspaniałym spektaklem który rozpoczął się od krótkiego występu Toshihiro Suzuki - prezesa SMC , następnie wyświetlono film przyblizający 100 letnią działalność firmy Suzuki na świecie. Po czym show przeszło w stadium kulminacji gdyż filmy prezentujące nowe modele przeplatały się z występami modeli na scenie i prezentacją motocykli na żywo. Muszę wspomnieć o tym jak wielkie wrażenie wywarł pokaz nowego motocykla Gladius - idealnego miejskiego pojazdu dla wszystkich aktywnych zarówno kobiet jak i mężczyzn. Ten lekki, zwinny motocykl z silnikiem dwucylindrowym w układzie V może być przebojem rynku w nadchodzącym roku 2009 zwłaszcza , że jego cena ma być mocno przyjazna kieszeni potencjalnego nabywcyi oscylować w granicach dwudziestukilku tysięcy.
Największe zainteresowanie wzbudził nowy model Suzuki GSXR 1000 całkowicie przebudowany i zaskakujący nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi. Skrócono o 6 cm silnik co z kolei umożliwiło zmniejszenie rozstawu osi pojazdu , jednak wahacz został wydłużony co ma radykalnie poprawić prowadzenie w ciasnych zakrętach. Po tych wszystkich nowinkach wprowadzenie na scenę nowego Intrudera 1500 było przysłowiowym rodzynkiem do i tak smacznego kremu. Intruder zaskoczył nas nową kolorystyką - błękitem i ciemną śliwką obok sztandarowego czarnego koloru. Ten wspaniały chopper może się podobać i stanowi doskonałe uzupełnienie gamy cruiserów oferowanych do tej pory w dwóch pojemnościach - 800 cc i 1800 cc.
Osobiście żałuję , że nie pokazano zapowiadanych nowych modeli czterokołowców na które bardzo czekałem , na to jednak będziemy musieli uzbrioć się w cierpliwość do Intermotu w Kolonii.

Poniżej prezentuję kilka zdjęć nowych modeli zarówno mojego autorstwa jak i z materiałów prasowych Suzuki.

Wasz korespondent Krzysiek Wronowski

Wszystkie zdjęcia z Paryża dostępne są tu

























MTBiker
2008-09-26, 20:38
.empty.
robos66
2008-09-26, 21:46
Mnie intryguje INTRUDER! Jak coś tak topornego może kogoś rajcować
Pablo
2008-09-26, 22:40
Ja lubie choppery
2can
2008-09-26, 22:59
e no co Wy Gladiusem by jeszcze polatał po szutrach :)
samson
2008-09-29, 09:45
Czy tylko mi się wydaje, że Suzuki zaczyna produkować coraz bardziej bezpłciowe motocykle? (nie dot. GSX-R).
spoco
2008-09-29, 10:28
jeszcze raz przypomne ze nie szpej sie liczy tylko jezdziec i pnownie wspomne goscia ktory jest dla mnie idolem... na r1 pol swiata zwiedzl i po takich hardkorach jezdzil ze niejednemu z nas szczeka nie raz opadla :)
mroova
2008-09-30, 21:27
Zależy co kogo rajcuje i czy robi to dla przyjemności z jazdy czy z innych powodów.

Na DRce też można grzać po torach wyścigowych, tylko po co?

A chopperem, to raz próbowałem i szkoda mi kręgosłupa na naszych drogach


Podobne tematy: