DR 350 - BRAK ISKRY

Kategoria: GarażDR 350



przemo_a4
2007-11-04, 20:31
Witam,

Jestem z Piotrkowa Tryb. a na niniejsze forum zaprosił mnie "swistacz".
Chciałbym sie poradzic w kwestiach elektrycznych.
Mam problem z dr 350, w czasie jazdy, podczas zmiany biegu, spadły obroty i zgasła, po ok. 15 min. odpaliła z pychu, ale nie chciała trzymać wolnych obrotów i znów zgasła, a po tym juz nie chciała nawet zapalic bedac ciągnietą przez samochod. po 3 dniach sprawdzam czy jest iskra, ale niestety jej brak. Co sie mogło popsuć w czasie jazdy? Co sprawdzić? Od czego zacząć?
Dodam ze jakies 2 km wczesniej miałem przewrotkę, ale moto odpaliło bez problemu po 3 kopnięciu.
Dzieki z góry za podpowiedzi!
Pozdrawiam,
Przemek
spoco
2007-11-04, 20:59
szukajcie a znajdziecie... multimetr w lapke i sprawdzaj... moze cewka, moze modol, a moze po prostu gdzies masz przerwe na kostce... sprawdzaj po kolei od swiecy "w gore" i wkoncu znajdziesz winnego...
filip757
2007-11-04, 21:27
Najpierw podstawowe sprawy tj. świeczka, przewód WN i tak jak SPOCO napisał   :ok!!: 

Poprostu pomierzyc i znajdziesz. :blu_rock:

P.S. Jak będziesz potrzebował jakiejś serwisówki to daj znać na PW :fajka: .
samson
2007-11-04, 22:39
W serwisówce powinieneś mieć opisane oporności cewek w alternatorze pomiędzy konkretymi kablami, to Cię naprowadzi na trop. Jeżeli oporności są ok...to szukaj wyżej.
przemo_a4
2007-11-05, 13:33
Dzieki za podpowiedzi.

Cienko u mnie z „dojcze langłidż” wiec prosiłbym o potwierdzenie czy to co Samson pisał to to:
wg serwisówki
Magnetzunderspulenwiderstand: Beleuchtung 0,1 – 1,5 Ω gelb - schwarz
Spannungs-versorgung 250 – 370 Ω weiss – braun
Abtaster 180 – 270 Ω grun - blau
samson
2007-11-05, 13:48
Tak to jest to: nie rozkoduje Ci niestety nazw cewek, ale pierwsza to na moje oko uzwojenie cewek alternatora:


* gelb - szwarz =zółty - czarny
* weiss - braun = biały - brązowy
* grun - blau = dzielony - niebieski

Jedno z dwóch pozostałych to impulsator a drugie cewka wysokiego napięcia.
przemo_a4
2007-11-09, 18:51
powiedzcie mi jeszcze co to jest ?(zaznaczone zołta strzalka)

u mnie nie jest to wypelnione tym kitem

Dzieki za info. Musi to być czyms wypełnione??
Pawel2007
2007-11-09, 19:54
Czujnik biegu jałowego (luzem zwanego). Zapala zieloną lampeczkę na desce rozdzielczej. :bliss:
motormaniak
2007-11-12, 11:19
Co ja widze na tej fotce- masz w Dr 350 dzwignie zmiany biegów nie bezpośrednio na wałku zmiany biegów wychodzącym z silnik atylko na układzie ciegien??... hm .. Czy to seryjne rozwiązanie z wersji SHC?  Po co ?

ps. mam "zwykłego" z 1992 roku.
przemo_a4
2007-11-12, 22:17
nie, nie posłużyłem sie fotka znaleziona w necie.
przemo_a4
2007-11-12, 22:19
...
Pawel2007
2007-11-13, 12:26
No i co z tą iskrą? Znalazła się?
przemo_a4
2007-11-13, 19:01
A zasadzam sie dopiero na sobote na testy.
przemo_a4
2007-11-15, 06:59
Ahhhhhhhh jednak zachecony pytaniem Pawła, sprawdziłem oporność cewek dzisiaj.

Z odczytów wynikało że cewka zasilająca jest "otwarta", więc zdjąłem osłonę magneta i okazało się że tam wszędzie był olej :cryy: nie wiem czy tam powinien być, czy magneto nie powinno chodzić na sucho, ale rzeczą która wzbudziła moje największe zakłopotanie było 17 zębów przyklejonych do magneta i cewek ( to te zeby uszkodziły cewke zasilającą), ale skąd się one wzięły???????? Jakieś pomysły z jakiej to zębatki?

Pewnie się nie dowiem, poki nie rozbiorę dalej silnika :sux:
Ale przypomniałem sobie jeszcze jeden szczegół: po glebie o której pisałem, przyblokowało mi kopniak jak chciałem odpalić, ale w końcu go przekopałem. Pytanie czy zebatka sie pokruszyła wczesniej i ząb zablokował kopniak (lub cos innego poruszającego się w czasie kopania) czy kopiąc na siłę coś połamałem?
moonraker
2007-11-15, 10:20
Raczej kopajką byś zębów nie wyłamał a przynajmniej byś o tym wiedział by było jakieś chrupnięcie czy cos? A teraz kopajka działa, biegi wszystkie są?

pozdr
przemo_a4
2007-11-15, 11:04
wszystko dziala w sensie kopniak chodzi prawidłowo i biegi wchodzą jak należy,

do tego zeby ktore znalazlem sa waskie, tak jakby nie ze skrzyni, raczej obstawiam zabatke napedzajaca pompe oleju (ale czy to mozliwe? :oczy: )
Pawel2007
2007-11-15, 16:30
Nie ma rady :smutny:  trza rozbierać  :weapon:  Na razie dekiel sprzęgła i może będzie już coś widać.
przemo_a4
2007-11-16, 20:57
Zdjalem pokrywe sprzegla i faktycznie okazało się ze zebatka napedzajaca pompe oleju nie posiada ani jednego zeba, znalazlem tylko 17 wiec gdzie jest pozostale 19??? czy da rade jakos wyplukac silnik?? Bez rozkuwania? Czym go wypłukać?

Ciekawi mnie czemu zeby sie wylamaly, bo pompa chodzi bardzo ładnie, bez oporów.
Wobec powyzszego potrzebuje:
- przewinac cewki lub kupic,
- kupic zebatke pompy oleju
- kupic uszczelki (wczesniej byl silikon) pod pokrywy magneta i sprzegła.
motormaniak
2007-11-17, 22:35
cewki przewiń lub kup używki- raczej trafisz na allegro bez problemu

- Zębatke pompy oleju spróbuj nową- do xt 350 kosztowała 80 zł więc idzie wytrzymać
- uszczelki np. w Larssonie - coraz bardziej lubię ten sklep bo coraz lepiej działają....
No i po wymianie zębatki zobacz czy nic nie blokuje,,(wiadomo) w XT wystarczył kawałek silikonu w pompie by plastikowa zębatka kaput..
podisał wujek dobra rada
przemo_a4
2007-11-20, 21:10
Znajomy warsztat nie podjał sie przewiniecia cewek? Mozecie cos polecic (wysłkowego)?

W jakiej cenie moga stac urzywki? :sux:
samson
2007-11-20, 21:18
Polecam: http://www.cyklo.acn.waw.pl/
JohN_00
2007-11-20, 22:08
 	  			  

W jakiej cenie moga stac urzywki? :sux:



kiedys widzialem na allegro za 120zł

http://moto.allegro.pl/it...oryginalne.html tu zapytaj
przemo_a4
2007-11-20, 22:18
A dziekuje, allegro juz przejzalem. Znalazlem czlowieka co chce 150 pln, a handlarze nie posiadaja stojanów do 350.


Podobne tematy: