Czarny dym - dlaczego?

Kategoria: GarażCzarny dym



Jerry_Lenox
2009-09-08, 09:11
Witam!


Zauważyłem ostatnio że po gwałtownym dodaniu i odjęciu gazu pojawia się czarny dym.
Przy normalnym "gazowaniu" dymu nie ma, na wolnych ani wysokich obrotach tez bez
dymu. W czasie jazdy też nic, tylko przy gwałtownym ruchu manetką gazu puszcza kłąb dymu jak Ikarus.

Czy to problem w regulacji gaźnika czy może coś głębiej siedzi?

Pozdrawiam
Jarek
kogut
2009-09-08, 11:21
Zbyt bogata mieszanka jak na mój gust . Gaźnik do regulacji .
Murdoch
2009-09-08, 14:22
Dokładnie. Jak czarno to nic nie szukaj na razie tylko gaźnik do reglacji. Powinno wystarczyć.
blitz
2009-09-08, 19:07
też to przerabiałem, z tym że u mnie jeszcze dochodziło branie oleju.

Ale jeśli nie bierze oleju to jak pochodzi chwilę na wolnych i po gwałtownym dodaniu gazu pojawi się czarny dymek, znaczy że za bogata mieszanka.
Aczkolwiek przy przelotowym tłumiku nie do końca to jest wadą
samson
2009-09-08, 21:39
Należy pamiętać że dymienia na czarno nie zniweluje się śrubą mieszanki. Należy wymienić dyszę główną.
filip757
2009-09-08, 22:15
Albo opuścić iglicę...
kogut
2009-09-09, 03:02
Dysza główna raczej nie rozkalibruje się sama z siebie . Warto zajrzeć do serwisówki i zobaczyć czy jest taka jak powinna być . I tak jak napisał filip , zobaczyć czy iglica jest prawidłowo ustawiona .
Jerry_Lenox
2009-09-09, 08:29
Dysze sprawdzę bo wiem że wkładano większe od mocniejszej wersji - możliwe że zmieniono dyszę nie regulując mieszanki. A jak powinna być ustawiona iglica - ma trzy nacięcia i zawleczkę która można przestawiać. Czy bogata mieszanka ma duży wpływ na poziom spalania?
kogut
2009-09-09, 10:45
Im wyżej masz ustawioną iglicę , tym więcej paliwa dostaje silnik . Ustawienie powinna podawać serwisówka , ale jeśli jej nie masz to...masz tylko 3 rowki    Ustaw iglicę najniżej , podreguluj wolne obroty i sprawdź czy motor ma "ducha" . Jak będzie lipa to zapinkę ustaw na środkowy rowek .
Jerry_Lenox
2009-09-10, 13:29
A jak się postępuje jeśli gaźnik ma dwie iglice?
Madmarcin
2009-11-22, 14:46
Podłącze sie do tematu, a mianowicie mam troche głupie pytanie czy para z tłumika na zimnym silniku ma jakies znaczenie czy to normalna sprawa na wilgotnosc powietrza itp?
Fillord
2009-11-22, 18:38
Madmarcin,  para wydzielająca się z wydechu to normalna rzecz. W wyniku spalania paliwa wydziela się para wodna, no i gdy spada temp. na dworze to poprostu ją widać, ot cała tajemnica
filip757
2009-11-22, 20:49
To jeszcze wytłumacz dlaczego dzieję się tak tylko na zimnym silniku...
de Fresz
2009-11-23, 10:56
Para w wyniku spalania benzyny? Czyżby jakiś przełom w fizyce? 


Zazwyczaj parują sprzęty trzymane pod chmurką lub w chłodnych i wilgotnych pomieszczeniach - ot, wilgoć się zbiera w tłumikach i po podgrzaniu sobie paruje.
Fillord
2009-11-23, 12:59
Chyba ktoś nie chodził na chemię   

oczywiście nie chcę się wymądrzać, poprostu wyprowadzam z błędu
filip757
2009-11-23, 14:13
Muszę Was pogodzić, ponieważ obydwaj macie po części rację... winna jest temperatura wydechu i woda ze spalania paliwa.
de Fresz
2009-11-23, 14:34
Jak mnie kulawa już może pamięć nie zwodzi, składnikiem spalin są: węglowodory, tleneki węgla, tlen, tlenki azotu, tlenki siarki i jeszcze trochę śmiecia. Ale chętnie się dowiem skąd miałaby się tam znaleźć woda (zakładając oczywiście czystą benzynę, a nie wyrób paliwopodobny).


Pozdro
deF
filip757
2009-11-23, 16:37
Ale przecież wzór który został przytoczony jest prawdziwy (oczywiście pokazuje proces całkowitego spalania co ma miejsce wyłącznie w układach z katalizatorem). Natomiast podczas spalania realnego (czyli niecałkowitego) powstają jeszcze  CO, NOx-y oraz niedopalone węglowodory.
Jerry_Lenox
2010-03-08, 15:05
Wracając do tematu - mój gaźnik dwie przepustnice i dwie iglice.

Jedna sterowana mechanicznie linka a druga podciśnieniowo. Czy powinienem
przestawić obie iglice chcąc pozbyć się kopcenia na czarno czy tylko jedną?


Podobne tematy: