Centralny zamek przestał otwierać drzwi - Accent '03

Kategoria: AccentCentralny zamek przestał otwierać drzwi



Rafal
2009-12-06, 13:13
Witam Kolegów,

Czy któryś z kolegów wie gdzie znajduje się bezpiecznik centralnego zamka?
Problem: mam w samochodzie centralny zamek, kluczykiem od strony kierowcy otwieram i zamykam wszystkie drzwi (normalnie), od paru dni centralny zamek nie działa (nie słychać silniczka)-podejrzewam jakiś bezpiecznik. Żadnych problemów wcześniej nie doświadczyłem (z centralnym:-)).

Pozdrawiam
pjj
2009-12-06, 14:06
Centralny nie działa w obu drzwiach, czy tylko po przekręceniu od strony kierowcy? Dodatkowo, rozumiem że nie działa zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu, tak?


Szczerze nie wiem jak wygląda instalacja elektryczna w accencie 2gen, ale nie sądze żeby bezpiecznik od centralnego wyciągnęli poza puszkę ze wszystkimi bezpiecznikami. Poszukaj opisu na deklu od głównej skrzynki, a jak nie znajdziesz, to posprawdzaj czy wszystkie są ok.
Rafal
2009-12-06, 14:48
hej,

zawsze działał tylko z jednej strony (tzn. od strony kierowcy) teraz w ogóle.
(Nie wiem czy wyraziłem się przejrzyście... zamek centralny otwierany jest przez kluczyk używany w drzwiach od strony kierowcy (otwierał i zamykał wszystkie drzwi)- nie mam (nie miałem) pilota. Od strony pasażera otwierał tylko drzwi pasażera - przynajmniej odkąd ja jestem właścicielem. W chwili obecnej otwieram (zamykam) tylko kluczem drzwi kierowcy - pozostałe nie reagują - wywnioskowałem, że w każdych drzwiach musi być siłownik do ich otwarcia i zamknięcia (prócz kierowcy?) i wszystkie naraz się nie popsuły i dlatego zacząłem od bezpiecznika.)
posprawdzam bezpieczniki - opis na deklu nie bardzo mi pomaga:-).
Dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam

Tak, nie działa zarówno przy otwieraniu jak i zamykaniu.


Jak pogoda jutro dopiszę to posprawdzam bezpieczniki i dobiorę się do drzwi i przedstawię jak to wygląda.
kml
2009-12-06, 14:57
Rafal, zmień tytuł tematu bo przy szukaniu fałszuje wyniki. Jeżeli nie czujesz/słyszysz siłownika i charakterystycznego tupnięcia przy zamykaniu to zapewne siłownik wyzionął ducha. W PL koszt śmiesznie niski
bob35
2009-12-06, 15:02
wątpie czy to bezpiecznik na 99% masz padnięty siłownik . Poczytaj jak sciąga się boczki  . Potem do sklepu kup siłownik uniwersalny master (5kabli) koszt ok10-20zł i godzinka jak na pierwszy raz roboty
pjj
2009-12-06, 16:40
 	  			  
hej,
zawsze działał tylko z jednej strony (tzn. od strony kierowcy)



szkoda, bo w takim wypadku, żeby się przekonać czy to siłownik, czy coś w instalacji, to musisz zdjąć boczek. Przychylam się do opini poprzedników, że najprawdopodobniej siłownik umarł. W każdym razie bezpieczniki sprawdzić dla pewności też możesz, za darmo i bez wkładu pracy. Pozdr i powodzenia
xardas
2009-12-07, 00:10
Przecież masz 1 siłownik master (drzwi kierowcy)-sterujący innymi, a do tego 3 siłowniki slave na każdych innych drzwiach. Wygląda na to że siłownik master ci właśnie nawalił - czego efektem jest to o czym sam napisałeś. Na 99% to wina padniętego siłownika master.
kml
2009-12-07, 06:37
 	  			  
szkoda, bo w takim wypadku, żeby się przekonać czy to siłownik, czy coś w instalacji, to musisz zdjąć boczek



Zdjęcia boczka jest banalne i niekłopotlie pomijając pierwsze zdjęcie korby od okna. Bylo opisywane wielokrtonie już
pjj
2009-12-07, 18:38
 	  			  
(...) pomijając pierwsze zdjęcie korby od okna.



Oczywiście nie jest to technologia rakietowa, ale jak sam zauważyłeś pierwszy raz może być stresujący . Ponadto żeby dostać się do środka drzwi, trzeba zerwać folie (jeśli jeszcze jest), co później powoduje szybsze niszczenie boczka przez dostającą się do środka wodę.

No i oczywiście mieć godzinę, a jej nie mieć, to razem 2 godziny
Zbyszek
2009-12-07, 19:35
Folię naklejasz z powrotem.
kml
2009-12-07, 19:41
 	  			  
ale jak sam zauważyłeś pierwszy raz może być stresujący



Stresujący jest jezeli nie masz narzędzi, miejsca oraz ciszy i spokoju.

pjj
2009-12-08, 00:23
Czy w tym wątku chodzi o pomoc koledze w naprawie, czy o spór co i jak długo należy zrobić by zdjąć boczek?


Do części pierwszej o stresie i narządziach, nie będę się odnosił, bo nie wnosi niczego merytorycznego do dyskusji. Do drugiej... cieszę się, że w twoim hyundaiu dopasowali uszczelki tak że noża nie włożysz. Nie wszędzie jednak tak jest, więc proszę nie obrażaj innych aut. W tym, np. mojego.

Odnośnie folii, to weź sobie taśmę klejącą, przyklej ją gdziekolwiek a następnie odklejaj/przyklajaj ją kilkanaście razy. Następnie weź poprawkę na kurz i pył którego jest więcej w 10 letnim aucie, rozmiar folii i to jak łatwo nią operować oraz kilka innych czynników i zastanów się raz jeszcze czy rzeczywiście trwałość i szczelność jest taka sama przed i po zdjęciu folii. Oczywiście nie jest "uszkodzenie" na miare walenia młotkiem w blache, ale...

Uprzedzając kolejny wpis, zdjęcie boczków/folii czy czegokolwiek innego nie jest problemem (i jeśli zdjąć trzeba, to trzeba), ale jeśli można tego nie robić, to chyba warto spróbować, by oszczędzić czas.

P.s. Nie wszędzie jest plastik. W accencie 1gen, są elementry tekturopodobne.

---------------------------------------------------------------

W odniesieniu do odpowiedzi kml, dziękuję za dyskusję. Cały czas się mijamy w podmiocie sprawy. Szkoda także, że wiesz lepiej ode mnie jakie mam doświadczenie, ale... wolny kraj. Pozdrawiam.
kml
2009-12-08, 06:41
 	  			  
Czy w tym wątku chodzi o pomoc koledze w naprawie, czy o spór co i jak długo należy zrobić by zdjąć boczek?



Nie chodzi o spór tylko o podanie merytorycznego rozwiązania problemu i procedury, ktora jest potrzebna do wyeliminowania usterki. Nie działający centralny/centralny przestał dzialać = padł siłownik (najczęsciej master) i trzeba go wymienić.

Odnośnie folii, to weź sobie taśmę klejącą, przyklej ją gdziekolwiek a następnie odklejaj/przyklajaj ją kilkanaście razy. Następnie weź poprawkę na kurz i pył którego jest więcej w 10 letnim aucie, rozmiar folii i to jak łatwo nią operować oraz kilka innych czynników i zastanów się raz jeszcze czy rzeczywiście trwałość i szczelność jest taka sama przed i po zdjęciu folii. Oczywiście nie jest "uszkodzenie" na miare walenia młotkiem w blache, ale...



Ale wszystko jasne: po prostu nigdy tego nie rozbierałeś i Twoje opinie to czysta teoria. Nie ma żadnego problemu z tym żeby odkleić i przykleić folie kilka razy - wystarczy nie szarpać i nie robić nic na siłe. Jeżeli materia stawia bardzo duży opór to używa się suszarki. Poza tym to nie jest folia pożywcza tylko kawał grubej "ceraty" która jest przyklejona po obrysie drzwi. I do wiadomości Twojej: DRZWI NIE SĄ SZCZELNE i tak więc przepływa przez nie woda i kurz zatem ruszenie foli nic nie zmienia.

weryfikator.kont
2009-12-08, 07:39
Informuję, że kolejne posty noszące znamiona dalszej potyczki słownej będą usuwane. Na obecną chwilę temat jest wyczerpany i czekamy na informację od autora tematu.

Z poważaniem weryfikator.kont
Rafal
2009-12-09, 22:31
Witam ponownie,


Znalazłem bezpiecznik odpowiedzialny za centralny zamek (zlokalizowany jest skrzynce bezpiecznikowej na nadkolu "pod kierownicą" - nie pod maską).

Bezpiecznik był zepsuty, po wymianie na nowy zamek centralny zaczął działać, a oprócz niego dało się słyszeć " delikatny warkot jakby silniczka (siłownika-jak mniemam)" z czego wnoszę, że mam tam jakieś zwarcie (może zamoknięty siłownik), które spowodowało uprzednio wybicie bezpiecznika.

Bezpiecznik wyciągnąłem, zamówiłem siłownik, który powinien dotrzeć k/16 bm. Wtedy wezmę się za rozbiórkę boczka i wymianę.
Oczywiście o wyniku poinformuję szanownych kolegów.

Dziękuję za wyczerpujące porady.
Pozdrawiam
kml
2009-12-09, 22:39
Rafal, pewnie masz na myśli charakterystyczny terkot ;) Jeżeli słyszysz coś takiego to znaczy, że układ jest źle ustawiony tzn cięgło które łączy siłownik z cięgłem od klamki jest w niewłaściwej pozycji i siłownik jest zbyt "otwarty" albo za bardzo się chowa w skrajnych pozycjach. Jeżeli masz podejrzenia co do mastera to od razu zmień i w innych drzwiach.


UWAGA: ja musiałem u siebie dojść do centralki alarmu i obrócić przewód od zamykania bo mi robiło na odwrót Sytuacja tym bardziej dziwna, ze kolory kabelków się zgadzały. Gdybyś tak miał to pisz na PW
Rafal
2009-12-09, 22:53
hm, 

wcale mnie nie pocieszasz kml...,
Zamówię w takim razie od razu na wszystkie drzwi.
Dzięki za ostrzeżenie, a jak dojdzie przesyłka biorę się za robotę
kml
2009-12-10, 06:51
Rafal, nie strachaj się zawczasu. To jest naprawdę prosta sprawa tyle tylko, że musisz mieć miejsce na pełne otwarcie drzwi i powinno być sucho ;)
Rafal
2009-12-16, 18:04
Witam ponownie, 

Siłownik dotarł, zdjąłem boczek drzwi, zlokalizowałem siłownik. Niestety zrobiło się ciemno i musiałem przerwać operację.
Mam pytanie: siłownik schowany jest przed moim wzrokiem za płatem blachy, znalazłem jedną śrubkę która go trzyma, ale nie chce wyjść. Czy mechanizm zamka też należy odkręcić?
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy są jeszcze inne elementy trzymające siłownik?
Pozdrawiam
kml
2009-12-16, 18:12
 	  			  
Mam pytanie: siłownik schowany jest przed moim wzrokiem za płatem blachy, znalazłem jedną śrubkę która go trzyma, ale nie chce wyjść. Czy mechanizm zamka też należy odkręcić?



U mnie siłownik był przykręcony wprost do drzwi za pomocą 2 śrubek OIDP. Pamiętaj, że musisz ODKRĘCIĆ GO OD CIĘGŁA KTÓRE BIEGNIE OD ZAMKA DO KLAMKI. Siłownik jest połączony swoim cięgłem (drutem wygiętym) z tym co jest fabrycznie do otwierania drzwi klamką.

Rafal
2009-12-16, 19:37
Hm, u mnie widać tylko jedna śrubkę. Dodatkowo część siłownika + coś jeszcze, jest zasłonięta jakąś pokrywą plastikową.
kml
2009-12-16, 19:40
 	  			  
Hm, u mnie widać tylko jedna śrubkę. Dodatkowo część siłownika + coś jeszcze, jest zasłonięta jakąś pokrywą plastikową.



Dawaj Pan foty siakieś
Rafal
2009-12-16, 21:59
Trochę ciemno na zew., ale zrobiłem kilka fotek.

Mam nadzieję , że trochę rozjaśnią...
http://www.fotosik.pl/pok...e08a1daf01.html
http://www.fotosik.pl/pok...0b5e690da5.html
http://www.fotosik.pl/pok...8ea84a57de.html
http://www.fotosik.pl/pok...c9f28030f5.html
http://www.fotosik.pl/pok...d00345117a.html
http://www.fotosik.pl/pok...02ce5c2c24.html
http://www.fotosik.pl/pok...547db94acf.html

[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-12-18, 20:40 ]
Zbyszek
2009-12-16, 22:58
Po odkręceniu śrubki mogą jeszcze przeszkadzac cięgna. Ja kiedyś u siebie wymontowałem klamkę żeby było łatwiej wyjąc i rozpiąc siłownik.

Podrzuciłbyś skąd zamawiałeś siłowniki i jakie.
Erebus
2009-12-16, 23:26
Też mam problem z zamkiem. Tylko ja zauważyłem jedną prawidłowość :  te zamki nie lubią zimna. Nie wiem czy też tak macie ale wystarczy kilka godzin minusowej temp. i zamek zaczyna działać jak chce. Albo nie zamyka jednych  drzwi albo nie otwiera ( nie ma reguły) W poniedziałek nie chciał zamykać drzwi. Musiałem je rozkręcić i po przesuwać cięgna - po  czym znowu zaczął działać normalnie.  Powoli mnie to wqrza bo co zimę mam ten sam problem. I ciągle brak pomysłu na naprawę.  Smarowałem cięgna towotem, psikałem wd 40 później olejem z silikonem i ciągle to samo. Może ktoś z Was mi coś doradzi
Zbyszek
2009-12-16, 23:39
Ja miałem problem żeby otworzyc drzwi w poniedziałek po weekendzie. Teraz co dzień napotykam opór przy otwarciu rano ale nie aż taki jak auto stoi 2- 3 dni nie jeżdżone. Potem w trakcie dnia jest ok i... tak do rana.
Rafal
2009-12-17, 02:25
Silownik wzialem z stad:

http://www.nowyelektronik...e=opis&nr=10469
kml
2009-12-17, 06:01
Ja mam siłowniki 8kg i nie ma zadnego problemu    Ten siłownik na zdjęciach nie wygląda jak ten, który zamówiłeś więc moze to jest kewestia wyglądu. W każdym razie: siłownik powinien być równolegle do glownego cięgła tak aby cięgło które łaczy te dwa elementy też pracowało równolegle. Mocowanie w drzwiach odbywa się za pomocą tej blaszki perforowanej (przykręcasz ją do drzwi a do niej siłownik) Cięgło, które masz w komplecie z siłownikiem wygina się w miarę potrzeb. Widzę też ze kostka jest u ciebie a u mnie były lużne kabelki z końcówką męska/żeńska więc być moze trzeba będzie to zarobić samemu. Gdybyś zamykał z pilota a zamek otwiera/zamyka odwrtonie to trzea w centralce przekręcic przewod lub pozamienieć kabelki przy siłowniku.
Zbyszek
2009-12-17, 10:54
 	  			  
Ja mam siłowniki 8kg i nie ma zadnego problemu



kml, wiesz może jak to wygląda z oryginałami ? ile kg ? zastanawiam się nad tym żeby zmienić wszystkie na jakieś lepsze no i oczywiście z pilotem bo szkoda mi ostatniego kluczyka...
kml
2009-12-17, 12:15
 	  			  
kml, wiesz może jak to wygląda z oryginałami ? ile kg ? zastanawiam się nad tym żeby zmienić wszystkie na jakieś lepsze no i oczywiście z pilotem bo szkoda mi ostatniego kluczyka...



Nie wiem bo u mnie na 100% był dokładany centralny w salonie - siłowniki miały polskie naklejki Jak szukałem nowych to sie naczytałem do wyrzygania o tym temacie i w końcu stwierdziłem, ze biore najmocniejsze wlasnie ze względu na mróz i inne takie nazistowskie czynniki.

Gdybym miał w tej chwili kupować to ,tak jak poprzednio, brałbym od stig_pl (bodajże) ale moze cały zestaw z centralką i pilotem bo relatywnie wychodziło to dużo taniej niż same siłowniki. U mnie od czasu zmiany nic sie nie dzieje i trzeska zamkami aż miło Sama instalacja w drzwiach etc jest prosta i można spokojnie to samemu zrobić, a jak znam hyundaia to i z wpięciem w elektrykę nie powinno być problemu.

Jak Ci został ostani kluczyk to ja bym się nie zastanawiał tylko pakował centralny do samochodu
doman76
2009-12-18, 07:26
ja teżgrzebałem w temacie troche, centralnych zamków w accencie nie było raczej. 

W moim przypadku (auto od początku w rodzinie) centralny był gratisem, tak jak radio mikado z którego przyciski zaczęły wypadać. Tak więc tania tandeta ( w końcu gratis).
U mnie w ostatniej chwili życia w aucie siłowniki lubiły blokować całkowicie drzwi np. w pozycji otwartej.


Siłowniki jakiś czas temu krążyły na allegro ale cena ok 150zł//szt to przegięcie.
Polecam firmę mera która produkuje naprawde dobre siłowniki a nie takie znowu drogie.
Rozwiązanie oszczędnościowe np. wyrzucić siłowniki z tyłu jeśli rzadko ktoś jeździ.
kml
2009-12-18, 08:26
 	  			  
Siłowniki jakiś czas temu krążyły na allegro ale cena ok 150zł//szt to przegięcie.



Trzeba mieć totalnie nas...ne żeby kupić siłownik za 150 PLN.

horvat
2009-12-19, 01:14
Tez mam problemy przy mrozie naj wyrazniej Hultek tak ma    . W poprzednim samochodzie sam zakladalem i nie bylo problemu (jakes chinskie za 12 zl. o ile pamietam 6kg dzialaly bez zastrzezen) . Ale 150 zl za silowniki to przesada no chyba ze dodaja jeszcze z 10 koni do mocy silnika
doman76
2009-12-19, 10:11
150zł za używke oczywiscie, bo to troche inny zamek itd, co nie zmienia faktu że...

Mera też jest na allegro - siłownik ok 40zł, centralka 40zł, trochę droższe, ale przynajmniej polskie a nie chinskie, więc jakość też ciut lepsza.
kml
2009-12-19, 10:48
 	  			  
150zł za używke oczywiscie, bo to troche inny zamek itd, co nie zmienia faktu że...
Mera też jest na allegro - siłownik ok 40zł, centralka 40zł, trochę droższe, ale przynajmniej polskie a nie chinskie, więc jakość też ciut lepsza.



Tylko czy ciut lepsze jest warte odpowiednio więcej
doman76
2009-12-19, 20:33
To już indywidualna sprawa, ja np. nie lubie grzebać zimą przy aucie ;) Wole raz a porzadnie coś zrobić.
kml
2009-12-19, 20:36
 	  			  
To już indywidualna sprawa, ja np. nie lubie grzebać zimą przy aucie ;) Wole raz a porzadnie coś zrobić.



Te siłownik, które są u mnie działają bez problemu od sierpnia 2008

Dzisiaj wkładałem aku po prewencyjnym podładowaniu i myslałem, ze do klemy przymarzłem NIENAWIDZE ZIMY!


Podobne tematy: