Centralny zamek - Accent '96

Kategoria: AccentCentralny zamek



szumi
2008-10-31, 13:12
Siema, dzis w moim accencie centralny zamek odmówił mi posłuszeństwa jest to bardzo dziwne bo z pilota otworzy 3 drzwi nie otwiera tylnych prawych ale zamyka tylko drzwi kierowcy , natomiat z kluczyka zamyka i otwiera 3 drzwi oprócz prawego tyłu dodam ze tylny prawy siłownik bym wymieniany jakieś 4 miesiące temu na nowy .
kml
2008-10-31, 18:50
Jeżeli siłowniki są ok to pewnie centralna świruje. STIG na allegro ma tanio całe zestawy
IgoReCzeK
2008-10-31, 20:16
Witam. Zobacz ten nowo wymieniony siłownik, może się wtyczka wypieła? Pozdrawiam Igor.
szumi
2008-10-31, 23:08
 	  			  
Witam. Zobacz ten nowo wymieniony siłownik, może się wtyczka wypieła? Pozdrawiam Igor.


ten nowy siłownik też ale co on może mieć do tego że reszty drzwi nie chce zamykać
kml
2008-11-01, 06:49
szumi, ja zmienialem u siebie dwa siłowniki. Podpiąłem DOKŁADNIE tak samo jak stare ale alarm zamykał zamiast otwierać    Trzeba było przełożyć kabel przy centralce. Być może u Cię też tak jest: niby kolory te same etc ale jednak działa to inaczej.
szumi
2008-11-03, 12:45
Wymieniłem siłownik i jak narazie central z pilota działa .
tomi_zog
2009-10-17, 21:51
mam taki problem w moim accencie, otoz zalalo silownik master i raczej nie da sie go juz naprawic, czy podejdzie jakis silownik z innego modelu auta lub innej marki, czy poprostu zainwestowac w wszystkie nowe silowniki, na allegro znalazlem taki silownik z wygladu podobny, ale czy podpasuje silownik 

jutro zrobie fotke orginalnego silownika z accenta...
doman76
2009-10-17, 22:19
silowniki masz uniwersalne, musisz tylko czasem zmienić mocowanie (masz w zestawie, napewno sobie poradzisz bez problemu), na silownikach nie radze oszczedzać, dobre są z firmy z tego co pamietam mera.


Wybor nalezy do Ciebie, jak gdzies zaczyna Ci brzeczeć, szumieć itd to najlepiej ten siłownik przy okazji też wymienić.

Siłownik przy uszkodzeniu w pozycji otwartej moze spowodować brak możliwości zamknięcia drzwi na zamek, więc warto nie czekać na ost moment. Tak jak wymiana przy zamknietych drzwiach nie należy do najprzyjemniejszych
kml
2009-10-18, 09:12
 	  			  
Siłownik przy uszkodzeniu w pozycji otwartej moze spowodować brak możliwości zamknięcia drzwi na zamek, więc warto nie czekać na ost moment. Tak jak wymiana przy zamknietych drzwiach nie należy do najprzyjemniejszych



Mialem dokładnie tak, ledwo dało radę kluczem zamknąć samochód. Siłowniki są tak tanie, że od razu wymienia się komplet i spokój.
doman76
2009-10-18, 10:14
Przy okazji wymiany dobrze jest dodatkowo zabezpieczyć siłownik przed wilgocią, sprawdza sie też obklejenie miejsca klejenia siłownika taśmą izolacyjną. 

Ważne jest też przesmarowanie/wyczyszczenie mechanizmów w środku (szyby/zamek) tak żeby mieć spokój na dłuższy czas.

Siłowniki aż takie tanie nie są, miałem accenta Igen i tanie siłowniki padały po 3mies-max po roku, szczególnie w tylnych drzwiach, zreszta w II gen było podobnie, a centralny w obu przypadkach montowalo ASO. Od kiedy wymieniłem na lepsze od 2 lat mam spokój.
kml
2009-10-18, 10:26
 	  			  
Siłowniki aż takie tanie nie są



Dla mnie 25 pln/sztuka to jest bardzo tanio.
Teges
2009-10-18, 11:52
To sie podepne     


W srode rano troche w poznaniu przymroziło i cale autko mialem w szronie. Zrobilem pilocikiem pyk pyk, probuje otworzyć drzwi i dupa... pierwsza mysl to ze przymroziło wiec oblecialem caly samochod i probowalem sie dostac przez jakiekolwiek drzwi, ale trzymaly twardo... oczyscilem kawalek szyby zeby widziec ten dynx i ku mojemu zdziwieniu byl w pozycji zamknietej. Wiec dusze ponowinie guziczek na pilocie i znowu pyk pyk. Mechanizm otworzyl po czym natychmiast zamknął. I tak pare razy. W koncu w momencie tuz przed zamknieciem udalo mi sie pociagnac za klamke i otworzyc jedne drzwi od strony pasazera. W momencie jak juz mialem otwarte reszta byla zamknieta. Pociągnąłem za ten dynx pare razy i z lekkimi oporami w koncu otworzyly sie wszystkie. Pozniej juz bylo wszystko ok.

Co zrobic zeby to sie nie powtorzylo??
bob35
2009-10-18, 13:06
Kolego Teges wymień siłowniki Master są to te z pięćioma przewodami w przednich drzwiach (niekiedy są tylko od kierowcy)
sztygar
2009-10-18, 13:36
A ja się podepnę pod temat.

Zatrzasnęły się "na amen" tylne drzwi w moim Accencie i za cholere nie da rady ich otworzyć. Centralny działa elegancko we wszystkich pozostałych trzech drzwiach, w tych - ani drgnie. Próbowałem ręcznie podnieść siłownik do góry ale się nie dało. Jak te drzwi otworzyć aby dobrać się do "bebechów"? Jezli dobrze rozumiem z powyższych postów, to muszę w drzwiach od kierowcy wymienić siłownik główny (master)?
Łukasz
2009-10-18, 14:13
 	  			  
Jezli dobrze rozumiem z powyższych postów, to muszę w drzwiach od kierowcy wymienić siłownik główny (master)?



Chyba nie do końca dobrze rozumiesz...
Jeśli pozostałe siłowniki chodzą dobrze tj. zamykają się i otwierają wszystkie pozostałe drzwi a tylko te jedne są zablokowane to znaczy, że padł siłownik w tych drzwiach.
Musisz zakupić siłownik SLAVE, siłowniki typu MASTER montuje się w przednich drzwiach.Z tyłu są siłowniki typu SLAVE i taki musisz zakupić.

Tyle, że najpierw musisz jakoś otworzyć drzwi, na zamkniętych może i da się to zrobić ale będzie bardzo ciężko. A nie da się lekko (LEKKO, jeśli jest duży opór to sobie daruj) podciągnąć zamka, przytrzymać i otworzyć wtedy klamką drzwi?
Teges
2009-10-18, 19:01
Miałem to samo... jakies 2 miechy temu, tylne drzwi po stronie pasazera. Z kumplem na sile udalo nam sie otworzyc drzwi tzn. odkręcasz ten dynx plastikowy i za ten drucik ciagniesz na chama kombinerkami lub czyms. Po rozkręceniu boczka zdemontowalismy silowniczek, sprawdzilismy czy dostaje napiecie. Po krotkich ogledzinach kumpel stwierdzil ze silownik na złom, ale ja podpiąlem jeszcze raz kabelki i w momencie duszenia na guzik w pilocie kiedy dostał sygnał, znowu pociągnąłem na chama. Było tylko pyk i siłownik działał jak nowy. Troche go przeczyscilismy, nasmarowalismy, rozruszalismy i smiga po dzis dzień.
doman76
2009-10-18, 21:42
Siłowniki najczęściej padają z powodu rdzy w środku, ja wolę jednak dołożyć 30zł i mieć nowy ;)
kml
2009-10-18, 22:05
 	  			  
Siłowniki najczęściej padają z powodu rdzy w środku, ja wolę jednak dołożyć 30zł i mieć nowy ;)



Jakiej rdzy - w siłowniku? U mnie sie po prostu spaliły/zdechły i stanęły w pozycji zamkniętej.
doman76
2009-10-18, 22:09
Rozbierałeś kiedyś siłownik? Jak będziesz mieć okazje to polecam. 

Jedyna możliwość to młotkiem
W środku znajdziesz silniczek(taki mały jak czasem przy zabawkach + plastikową przekładnie), nic innego nie ma. Najczęściej do silniczka dostaje się wilgoć, rdzewieje w środku, i się zacina, a z racji tego że jest właśnie ta przekładnia, to ruszyć tego nie da.
tomi_zog
2009-10-19, 09:15
tak wyglada silowniczek master po zalaniu woda:


doman76
2009-10-19, 09:20
u mnie cały silniczek był we rdzy mimo że nawet nie było widać z zewnątrz jakichkolwiek śladów zalania(akurat mowie o slave).
kml
2009-10-19, 18:47
doman76, ja miałem/mama inne siłowniki tzn one są innego kształtu    Szkoda, ze stare wyrzuciłem bo bym sprawdził tę rdze bo normalnie aż mnie zamurowało
doman76
2009-10-19, 20:11
W siłowniku nie ma się co zepsuć(szczególnie slave), ja miałem takie płaskie(na allegro np. do 8kg), przekładnia plastikowa ale naprawde porzadna. W masterze masz jeszcze ten cały czujnik kiedy ręcznie zamykasz drzwi. 

I właśnie dlatego polecam dodatkowe zabezpieczanie przed wilgocią i kupowanie droższych siłowników


Z dodatkowych info to master po podpięciu tylko 2 kabli będzie pracować jako slave, jeśli chcemy żeby w drzwiach u pasażera był slave zamiast mastera poprostu nie podpinamy części kabli/kupujemy slave.
Zbyszek
2009-10-20, 18:42
 	  			  
na zamkniętych może i da się to zrobić ale będzie bardzo ciężko


Wymiana siłownika przy zamkniętych drzwiach ?? Powodzenia.
doman76
2009-10-20, 20:41
U mnie nawet aso robilo to przy zamkniętych drzwiach - nie dało rady otworzyć. można spróbować szarpać po zdemontowaniu klamki - w moim przypadku to nic nie dało.

Lepiej pomęczyć się troche i zdemontować boczek(można sobie ułatwić i zdemontować tylne siedzenie niż uszkodzić mechanizm
tomi_zog
2009-10-22, 22:58
a wiec zakupilem ten silownik master z allegro (link wyzej) pasuje plug&play tylko cza dzwigienke dac orginalna (ta co przy silowniku), zamontowalem zamiast tego zalanego, poskrecalem wszystko i      centalny dziala (central bez pilota), tylko nie za kazdym razem chce zalapac (mysle ze to przez klamke zewnetrzna drzwi bo probowalem ja odkrecic ale niestety sruby zostaly na swoim miejscu z kawalkiem plastiku z klamki) i teraz klamka jest troszku luzna, jutro  zobacze o co kaman bo dzis juz pozno i ciemno bylo jak to robilem
Łukasz
2009-10-24, 03:06
 	  			  
Wymiana siłownika przy zamkniętych drzwiach Powodzenia.



Jeżeli otwarcie drzwi nie jest możliwe to na pewno lepiej pomęczyć się wyciągając siłownik przy zamkniętych drzwiach niż szarpać na siłę i coś przy tym uszkodzić.


Zbyszek
2009-10-24, 17:05
tomi_zog, podpasował siłownik od Matiza? złącze te same? Cenna informacja bo siłowniki od Daewoo są dużo tańsze niż od Hulatja
kml
2009-10-24, 17:34
Zbyszek, ja kupowałem uniwersalnego 8kg i wszystko pasowało idealnie
tomi_zog
2009-10-24, 21:15
do Łukasz tak chodzi o ten drucik



siłownik master ten zielony (centralny bez pilota) podpasowal bez problemu ten z matiza, zlacze jest to samo..
Łukasz
2009-10-25, 02:33
tomi_zog, no to już Twoja sprawa czy to zmienisz na nowe. Jeżeli stary "drucik" od razu pasuje do nowego siłownika i nie musisz z nim nic robić to możesz go zostawić. Jeśli jednak musiałbyś go trochę powyginać to może lepiej i szybciej będzie to zrobić wykorzystując nowy ;) Sam musisz zdecydować, my nie widzimy jak to dokładnie u Ciebie wygląda.
tomi_zog
2009-10-25, 10:00
chodzilo mi o to zeby drucik dac ten co byl orginalnie w accencie (drucik ten jest prosty, tylko koncowki ma zagiete, a ten z matiza jest jeszcze dodatkowo zagiety na srodku)


dla porownania fotki silowniczkow
ten z dzwigienka jest z matiza

FOTKI
Łukasz
2009-10-25, 22:31
Drucik musi po prostu pasować tak by zamek dobrze i równo chodził.

Załączony jest prosty ale zwykle trzeba go odpowiednio pozaginać, żeby pasował do danych drzwi, danego samochodu.
Jeżeli stary pasuje bez żadnego kombinowania to go zostaw, jeżeli trzeba go trochę pozaginać to może lepiej będzie wykorzystać do tego nowy.


Podobne tematy: