Błędy: P1610, P1801, P1805 - silnik nie odpala - Accent '03

Kategoria: AccentBłędy: P1610, P1801, P1805silnik nie odpala



Rafal
2010-02-14, 00:11
Witam,

Postaram się krótko i treściwie:
Samochód jeździł bez problemu (prawie - świeci mi się ciągle P1128, tzn już się rzadko włączał, więc chciałem mu pomóc i przeczyściłem przepływomierz i teraz już P1128 jest na stałe...:-), ale nie o tym chciałem...), aż tu nagle wsiadam do samochodu, a samochód nie chce zapalić.

Objawy: kręci się rozrusznik i tyle, po włożeniu kluczyka -brak ikonki immobilizera.
Podłączyłem podręczny skaner i wyskoczyły mi błędy jak w temacie (+P1128, który w temacie jest chyba(?) nieistotny).

Po lekturze stron naszego forum i nie tylko wynika, że jest to jakiś problem z immo:
P1610 - Immobilizer Smartra Error
P1801 - Immobilizer Transponder Error
P1805 - Immobilizer EEPROM Error.

Dodam, że z błędami P1801, P1805 spotykałem się często przy okazji kasowania błędu P1128, ale nigdy nie miałem żadnych problemów z zapalaniem samochodu. Gdzieś wyczytałem, że wystarczy przekręcić klucz nie zapalając silnika, by komputer zinterpretował to jako błąd.

Podładowałem trochę baterie (rozładowała się podczas prób odpalenia), ikonka immo) zapaliła się i samochód odpalił. Teraz bateria ładuje się na prostowniku, a ja zaczynam się stresować czy pojadę znowu w trasę i czy wrócę...:-(

Pytanie i prośba: czy jest jakiś sposób na ominięcie(wyłączenie) immo?
Jaka może być przyczyna występowania tych błędów?

Miało być krótko...mam nadzieję, że napisałem zrozumiale.

Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2010-02-22, 23:27 ]
doman76
2010-02-14, 00:34
Cześć,

Najważniejsze: sprawdź czy przy przekreceniu kluczyka w pozycje ON swieci kontrolka immo (pomaranczowy kluczyk) jeśli nie szkoda kręcić bo i tak nie odpali.
Jeśli świeci to raczej problem z czyms innym, ale najprawdopodobniej nie będzie Ci świecić (jak nie świeci musisz troche pobawić się kluczykiem między pozycjami off i on, aż się zaświeci i wtedy odpalaj.
Jeśli masz drugi kluczyk sprawdź jak na nim sie auto zachowuje, może kluczyk ale bardzo prawdopodobne że pada Ci antena Immo to jest ten element z opisami ON, ACC, OFF - czyszczenie wtyczki podobno pomaga - ja musiałem wymienić na nową.

Ew. jeśli masz kod do pominięcia immo(4 cyfrowy to awaryjnie możesz z niego korzystać, niestety nie pamiętam jak) tzn kręciło się kluczykiem ale nie pamiętam jak
Gordinho
2010-02-14, 00:51
Też miałem podobny problem, przyczyna leżała po stronie anteny immo opisanej przez kolegę powyżej. Przeczyściłem wtyczkę płynem do czyszczenia styków i pomogło. Jest to łatwe w wykonaniu, wystarczy od spodu odkręcić 4 śrubko z kolumny kierownicy, potem bodajże 2 którymi przymocowana jest antena, wtedy wyciągasz ją i czyścisz styki. Mam nadzieję że pomoże ;)
Rafal
2010-02-14, 13:20
Witam,

niestety drugiego klucza na oczy nigdy nie widziałem...
Podłączyłem aku po nocnym ładowaniu, po przekręceniu klucza pokazała się kontrolka immo i samochód normalnie zapalił...
Żadnego kodu niestety nie mam.
Będę szukał tej anteny,płynu do styków i zabieram się do czyszczenia styków.
Dzięki za podpowiedzi.
Z pola walki:-)
kml
2010-02-14, 18:34
Rafal, nie umiera Ci przypadkiem akumulator?
IgoReCzeK
2010-02-14, 19:13
 	  			  
...niestety drugiego klucza na oczy nigdy nie widziałem...
...Żadnego kodu niestety nie mam...

Witam. Domyślam się, że tak go kupiłeś (samochód). To nie jest dobra informacja. Odtworzenie kompletnego systemu jest raczej nieuzasadnione ekonomicznie (wydatek kilkuset złotych). Jeśli przeczyszczenie styków anteny nie przyniesie oczekiwanych rezultatów zastanowił bym się nad wyłączeniem immobilizera w ECU (nie wiem dokładnie jak, ale podobno można to zrobić kodami serwisowymi poprzez złącze). Pozdrawiam Igor.
Rafal
2010-02-14, 21:07
Aku jest chyba jeszcze oryginalny, ale problemów żadnych z nim jeszcze nie miałem...

Podładowałem go na razie (wyładowałem go podczas wielokrotnych prób odpalenia wczoraj-kiedy wystąpił problem, dzieci marzły po basenie i byłem zdesperowany... dobrze, że są taxówki:-)), w sobotę spróbuję wyczyścić styki, a jak znowu wystąpi problem będę szukał możliwości wyłączenia immo w ECU.
Samochód faktycznie kupiłem z jednym kluczem.
Z nadzieją na lepsze jutro:-)
doman76
2010-02-14, 22:31
kodem sie da - pisałem o tym, ale to tylko do jednorazowego odpalenia,  4 cyfry z tego co pamiętam, w każdym aucie inaczej (o ile został ten kod wogóle ustawiony).


Podobne tematy: