Akumulator - wymiana i dobór parametrów - Accent

Kategoria: AccentAkumulatorwymiana i dobór parametrów



krzys311
2008-06-12, 08:52
Proszę napiszcie mi na jakich akumulatorach jeździcie?

Mam Accenta 1,5 GLS sprowadzanego. Jeżdżę jeszcze na oryginalnym koreańskim akumulatorze ale to już 14 lat. Trochę długo. Chcę zakupić nowy. Napiszcie mi jakie macie swoje doświadczenia.
Mój obecny to 45 Ah 300A.
Krzysiek
WAT
2008-06-12, 10:44
W moim jest założony Exide 45Ah i kręci jak wściekły, nie wiem ile ma lat i jak długo jest w moim akcencie......z tym 14 lat na org. aku to nierealne, maksymalny okres użytkowania z jakim się autentycznie spotkałem to był org. oplowski w astrze , który wytrzymał 7 pełnych lat i padł w ostrej zimie w 2005r. ale to był wyjątkowy przypadek, pozdrawiam
IgoReCzeK
2008-06-12, 12:00
Witam. Ja swego czasu zakupiłem do Accenta GLS 1.3 akumulator bezobsługowy Bosch Silver o pojemności 50Ah 450A, był trochę dłuższy od oryginalnego, więc odgiąłem 2 krzywki i zakręcił się pewnie do podstawy. Jeździłem z nim 5 lat i sprzedałem z samochodem w ubiegłym roku. Faktycznie jest bezobsługowy.     Akumulator wygląda mniej więcej tak:


A tak się prezentował wyżej wymieniony akumulator w moim samochodzie pod maską:

Oto przykładowa oferta znaleziona w internecie TUTAJ, która da Ci przybliżony obraz ewentualnego kosztu zakupu tego typu akumulatora.
1. Bosch SILVER 45AH 4BN cena brutto za sztukę: 283.21 zł
2. Bosch SILVER 45AH 4EN cena brutto za sztukę: 283.21 zł
3. Bosch SILVER 45AH 4KN cena brutto za sztukę: 283.21 zł
4. Bosch SILVER 45AH 4LN cena brutto za sztukę: 283.21 zł
5. Bosch SILVER 45AH 4PN cena brutto za sztukę: 283.21 zł
6. Bosch SILVER 50AH 5KN cena brutto za sztukę: 309.07 zł
7. Bosch SILVER 50AH 5LN cena brutto za sztukę: 310.37 zł
Pozdrawiam Igor.
krzys311
2008-06-12, 13:06
Może i 14 to nie prawda. Wiem tylko, że to oryginał z Korei ale wyczytać na nim rok produkcji to nie lada sztuka.

Dzięki za pomoc.
Legro_Sz
2008-06-12, 15:01
ALe dlaczeo mowisz ze to niemozliwe zeby aku mial 14 lat skoro twoja stra byla szczgulnym przpadkiem moze i krzys311 ma aku szczegolny przypadek:P - moze ma teki szczescie jak ty:P??
Łukasz
2008-06-12, 15:51
 	  			  
maksymalny okres użytkowania z jakim się autentycznie spotkałem to był org. oplowski w astrze , który wytrzymał 7 pełnych lat i padł w ostrej zimie w 2005r.



U mnie w Accencie jeszcze oryginalny siedzi i działa jak należy więc może i te 14 lat jest prawdopodobne
IgoReCzeK
2008-06-12, 16:26
Cokolwiek by nie powiedzieć, to u mnie nie wytrzymał. Nie twierdzę, że są odstępstwa od tego, bo jak w każdej serii danego produktu trafiają lepsze i gorsze egzemplarze. To chyba tak celem podsumowania długości pracy danego akumulatora napisałem.
Vex
2008-06-12, 18:14
Przerabialem temat w zime    Raz nie pojechalem nim do pracy bo bylo "piwo" i obrazil sie nastepnego dnia     


Bosche teraz podobno produkuja kiepskiej jakosci (fabryki gdzies tam) - opinie kilku niezaleznych osob, ale moze zbieg okolicznosci ze ktos trafil wadliwy.

Ja kupilem Varte, standartowa czarna za chyba 240zl. Oczywiscie polecam tez Centre, tylko nie najtanszy, obslugowy model. Czasami w makro sa promocje na ten topowy model.
No i koniecznie bierz szersza wersje. Ma duzo wiekszy prad rozruchu od cienkich, no ale to tak na logike mozna wywnioskowac. W niektorych japonskich, koreanskich nie miesci sie duzy i musi byc maly a jak mozesz duzy to bierz duzy mowiac prostym jezykiem.

Pamietaj tylko ze na dole musisz miec zabki do przykrecenia blachy (honda np. ich nie ma), no i plus z odpowiedniej strony, sprawdzalem inaczej nie siegnie..
Witek
2008-06-12, 22:53
U mnie w Atosie oryginał też wytrzymał 7 lat ;) - tak w ramach ciekawostki dodałem (samochod garazowany)
Accent
2008-06-16, 11:44
Swoją drogą ciekawe jakie znaczenie ma prąd rozruchowy w benzyniakach.


Ponoć znaczenie ma tylko w ziemie przy -40 i w dieslach....
Vex
2008-06-16, 17:56
Ma i to duze. Chociazby na trwalosc akumulatora. Akumulator sie zuzyje i jego  wartosc spadnie o polowe. Jeden bedzie sie nadawal na smietnik, drugi mocniejszy bedzie jeszcze "krecil" - proste

Pozatym zawsze rozrusznik bedzie mial lzej itd. Jak daja to nie ma sie co zastanawiac.
e-gen
2008-09-01, 14:49
Wczoraj ako w moim Accencie zakończył żywot - nie pomaga nawet doładowywanie     miał 8 latek...    


Czy Point S 45Ah 360A za 220 PLN to dobry wybór?
Vex
2008-09-03, 01:52
A co to jest Point S ?     Polecam Centre albo Varte. Jesli jestes zmuszony zastosowac waski akumulator to taki prad rozruchu pewnie bedzie musial wystarczyc. W standartowym bedziesz mial napewno ponad 400A. Ja za 240zl kupilem Varte w okresie zimowym bezobslugowa. Masz rozne standarty:

- obslugowy
- teoretycznie bezobslugowy
- super bezobslugowy
IgoReCzeK
2008-09-03, 10:23
Witam. Ja osobiście zdecydował bym się na Vartę. Jak by nie było, to firma wytwarzająca ogniwa elektrochemiczne od wielu lat i ciesząca się lepszą renomą od naszej rodzimej Centry. Sam niespełna 2 tygodnie zakupiłem akumulatora Varty a czas pokarze czy był to tak trafny zakup jak poprzedni (Bosch Silver).      Pozdrawiam Igor.
kml
2008-09-03, 16:30
Ja kupowałem w zimę norauto i jest git. Poza tym ŻADEN inny nie pasował
e-gen
2008-09-03, 20:04
Miałem nóż na gardle - Point S to Centra (jest nawet naklejka) wykonana w "technologii wapniowej"
waxain
2008-09-06, 16:53
Do mojego auta byłem w zasadzie zmuszony do zakupu Bosh Silver S4 024 (60Ah,540A) - jedynego akumulatora który się zmieścił (paranoja!)    Na razie nie narzekam - zobaczymy jak będzie sprawował się zimą. W każdym razie słyszałem wiele dobrych opinii o nim
meler
2009-01-03, 09:24
A ja chciałem odświeżyć temacik:D


Mam pytanie czy z aku 52Ah/460A, alternatyor da sobie radę, czy będzie niedoładowywał?...

proszę o szybką odpowiedź, bo muszę się do 10 zdecydować:) mam do wyboru Varta Black Edition 45Ah/400A za 200zł: http://allegro.pl/item505...addy_45_ah.html i Varta Blue Edition 52Ah/460 za 240zł: http://www.allegro.pl/ite...sara_52_ah.html , więc różnica żadna, a chodzi mi o ładowanie z alternatora;)

Pozdrawiam:)
wlad
2009-01-03, 09:28
z obydwoma spokojnie da rade!
kpawel
2009-01-03, 09:33
U mnie alternator ma 80A, ładuje 55Ah/480A i jest OK.


Sprawdź wymiary akumulatora oraz z której strony jest +!
adams502
2009-01-08, 22:24
Witam. Po zakupie u mnie był (i jest do tej pory) oryginalny oplowski akumulator bezobsługowy 66Ah 300A, działa bez zarzutów, nawet przy ostatnich mrozach. Ale mam pytanie, bo na poprzednich postach piszecie tylko o 45 i 52 Ah akumulatorach, czy alternator jest w stanie naładować tak duży akumulator i czy jego pojemność może negatywnie wpływać na samochód lub jego podzespoły??
IgoReCzeK
2009-01-08, 22:55
 	  			  
czy alternator jest w stanie naładować tak duży akumulator i czy jego pojemność może negatywnie wpływać na samochód lub jego podzespoły?


Witam. To czy alternator zdoła naładować Twój akumulator w głównej mierze zależy od sposobu użytkowania samochodu. Jeśli jeździsz wyłącznie po mieście to na pewno nie. Pokonujesz dalekie trasy (kilku godzinna jazda) – być może. Ja i tak w okresie jesienno-zimowo-wiosenym stosuję cykliczne doładowania nocne akumulatora niewielkim prądem (zazwyczaj 3A) z prostownika transformatorowego (odradzam magiczne puszki kupowane w hipermarketach wielkości 4 paczek od papierosów). Problem w tym, że w bez obsługowym akumulatorze nie sprawdzisz sobie areometrem elektrolitu i nie będziesz wiedział w jakim stopniu naładowany jest Twój akumulator. Ja przy takim postępowaniu korzystam z akumulatorów po kilka lat, tak więc można postawić tezę, że takie doładowywanie akumulatora nie wpływa negatywnie na jego użytkowanie nawet w dłuższym przedziale czasowym. Na drugie pytanie odpowiem, że nie wpływa. W sytuacji zwarcia w instalacji i naprawianych bezpiecznikach z racji dużej wydajności prądowej na pewno zrobi dużo większe spustoszenie, ale chyba nie kusi Cię by bezpodstawnie podwyższać nominalne wartości bezpieczników w poszczególnych obwodach elektrycznych samochodu czy ich naprawiać? Jeśli tak jest, to możesz spać spokojnie. Pozdrawiam Igor.
adams502
2009-01-09, 08:52
Wielkie dzięki za odpowiedz. Wczoraj podłączyłem akumulator na 5 godz. pod prostownik (taki z prawdziwego zdarzenia) i mam jeszcze jedno pytanie, ten prostownik ma kilka ustawień ładowania, tyle, że nie ma żadnych oznaczeń tylko same kropki przy włączniku (mam miernik i postaram się sprawdzić amperomierzem poszczególne biegi), ale jest za to wskazówka od 0 do 8 (podejrzewam, że jest to wartość prądu ładowania) jak podłączyłem akumulator to wskazówka była na 4 a jak odłączyłem to było 1. Czy jeżeli wskazówka będzie pokazywała 0 to znaczy, że akumulator jest naładowany do pełna??
IgoReCzeK
2009-01-09, 14:31
 	  			  
Czy jeżeli wskazówka będzie pokazywała 0 to znaczy, że akumulator jest naładowany do pełna??


Witam. Jeśli wskazówka będzie pokazywała 0, to oznacza tylko, że potencjały prostownika i akumulatora się wyrównały i akumulator nie jest już ładowany. Pomiar napięcia pod obciążeniem da nam odpowiedź, na Twoje pytanie. Jeśli przekracza 12V to można spokojnie powiedzieć, że tak. Chciałem zwrócić uwagę, aby nie doładowywać zbyt często akumulatora, bo można go "przeładować", a to prowadzi do trwałego uszkodzenia elektrolitu i spadku wydajności ogniwa i szybszego starzenia. Pozdrawiam Igor.
adams502
2009-01-09, 22:03
To w takim razie jak często powinienem doładowywać ten akumulator, jeżdżę codziennie po mieście ok 40 km, ok 30 min chodzi radio na wyłączonym silniku.
IgoReCzeK
2009-01-09, 22:15
 	  			  
To w takim razie jak często powinienem doładowywać ten akumulator


Witam ponownie. Jest to trudne pytanie, na które nie umiem odpowiedzieć jednoznacznie. Bez pomiarów napięcia na akumulatorze pod obciążeniem jest do wręcz wróżenie z fusów. Przy mrozach w granicach -10°C i częstym włączaniu ogrzewania szyby i trzymania samochodu na zazbrojonym alarmie (trochę większy pobór prądu) raz na 2 tygodnie 8 godzinne doładowanie akumulatora powinno w zupełności wystarczyć. Przy temperaturach w okolicy 0°C i sporadycznym podgrzewaniu szyby raz na miesiąc. Przynajmniej ja tak robię, oczywiście nie znaczy, że jest to jedynie wskazane i słuszne postępowanie. Ale przynajmniej jest jakaś skala odniesienia. W przypadku zauważenia problemów z uruchomieniem samochodu ( dłuższa praca rozrusznika by samochód odpalił niż zwykle - nie polecam czekać ). To tyle. Mam nadzieję, że choć w części pomogłem. Pozdrawiam Igor.
Jarek
2009-01-09, 22:21
 	  			  
jak często powinienem doładowywać ten akumulator, jeżdżę codziennie po mieście ok 40 km, ok 30 min chodzi radio na wyłączonym silniku


Jak dla mnie to wcale
Nie zapominajcie że w układzie ładowania jest czujnik napięcia akumulatora i kompensacja ładowania zależna od temperatury.
W autach z mpi każde wyjęcie akumulatora wiąże się z adaptacją ECU - o tym trzeba pamiętać.
IgoReCzeK
2009-01-09, 22:41
 	  			  
Nie zapominajcie że w układzie ładowania jest czujnik napięcia akumulatora i kompensacja ładowania zależna od temperatury.


Tak Jarku nikt tego nie neguje, ale w Accencie którego miałem poprzednio to nie wystarczało i mimo wszystko którejś zimy dorobiłem się zapaści mimo sprawnego akumulatora i owego regulatora. Ale jak pisałem powyżej, omawiam to na swoim przypadku, który może być dla innej osoby demagogią i herezją.
adams502
2009-01-10, 08:43
Ok. Wielkie dzięki za rady, mam jeszcze 2 pytania:

- czy można ładować akumulator podpięty klemami do auta, czy trzeba go odłączyć od samochodu?
- trochę z innej beczki, wczoraj ściągałem taki rękaw między wentylatorem dmuchawy a konsolą środkową i zauważyłem przy wylocie od strony wentylatora coś w rodzaju grzałki (płytka 7cmx7cm) podłączone są do niej 2 przewody, czy wiecie co to może być, czy to grzeje powietrze?? ale mój accent zaczyna dmuchać ciepłe powietrze wraz z rozgrzewaniem się silnika.
kml
2009-01-10, 12:44
adams502, zawsze odpinasz aku do ładowania.
foyle
2009-01-14, 11:40
jak zabieram aku do domu to mus , ale czasem podładowuję w pracy przez 2-3 h i wtedy nie odpinam , a mam oryginalnego z 98 roku  i nie mam z nim problemu . ( ale to już jego ostatnia zima )

Ładuję tylko w zimie , raz w miesiącu , choć jeżdżę większość km w mieście .
kml
2009-01-14, 17:23
 	  			  
le czasem podładowuję w pracy przez 2-3 h i wtedy nie odpinam



Vex
2009-01-14, 20:26
Jak trzeba wyjmowac akumulator to znaczy ze jest trupem. Poza tym  ciagle odlaczanie zasilania dla ECU nic dobrego to nie znaczy.
Cien
2009-07-25, 11:56
 	  			  
Poza tym ciagle odlaczanie zasilania dla ECU nic dobrego to nie znaczy.


A wystarczy kupić żelowy mały aku, i przed odkręceniem podpinać równolegle.
Wówczas nie tracimy żadnych ustawień, zachodu niewiele a korzyść jaka ;)
vesoly
2009-12-18, 22:37
Mimo, że autko ma dopiero 3 lata to akumulator zaczął już szwankować po 48 godzinnej przerwie w jeździe rozrusznik miał wczoraj wyraźne problemy z odpaleniem silnika. Dzisiaj też ze sporymi oporami zapalił.

Fabrycznie mam wstawiony taki jak na zdjęciu:
MULTU - 55Ah 500A
Chcę go zamienić na:
CENTRA Futura CA530 - 53Ah 540A
Mam nadzieję, że to dobry wybór.
Jeżdżę wyłącznie po mieście, non stop w korkach - do pracy w jedną stronę 60-90 minut mimo, że to tylko 18km, klimatyzacja pracuje cały czas więc wydaje mi się, że trzeba brać akumulator do sytuacji ekstremalnych
Aktualnie próbuję naładować ten stary akumulator prostownikiem ale już na zapas prosił bym o krótka informację czy warto wybrać tą Centrę jeżeli ten MULTU nie będzie trzymał odpowiednich parametrów.
kml
2009-12-19, 06:30
vesoly, bierz ten, który pasuje do mocowanie w samochodzie. Ja z tego powodu kupilem norauto, ciut słabszy niż fabrycznie, ale to byl jedyny mogel który dał się wpiąć. Ostatnie dni odapalem bez problemu jedynie pierwszy obrót silnika był ciężki a po od razu normalna praca. Z racji nazistowskiej pogody wczoraj postawiłem go w ciepłym miejcu do doładowania, na wszelki wypadek.


Co do jakości bateryjki to wszystko wyjdzie w praniu, w razie problemów jest gwarancja. Rzuć okiem na norauto bo cenowo były dużo ciekawsze niż modele znanych firm.
Cien
2009-12-19, 16:57
 	  			  

Mam nadzieję, że to dobry wybór.
Jeżdżę wyłącznie po mieście, non stop w korkach - do pracy w jedną stronę 60-90 minut mimo, że to tylko 18km, klimatyzacja pracuje cały czas więc wydaje mi się, że trzeba brać akumulator do sytuacji ekstremalnych
Aktualnie próbuję naładować ten stary akumulator prostownikiem ale już na zapas prosił bym o krótka informację czy warto wybrać tą Centrę jeżeli ten MULTU nie będzie trzymał odpowiednich parametrów.


Warto bo ...
1) ma technologie Ca/Ca (dłuższy okres przechowywania bez konieczności doładowywania i utraty parametrów) - lepiej znosi ujemne temperatury ;)
2) - 3 lata gwarancji
3) sprawdzona dobra marka
4) spory prad rozruchowy ;)
Na akumulatorze i hamulcach - sie nie oszczedza ;)
foyle
2009-12-24, 14:40
Ja właśnie kupiłem taką CentręCA530 i mam nadzieję że spisze się co najmniej tak , jak poprzedniczka.

Miałem wcześniej Centrę 6 lat w polonezie i rok w Accencie , głównie krótkie trasy po mieście , samochód pod chmurką i padł dopiero teraz jak przez 3 mroźne dni nie zapalałem .
Tak że polecam .
meler
2009-12-24, 15:31
ja rok temu kupiłem Vartę 55Ah i smiga ą zmiło:) za jakies 230zł cos koło tego. Kleś ma w Intercarsie spore zniżki i może dlatego tak tanio
pjj
2009-12-29, 23:12
52 Ah Boscha S4 można kupić w podobnej cenie (najtańszy na allegro za 225zł). Pół roku temu wymieniłem na taki model i na razie nie narzekam.
grzechu1984
2009-12-30, 15:46
Aku o jakich parametrach najlepszy na krótkie trasy    jak to jest z tym prądem rozruchowym    ktoś z was wie jaki prąd pobiera 1.5 12v
cezary46
2010-01-02, 12:54
 	  			  
adams502, zawsze odpinasz aku do ładowania.



Nie trzeba odpinać jak mamy do dyspozycji prostownik automatyczny. Ja mam taki i nie odpinam akumulatora.
http://www.e-moto.pl/inel...all-12v-4a.html
Może też być tańszy
http://www.allegro.pl/ite...umulatorow.html
clayy
2010-01-27, 21:37
Jako, że nigdy tego nie robiłem, pozwólcie, że zapytam: jak wyjąć akumulator? Chciałbym przeprowadzić szybką, sprawną akcję na mrozie. Możecie dookreślić położenie śrub (lub czegoś czym jest on przymocowany).
Gordinho
2010-01-27, 22:20
Powinna być jedna śruba. Akumulator ma na dole taką wystająca listwę, o tą listwę zaczepiona jest metalowa blaszka ze śrubą chyba 11 lub 12. Wyposaż się w długi klucz nasadowy tego właśnie rozmiaru, śruba znajduje się przy bliższej Tobie ściance akumulatora
Łukasz
2010-01-28, 02:03
Jaki akumulator moglibyście polecić do Accenta 1.3 LC (rok produkcji: 2000)?
kml
2010-01-28, 06:22
Łukasz, norauto ze wzgledu na rozmiary. Mam ponad 2 lata i nic sie nie dzieje. Pamietaj, ze klemy musza być na górze i to powaznie ogranicza wybór.
Gordinho
2010-01-28, 09:44
Ja do swojego pare miesięcy temu kupowałem ten:

http://www.allegro.pl/ite...cja_3_lata.html

Kręci jak zwariowany a rozmiarami śmiało pasuje, jest nawet ciut mniejszy niż ramka...
clayy
2010-01-28, 15:16
Niestety nie mogę dojrzeć śruby mocującej aku. Czy dokładniej, znajduje się ona przed przednią ścianą akumulatora? Jest tam kawałek wystającej blaszki, wyglądający tak jakby właśnie do niej miała być przykręcona śruba. Śruby jednak nie ma, a akumulator przytwierdzony jak trzeba. 


Alarm nie zacznie mi wyć jak wystartuję z odpinaniem klem?

Sorry za ciemnotę i z góry dzięki za pomoc.
Gordinho
2010-01-28, 21:34
No to bardzo dziwne, śruba powinna być właśnie w tej blaszce, Spróbuj solidnie szarpnąć, jeśli wyjdzie oznacza to, że rzeczywiście akumulator nie jest przymocowany a tylko siedzi w zatrzaskach, choć zatrzaskami nie można tego nazwać;p

A co do alarmu, przy odpięciu nie zacznie wyć, ale będzie się odzywał w momencie jak na nowo podłączysz aku...
Łukasz
2010-01-29, 02:10
 	  			  
Łukasz, norauto ze wzgledu na rozmiary.



Co to za firma?
clayy
2010-01-29, 10:20
Niestety, przy wyciąganiu aku, alarm wyje jak szalony. Rozumiem, że trzeba wyłączyć centralkę, tylko gdzie ona jest umiejscowiona?
IgoReCzeK
2010-01-29, 10:26
 	  			  
alarm wyje jak szalony. Rozumiem, że trzeba wyłączyć centralkę

Witam. Nie centralkę tylko syrenę, która posiada w swej obudowie dodatkowy akumulator podtrzymujący działanie na około 30 min. Na jej obudowie powinna znajdować się stacyjka po przekręceniu kluczyka rozłącza się wewnętrzne zasilanie i nastaje błoga cisza. Pozdrawiam Igor.
filoo
2010-02-21, 20:35
Witam, 

[Mój Pierwszy post tutaj ]
Mój Accent '96 nie odpalił dziś rano, objawy jak przy klasycznym rozładowaniu aku, zakląłem szpetnie, wyjąłem, ładował się cały dzień [autobusem do kościoła- głupie uczucie} i niedawno wkładam gościa spowrotem a ten...dalej nie odpala....
krótko mówiąc Pomocy!
Gordinho
2010-02-21, 20:41
Nie odpala bo nie kręci czy kręci i nie odpala ?
filoo
2010-02-21, 20:56
nie kręci, tylko tak cuś stuka kilka razy i nic, napiecie spadło w aucie ( żarówka wewnątrz jakoś zbladła) chciałem nadmienić że stoi w garażu!!
Zbyszek
2010-02-22, 16:08
Padł całkiem (współczesne aku jeśli już padną to na amen). Czeka Cie zakup nowego ale wcześniej dobrze by było aby w sklepie sprawdzili Ci testerem stary.
Złośnik
2010-02-22, 16:38
Dokładnie tak, jak rozrusznik tylko "cyka" zamiast kręcić wałem to aku rozładowany.

A skoro już go ładowałeś tzn. tylko że to jest jego agonia i nowy potrzebny.
Parametrami zbliżony do podanego przez producenta, wiąże się to nie tylko z dużym wydatkiem prądowym ale rónież właściwą pojemnością która pozwoli na to aby akumulatorek był w danym autku właściwie ładowany, aby nie występowało niedoładowywanie bo wtedy nawet najlepszy aku czeka szybki kres żywota.

To taka przestroga bo widziałem juz u ludzi: - car audio gra - dwa akumulatory z traktora - alternator ledwo daje rady - aku padają po pół roku - i już car audio nie gra !
Zbyszek
2010-02-22, 23:01
filoo, przeczytaj jeszcze ten watek:

http://forum.hyundaifankl...der=asc&start=0
filoo
2010-02-25, 19:30
Dzięki Panowie za info, 

jednak zawiozłem dziada do mechanika i kolęs powiedział że aku jest doszczętnie rozładowany. naładował go przez noc i wszystko gra
Zbyszek
2010-02-26, 18:11
Pisałeś wcześniej, że go ładowałeś i nic a mechanikowi się udało? Może prostownik masz padnięty


Podobne tematy: