ACCENT - wymiana przepływomierza

Kategoria: AccentACCENT



spychoo
2008-07-29, 17:13
Witam,


Padał mi przepływomierz co zmusiło mnie do zakupu nowego.
Nowy mam i ....
i co dalej

Z tego co widzę to żeby go wymienić wystarczy śrubokręt i dobre chęci
Tzn 2 śrubki i jedna opaska. Sama wymiana nie będzie więc skomplikowana.
Tylko czy wystarczy jedynie wymienić ten element czy też trzeba jakoś "adaptować" komputer do nowej część? Jeśli tak to jak?
Czy ktoś z Was wymieniał przepływomierz ?

Pozdrawiam
Łukasz
Rajmund
2008-07-29, 19:37
cz


tez pewnie będę wymieniał przepływomierz,
z tego co wiem to wystarczy sam śrubokręt:)
również z tego co wiem nic więcej nie jest potrzebne.
a skąd wiesz ze padł ci przepływomierz?jakie miałeś objawy?
spychoo
2008-07-29, 23:02
Już wymieniłem.  Potrzebny klucz 10 i śrubokręt "krzyżak" + ewentualnie płaski do podważenia zacisku od złączki.

Może autosugestia ale widzę ogromną poprawę .
Co do objawów to:
1. Lampka CHECK !!!
2. Po podpieciu testera do ECU (kupiłem specjalnie na allegro) błąd 1128 - błąd ten mówi że
"długoterminowy pomiar paliwa - system za słaby". Błąd skasowałem, pojawiał się co 200-250 km. Wg www.hyundai-forums.com (fajne, tylko angielskojęzyczne forum) oraz chłopaków z tego forum przyczyną mógł być przepływomierz (podobno - podaje to za www.hyundai-forums.com, przy błędzie 1128 najczęściej padł przepływomierz).
3. Miałem wrażenie że Hultaj ma gorsze przyśpieszenie, trochę szarpał przy zmianie obrotów (zmiana biegu) - ale to mogła być autosugestia, choć teraz po wymianie mam wrażenie że jest dużo bardziej dynamiczny - może to też tylko sugestia
4. Przy zwiększaniu obrotów (ale podczas jazdy, na luzie po "przygazowaniu" to nie występowało) słyszałem delikatne dzwonienie w silniku. Też ustało.
5. Musiałem kręcić do ponad 3 tys. obrotów żeby osiągnąć 100km/h, teraz z powrotem wystarczy 5-tka i nieco ponad 2.5 tys.
6. Trochę "falowały" obroty na biegu jałowym (ale tylko na słuch, na obrotomierzu nie było tego widać).

Ogólnie mam wrażenie że po wymianie przepływomierza silnik dużo "ładniej" chodzi.
Objawy nie były jakieś dramatyczne, pewnie bym jakoś je sobie wytłumaczył, gdyby nie ta lampka "Check" zapalająca się cyklicznie (co ciekawe jak się zapali to nie gaśnie, trzeba zresetować błąd w ECU) - dawała po oczach

Jeśli pali się u Ciebie to CHECK i bywasz w Łodzi lub w Strykowie pod Łodzią, to możemy się jakoś zgadać i zobaczyć co tester pokaże u Ciebie. Podobno przepływomierze to słaby punkt accentów (mój ma tylko 80 tys i już kłopoty Ale Golfy IV też mają ten problem. I większość samochodów z LPG. Podobno gaz jest zabójczy dla przepływomierzy.
e-gen
2008-07-30, 10:17
 	  			  
I większość samochodów z LPG. Podobno gaz jest zabójczy dla przepływomierzy.


Gaz nie przepływa przez przepływomierz dlatego nie widzę związku - chyba że ktoś założył II gen. LPG i miał "ostre" strzały w kolektor.
Rajmund
2008-08-01, 17:34
 	  			  
Witam,

Padał mi przepływomierz co zmusiło mnie do zakupu nowego.
Nowy mam i ....
Pozdrawiam
Łukasz



Możesz napisać jaki przepływomierz kupiłeś , zamiennik czy oryginał, itp? ile dałeś no jaki miałeś
dzięki
spychoo
2008-08-07, 08:06
Kupiłem na Allegro orginał bodajże KEFICO - nowy, z hologramem itp. Uzywanego trochę się bałem, podróbki w tym przypadku też. Na Allegro udało mi się kupić za 260 co jest chyba dość atrakcyją ceną bo w hurtowni orginał był za ponad 500 pln, w ASO około  1000.

Przejechałem juz 800 km i jak na razie jest OK, zdecydowana zmiana pracy silnika


Podobne tematy: