Accent - nie odpala

Kategoria: AccentAccent



jarded
2008-06-13, 15:58
Witam. Mam problem z moim Accentem ( rocznik 2001, silnik 1.3 GS ).Wszystko było ok do wczoraj, kiedy to pojechałem do supermarketu po zakupy. Po powrocie do samochodu już go niestety nie odpaliłem. Rozrusznik kręcił, ale nie dało się go odpalić. Wiele wskazywało na to,. że padła pompa paliwa. Więc ją wymieniłem. Lecz ku mojemu niemiłemu zaskoczeniu nie przyniosło to żadnego rezultatu, auto nadal nie odpala...Po sprawdzeniu miernikiem okazało się, że pomimo włączonego zapłonu w stacyjce nie jest podawane napięcie na pompę paliwa.Nic nie dało też bezpośrednie zasilenie pompy z akumulatora, bo silnik nie odpalił. Nie ma też iskry na świecach. Zastanawiam się, czy nie jest to wina immobilizera??? Orientuje się może ktoś z Was, w jaki sposób on działa w Accencie? Czy jednocześnie odcina zapłon i zasilanie do pompy paliwa, czy może przyczyna leży gdzie indziej? Jest jakiś sposób aby odłączyć immobilizer i odpalić autko??? Proszę o pomoc


grzesik1: edycja tematu
premek
2008-06-13, 18:50
Też obstawiałbym immobilizer. Zacznij od próby zapalenia innym kluczykiem. Jeśli to nie pomoże to będzie trzeba szukać przyczyny albo w czujniku przy stacyjce albo w samej centralce immo.
jarded
2008-06-13, 18:59
 	  			  
Też obstawiałbym immobilizer. Zacznij od próby zapalenia innym kluczykiem. Jeśli to nie pomoże to będzie trzeba szukać przyczyny albo w czujniku przy stacyjce albo w samej centralce immo.



Niestety próby odpalenia przy użyciu drugiego kluczyka nic nie zmieniają... Orientujesz sie, gdzie znajdę centralkę immobilizera? I czy można w jakiś sposób go odłączyć?
e-gen
2008-06-13, 19:33
podaj VIN auta - może być przez priva


BTW
czy po przekręceniu stacyjki w pozycję ON zapala się check engine i/lub symbol immobilajzera
IgoReCzeK
2008-06-13, 20:43
Witam. Proszę rozważyć wymianę kostki ze stykami elektrycznymi przy stacyjce. Niestety wykonana jest w przeważającej mierze z plastiku, który się wyciera. Jeżeli napięcia podawane są prawidłowo ze stacyjki na poszczególne obwody, to pozostaje immobilajzer. W moim Accencie owa kostka nie podawała napięcia sterującego do aparatu zapłonowego, cała reszta działała (rozrusznik, pompa paliwa). Pozdrawiam Igor.
jarded
2008-06-13, 23:39
 	  			  
podaj VIN auta - może być przez priva

BTW
czy po przekręceniu stacyjki w pozycję ON zapala się check engine i/lub symbol immobilajzera



tak, po przekręceniu kluczyka świeci się zarówno CHECK ENGINE jak i IMMOBILIZER. a VIN zaraz wyślę Ci na PRIV-a. Dzięki
jarded
2008-06-13, 23:51
 	  			  
Proszę rozważyć wymianę kostki ze stykami elektrycznymi przy stacyjce.



Sprawdzałem rano wszystkie kostki zarówno przy stacyjce jak i pod maską, są ok. Dla pewności przeczyściłem je sprayem do połączeń elektrycznych. Przed chwilą jeszcze sprawdzając miernikiem odkryłem, że w kostce zasilającej cewkę zapłonową nie ma minusa.... Sprawdzałem wszystkie połączenia masowe między nadwoziem a silnikiem i są w porządku. Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl: czy jest taka możliwość, aby immobilizer się rozprogramował? Jeśli tak to w jaki sposób i skąd mogę dostać kod do niego???

grzesik1: edycja cytatu (cytujemy to co jest potrzebne a nie cale wypowiedzi! )
e-gen
2008-06-14, 16:14
"Zmartwiło" mnie że zapalają Ci się wszystkie kontrolki  - tak jak przy normalnym starcie - ponieważ, gdyby CE się nie świeciła mielibyśmy głównego podejrzanego czyli ECU.


Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską? włącznie z tymi "grubymi"??

Zamieniałeś miejscami przekaźniki (większość z nich ma ten sam kod więc bez obaw można zamienić je między układami za których sterowanie odpowiadają).

Odłączyłeś "-" w ako na parę minut?

Podaję za service manualem - sekcja "problemy":
Engine will not start or is hard to start (Cranks OK)
Ignition lock switch faulty
Replace ignition lock switch
Ignition coil faulty
Inspect ignition coil
Power transistor faulty
Inspect power transistor
Spark plugs faulty
Replace plugs
Ignition wiring disconnected or broken
Inspect wiring
Spark plugs faulty
Replace plugs


Engine will not start or hard to start
Vacuum hose disconnected or damaged
Repair or replace
Malfunction of the EVAP Canister
Purge Solenoid Valve
Repair or replace


i teraz pytanie: gdzie się znajduje Ignition lock switch ?
jarded
2008-06-14, 16:48
Tak, bezpieczniki sprawdzałem i to ze dwa razu ( te w kabinie i te pod maską ). Przekaźniki też zamieniałem miejscami, bo jak wspomniałeś i co ja też zauważyłem, że prawie wszystkie mają takie same symbole. Wykonałem dzisiaj telefon do jednego z serwisów HYUNDAI-a, gdzie diagnosta mi powiedział, że immobilizer odcina zarówno pompę paliwa jak i zapłon...W aku odłączyłem aku, najpierw na kilka minut, a później na całą noc. No i nic...
e-gen
2008-06-14, 17:09
już wysłałem CI na maila pdf-a z procedurą testową "stacyjki" czyli Ignition switch


mam nadzieję, że jesteśmy blisko
jarded
2008-06-14, 19:27
Wielkie dzięki, zaraz zabieram się za sprawdzanie   ) Dam znać jak skończe.
jarded
2008-06-15, 02:26
No i pojawiły się nowe, dość nieoczekiwane fakty. Gdy odpiąłem na kilka minut akumulator i podłączyłem go ponownie, po przekręceniu kluczyka do pozycji ON odezwała sie pompa paliwa ( nie nastąpiło to po pierwszym przekręceniu kluczyka lecz po drugim ). Kilkakrotnie włączałem zapłon i za każdym razem pompa działała. I było tak aż do 5-6 razu, kiedy to po ponownym przekręceniu kluczyka w pozycję ON pompa już milczała...Kolejne próby nie przynosiły żadnego efektu. Dopiero ponowne odłączenie i podłączenie akumulatora poskutkowało. Za każdym razem sytuacja się powtarzała: W pozycji ON pompa nie  działała po pierwszym razie, a później aż do 5-6 razu działa  i cisza...Aha, gdy pompa paliwa dostawała zasilanie, od razu sprawdzałem zasilanie przychodzące do cewki zapłonowej, no i za każdym razem było to samo, czyli brak minusa na kablu. Reasumując, gdyby to była wina immobilizera to nie zadziałałby nawet rozrusznik, a ten kręci. Więc gdzie leży rozwiązanie tego problemu? Mnie już zaczyna brakować pomysłów a czas leci nieubłaganie...Co proponujecie??


dopisano: No i jeszcze jedno pytanie: za co jest odpowiedzialny Ignition lock switch ? Kolega E-GEN pytał mnie gdzie on się znajduje, ale niestety nie mam pojęcia.

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-06-15, 09:52 ]
e-gen
2008-06-15, 11:08
chodzi o stacyjkę - procedurę testową dostałeś w pdfie "ingition_switch_naprawa"
jarded
2008-06-15, 11:23
Sprawdziłem według procedury " ignition switch naprawa " i według tego wszystko jest w porządku, czyli w pozycji ACC zwarte są piny 3 i 6 itd. ( jedyna rozbieżność od podanego rysunku to fakt, u mnie styki w kostce są odwrotnie, tzn. jakbyśmy obrócili kostkę o 180 stopni to byłoby dokładnie tak jak na rysunku. Poza tym wszystkie kostki po rozpięciu wyglądają jak nowe, żadnego nalotu na stykach czy czegoś podobnego. Hultaj pomimo że ma juz 7 lat naprawdę jest bardzo zadbany, nadmienię że ma przejechane jedynie 50 tys. km, ma jeszcze oryginalny akumulator. Palił od dotyku aż do tego pechowego momentu...
e-gen
2008-06-15, 12:31
Cóż, jeżeli sprawdziłeś już wszystkie opcje które wymieniłem za manualem (Wczoraj 16:14)  to proponuję wymontowanie ECU i zajrzenie do środka.


Ponadto jeżeli CE się świeci to jest szansa że gdybyś podpiął Accenta pod komputer w jakimś serwisie to uzyskasz odpowiedź co mu tak naprawdę dolega (w Polsce ASO biorą od 50 do 150 zł za podpięcie pod skaner).
jarded
2008-06-15, 13:45
Ok, w takim razie mam kilka pytań:

-gdzie znajduje się i jak wygląda ECU?
-gdzie jest i jak wygląda power transistor?
Przepraszam za tak proste pytania, ale wolę sie upewnić żeby czegoś nie zepsuć...
e-gen
2008-06-15, 15:03
ECU? szukaj w okolicach kolumny kierowniczej, a wygląda to tak:



jest też komputer airbagów, ale nie sposób ich pomylić

Powertransistor odnajdziesz w okolicach cewek WN (nie mylić z czujnikiem położenia wałka rozrządu) - jak zrobię zdjęcie to wkleję.
jarded
2008-06-15, 15:25
Dzięki za fotkę teraz kojarzę to "coś" pod kolumną. A i powertransistor też myślę że wiem gdzie jest. Popraw mnie jeśli się mylę: u mnie jest przykręcony do masy ponad cewkami WN, dochodzi do niego pojedyńczy ( pomarańczowy ) kabel z +12V.

Mam do Ciebie jeszcze pytania:
W pliku "cewki ignition switch" są 2 rysunki. Co oznacza harness side connector? Czy to jest wtyczka, którą wypinam z cewki WN?
A teraz rysunek nr 2 : gdzie są piny 2 i 5 które to mam połączyć z masą?
No i gdzie jest ECM ( mam zrobic disconnected )bo już powoli od tych skrótów zaczynam się gubić

PS. Dzięki za cierpliwość
e-gen
2008-06-15, 20:15
qrcze, nie wiem gdzie w Accencie jest powertransistor - w Lantrze wiedziałem   


Procedura testowa cewek WN:




Troubleshooting "gdy nie zapala" z Lantry:



Zarejestruj się na hmaservice.com na pewno się przyda w przyszłości

WALCZ i RAPORTUJ POSTęPY
jarded
2008-06-15, 20:36
e-gen,  na emaila wysłałem Ci fotkę z powertransistor w moim Accencie (to co na czerwono) oraz drugą z ECU (jak się do tego dostać i co tam w środku znajdę?);))  jak mogę sprawdzić czy powertransistor jest sprawny?
e-gen
2008-06-15, 21:49
1. to co zaznaczyłeś na zdjęciu (dochodzący jeden czerwony kabelek) NIE  JEST POWER TRANSISTOR-em

2. co do działania immobilajzera to wprowadziłem Cię w błąd twierdząc, że rozłącza rozrusznik; po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycję ON zapalają się kontrolki (m.in. CE oraz IMMOBILAJZER); po ok. 45 sek. pozostawaniu w pozycji ON zgaśnie symbol immobilajzera i uruchomienie samochodu nie będzie możliwe, mimo iż rozrusznik kręci
jarded
2008-06-15, 22:02
Zgadza się, gdy pozostawiałem kluczyk w pozycji ON po kilkudziesięciu sekundach znaczek IMMO znikał. A z tym Powertransistorem zaskoczyłeś mnie, byłem na 100% pewnie że to on. Do ECU będę zaglądał jutro po pracy, bo sie zrobiło dość późno. A jutro do pracki autobusem...
e-gen
2008-06-15, 22:14
I wszystko jasne - tranzystory mocy znajdują się w ECU (inaczej ECM )

skąd to wiem

czyli wymontowujesz komputer otwierasz go i robisz zdjęcia (pamiętaj żeby najpierw odłączyć ako).

Dla pewności sprawdź też rezystencję cewek WN zgodnie z procedurą z rysunku zamieszczonego w poscie z niedzieli 20:15
jarded
2008-06-15, 23:38
Cewki WN sprawdzałem, nie wiem tylko czy aby w dobry sposób ( odłączyłem wtyczkę zasilającą, zdjąłem kable WN i w ich miejsce wpiąłem miernik ). Czy tak właśnie miałem to zrobić? Pomiar wskazywał na każdej z dwóch cewek około 12,4Ώ. Jutro wieczorem wyjmę komputer, zrobię fotkę i Ci ja prześlę.Może wspólnymi siłami coś zdziałamy. Pozdrawiam
e-gen
2008-06-16, 09:28
TAK, dobrze sprawdziłeś obwód wtórny cewek - wartość któą podałeś jest w normie; jest też obwód pierwotny, który też można sprawdzić.
jarded
2008-06-16, 19:56
Hurrraa!! To przynajmniej cewki mogę wykluczyć. No a teraz zabieram się za ECU, zobaczymy co z tego wyniknie ( oby tylko same korzyści )
jarded
2008-06-20, 00:07
No i podłączyłem mojego Hultaja do komputera i co się okazało? Że NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW!! A więc stało się niemal w 100% pewne, że to jednak immobilizer. Jutro odstawiam samochód do serwisu i to rozwiąże sprawę     Pozdrawiam
Cendra
2008-06-20, 00:08
miejmy nadzieję, że rozwiąźę sprawę... trzymam kciuki
jarded
2008-06-23, 20:18
Witam wszystkich. Samochodu jeszcze nie dostarczyłem do serwisu, bo termin przesunęli mi na najbliższy czwartek     Miałem jeszcze jeden pomysł ( aby uniknąć wizyty w serwisie ), ale i to nie rozwiązało sprawy. Wymieniłem coil antenę odpowiedzialną za komunikację immobilizera z chipem w kluczyku. No i co?? Też NIC...W środę jeszcze ostatnia próba, będę miał do podmiany komputer wraz ze stacyjką i kluczykami ( komplet ). Trzymajcie kciuki aby to w końcu pomogło
e-gen
2008-06-23, 20:43
cały komputer
kudlaty
2008-06-23, 22:05
Jeżeli podmiana kompa nie pomoże to sprawdź/wymień czujnik halla.

Miałem podobne objawy w moim Accencie.
Naprawa imo nie pomogła, podmiana kompa też nie, dopiero po wymianie tego czujnika auto działa ok.

pozdro.
jarded
2008-06-24, 21:03
kudlaty, napisz coś więcej o tym, co u Ciebie było. Też Ci autko nie odpalało? Gdzie jest ten czujnik halla ( po prawej stronie przy cewkach? ) Za co jest on odpowiedzialny? Czy tak wygląda ten czujnik?  Jak go można samemu sprawdzić?? Pozdro

e-gen
2008-06-24, 23:08
to na zdjęciu wygląda na czujnik położenia wału korbowego - warto przeczytać: czujnik Halla .


Jestem przekonany, że tak poważne uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego lub wałka rozrządu powinno być zarejestrowane przez ECM.
jarded
2008-06-24, 23:20
e-gen, powiedz mi proszę w takim razie, gdzie mam szukać czujnika halla? A propos: jeśli to jest czujnik położenia wału korbowego, to jak sprawdzić czy jest sprawny?
e-gen
2008-06-24, 23:22
efekt Halla jest wykorzystywany zarówno w czujniku wału jak i w czujniku wałka - w linku który wkleiłem ludzie podają domowe sposoby sprawdzenia czujnika położenia wału oraz wałka.
jarded
2008-06-24, 23:33
sprawdzałem oporność w tym czujniku na zdjęciu, no i pomiędzy żadną para pinów nie ma rezystancji... ale dalej nie wiem gdzie jest czujnik halla
e-gen
2008-06-24, 23:38
wejdź na hmaservice.com i tam masz opisane gdzie zlokalizowany jest czujnik wału oraz czujnik wałka (obydwa są czujnikami Halla)  a także jak się je diagnozuje - może się zdarzyć że będziesz musiał wybrać Accenta X3 żeby uzyskać schemat który CIę interesuje
jarded
2008-06-25, 23:37
Panowie, mój Hultaj znów zaczął "nałogowo" palić              Przed wizytą na serwisie, która miała nastąpić jutro ( chciałem tego za wszelką cenę uniknąć znając kompetencje irlandzkich mechaników jak również niesamowite ceny ), spróbowałem jeszcze ostatniej szansy. Znalazłem elektryka - elektronika, który podjął się naprawy. No i sprawdzeniu wszystkiego niemal od podszewki ZNALAZŁ!!! Winowajcą był Czujnik położenia wału korbowego. A że inny znajomy już do mnie jechał i miał między innymi tą część, to od razu go wymieniliśmy i po sprawie.

Chciałem Wam tylko przy tej okazji zwrócić uwagę na inny, ważny aspekt, z którym być może ( choć Wam oczywiście tego nie życzę ) spotkacie się w przyszłości. Otóż po podłączeniu komputera, ten nie wykazywał żadnych błędów ( choć również nie pokazywał na przykład prędkości obrotowej.... ). Po odłączeniu tego uszkodzonego jak się później okazało czujnika, komputer wskazywał jego brak. Tak więc następowało ewidentne przekłamanie, gdyż komp nie wykrywał uszkodzonego elementu. To taka mała uwaga na przyszłość.

A teraz pragnę podziękować wszystkim, którzy mi pomagali, wspierali za tak cenne informacje.
e-gen
2008-06-26, 09:42
Cieszę się, że udało Ci się naprawić samochód
Cendra
2008-06-26, 17:37
gratuluję    ciesz się jazdą
jarded
2008-06-27, 11:13
Oj cieszę się, cieszę      Jakże miło brzmi teraz dźwięk zapalanego silnika... Pozdrawiam
aroli
2008-09-12, 20:39
czy wstawienie takiego czujnika to droga sprawa i jak dlugo to trwa? i czy mozna samemu takie cos wstawic i ile czasu to moze zajac?
grzesik1
2008-09-15, 15:32
 	  			  
czy wstawienie takiego czujnika to droga sprawa i jak dlugo to trwa



a po co chcesz wstawiać taki czujnik?
grzesik1
2008-09-17, 20:29
 	  			  
bo mam taki sam problem jak kolega wyzej



aha, to chcesz wymienić czujnik a nie wstawic
źle cię zrozumiałem
jarded
2008-09-22, 00:08
Jeśli chodzi o wymianę to żaden problem. Wystarczy klucz nr 10 ( i ile dobrze pamiętam ) oraz dosłownie 10-15 minut. Natomiast ciężko mi jest powiedzieć o koszcie takiego czujnika w Polsce. Mieszkam w Irlandii, i tutaj taki używany czujnik kupiłem za 30 euro. Jest dużo łatwiej kupić wszelkiego rodzaju używane części do różnych modeli Hyunday-a, ponieważ marka ta jest dużo bardziej popularna i ceniona niż w naszym kraju... Pozdrawiam
kudlaty
2008-09-22, 16:21
 	  			  
czy wstawienie takiego czujnika to droga sprawa



w/g ASO 225 zł

Glus
2008-09-25, 11:23
Witam

Proszę o radę:
Hyunday Accent 2002 r 1.5 benzyna 16V DOHC

Problem polega na tym, że samochód jak dłużej postoi nie chce zapalić, udaje się to czasem za 2gim, a czasem za 5-tym razem.

Pompa paliwowa chodzi, świece ok, nowy filtr paliwa, rozrusznik kręci, ..., wszystko na pozór jak trzeba, a auto nie chce odpalić.

Proszę o radę na co zwrócić uwagę (zanim zacznę wymieniać wszystkie części po kolei), co może być przyczyną takiego stanu, może ktoś się spotkał z takim problemem?!
IgoReCzeK
2008-09-25, 12:09
Witam. Zacznij od diagnostyki elektryki przy stacyjce. Ingerencja praktycznie żadna. Trzeba pomierzyć napięcia sterujące wychodzące ze stacyjki po jej przekręceniu, dalej można zobaczyć prawidłowość działania przekaźników. Fajnie by było wpiąć jakiś skaner pod komputer w momencie, kiedy nie chce odpalić, to by może pomogło konkretniej zdiagnozować powstałą usterkę. Przyczyn problemu uruchomienia silnika może być bardzo wiele. Zacznij od diagnostyki, sprawdzenie ewentualnych mechanicznych usterek zostawił bym na koniec.  Pozdrawiam Igor.
chris.fm
2008-12-01, 17:33
Witam wszystkich. Ja mam małe kłopoty z moim accentem. a dokladniej z dławieniem przy mocnym naciśnięciu na pedał gazu. a jak przeżuce go na gaz to  wtedy totalna porazka. Gdzieś usłyszałem że może być  to immobilaiser. Jakoś w to nie wierzę. Chodzi mi tez  o to czy jesli przekręce kluczyk a po ok 45 sek. zniknie kontrolka immo to czy auto powinno wtedy odpalić czy może powinno się odpalać podczas świecenia kontrolki. u mni epali tu i tu. sorre może za  głupie pytania ale jesteż zielony jeśli chodzi o takie sprawy. 

Jeśli chodzi o to dławienie to jutro jade do ASO 2 raz. pierwszym razem sprawdzili BRC wykasowali błędy i rozłożyli ręce. jutro będa sprawdzać wtryski i cylindry. hmmm zobaczymy. pozdrawiam
kml
2008-12-01, 20:21
chris.fm, kontrlka immo powinna gasnąć NATYCHMIAST po zapaleniu samochodu. Jeżeli u Ciebie się świeci 45s to coś jest nie halo.
chris.fm
2008-12-01, 21:38
po odpaleniu gasnie ale mi chodzi czy to normalne że przed zapaleniem ale po przekręceniu kluczyka świeci ona tak długo i czy odpalać auto jeswzcze jak nie zgasła czy czekac aż zgaśnie. 

powiedziano mi że może immob pozwala odpalić accencika ale jakby nie do końca i pompa robi niespodzianki np dławiąc się.hmmm niezła teoria....pozdro
czinuk
2009-01-31, 22:03
siemka, czy moglby niekto napisac gdzie znajduje sie ten czujnik halla?? dzieki
wlad
2009-02-01, 09:02
 	  			  
czy to normalne że przed zapaleniem ale po przekręceniu kluczyka świeci ona tak długo i czy odpalać auto jeswzcze jak nie zgasła czy czekac aż zgaśnie.


nie wiem,czy akurat 45 sekund ale w moim swiecila sie dlugo i zapalalem ZAWSZE gdy jeszcze sie swiecila.
Cendra
2009-02-02, 10:23
 	  			  
siemka, czy moglby niekto napisac gdzie znajduje sie ten czujnik halla?? dzieki


chyba w aparacie zapłonowym
Cien
2009-02-02, 19:09
 	  			  
Witam
Proszę o radę:
Hyunday Accent 2002 r 1.5 benzyna 16V DOHC

Problem polega na tym, że samochód jak dłużej postoi nie chce zapalić, udaje się to czasem za 2gim, a czasem za 5-tym razem.

Pompa paliwowa chodzi, świece ok, nowy filtr paliwa, rozrusznik kręci, ..., wszystko na pozór jak trzeba, a auto nie chce odpalić.

Proszę o radę na co zwrócić uwagę (zanim zacznę wymieniać wszystkie części po kolei), co może być przyczyną takiego stanu, może ktoś się spotkał z takim problemem?!



Ja bym sprawdzil pompe paliwa, jak zbyt slaba (choc dziala) moze byc podobnie - ale jesli to ona jest przyczyną - to niedlugo padnie calkiem ;)


Podobne tematy: