Accent 2003 - podswietlenie tablicy rejestracyjnej

Kategoria: AccentAccent 2003



Hants
2009-07-24, 23:48
Jak wymienic zarowkę? zaden srubokręt nie miesci mi sie w te szczelinę!
Cien
2009-07-25, 00:09
nie wiem jak w Twoim roczniku.

Ja u siebie musialem caly tyl w klapie odkrecac
chris.fm
2009-07-25, 00:19
Ja też cały tył rozkręcałem. kolego Hants musisz tez rozkręcić, inaczej się chyba nie da. Krzyżak w dłoń, odkręć 4 śruby, ściągnij cały plastik z logiem Hultaja, potem klosze od żarówek i juz bedzie ładny dostęp do żaróweczek.
Hants
2009-07-25, 08:57
No to musze przyznac - pomysłowe rozwiazanie..
Siala
2009-07-25, 10:04
Widocznie 2-ki są mniej dopracowane niż 1-ki.

U mnie na tylnej klapie są kwadratowe zaślepki i do żarówek dostaje się od środka.(Chociaż pierwszym razem też ściągnąłem cały plastik)
pozdrawiam.

PS

http://moto.allegro.pl/it...lona_plast.html

Tutaj znalazłem klape i widać na niej odchylane ( tylko delikatnie żeby nie pourywać) kwadraciki przez które dostaniesz się do żarówek.
soviet100
2009-07-25, 13:02
U mnie wystarczyło wyciągnąć osłonki żaróweczek .
Zbyszek
2009-07-25, 13:47
 	  			  
U mnie wystarczyło wyciągnąć osłonki żaróweczek .


może w nadwoziu 4D tak jest, natomiast w 3D i 5D nie da rady bez zdjęcia plastikowej osłony...
kml
2009-07-25, 14:25
Ale zdjęcie plastikowej osłony to przeciez jest 3 minuty! Dwa śrubokręty, dwie zarówki w5w i po sprawie. NIe ma sensu nic od środka robić a nawet jezeli śruby są z wierzchu pordzewiałe to i tak dadzą sie wykręcić bez problemu bo są wkręcone w plastik
Siala
2009-07-25, 14:47
kml.

Ale po co coś dokręcać jak masz specjalnie do wymiany żarówek przygotowane klapki od wewnętrznej strony.
kml
2009-07-25, 14:51
 	  			  
kml.
Ale po co coś dokręcać jak masz specjalnie do wymiany żarówek przygotowane klapki od wewnętrznej strony.



Nie masz. Nie w accencie 2 3d.
Siala
2009-07-25, 15:22
No to ból.

Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.
kml
2009-07-25, 15:51
 	  			  
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.



Jak ktoś nie ogarnia śrubokręta to ból. Naprawde wole bez problemu odrkęcić 6 śrubek i zrobić to 10 minut raz na 3 lata męczyć się od środka. Dostęp z zewnątrz jest bardzo dobry i robi się to momentalnie.
Siala
2009-07-25, 16:49
Równie dobrze możesz rozebrać cały telewizor żeby dostać się do włącznika i na krótko go spiąć jeśli tak dobrze władasz śrubokrętem.

TYLKO PO CO ????????????????????
POLECAM
http://www.korea-opt.ru/
Accent/Verna (1999-)
Двери
Отделка задней дверцы
GDZIE ELEMENT 81757 A to klapka przez którą dostaniesz się po żarówek.
Ale no cóż . Nie ma jak specjalista od śrubokrętów.
Pozdrawiam.
kml
2009-07-25, 17:28
Siala, po to że jest 


1. ŁATWIEJ
2. SZYBCIEJ
3. DUŻO WYGODNIEJ

Mówisz o samochodzie, którego nie masz i powołujesz sie na rysunek. A ja mam zdjęcia podswietlenia oraz klapy i tam może se co najwyzej paluchy wsadzić a nie zarówki wymieniać! Oczywiście mozesz sie tam "dostać" tyle, że w tym konkretym przypadku dostać znaczy zajrzeć.

http://img58.imageshack.us/img58/4306/20953634.jpg
http://img443.imageshack....12/73573772.jpg
http://img259.imageshack....81/43018754.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/29/33690486.jpg
http://img193.imageshack....77/57130156.jpg

Zarówki nie są w jednej linii z klapką którą widać a cała maskownica z logiem hyundaia jest na zatrzaskach czyli odkrecasz 4 srubki, zdejmujesz maskownice i wykręcasz klosze. Zeby wyjąć zarówkę trzeba ją okręcić w podstawie i już samo to jest w moim odczuciu niemozliwe od strony bagażnika bez pokaleczenia się w paluchy. Malo tego, robiąc to od środka albo siedzisz na krawedzi i klapa wali w głowe non stop albo z rękami w górze - nie no rewelacja. Moja metoda jest prosta, łatwa i szybka a to że tam jest jakiś otwór wcale nie znaczy trzeba go używać bo jest lepiej. Dostęp od środka byłby wtedy dobry jak zamiast klapki byłby cały pas demontowalny.
Siala
2009-07-25, 17:39
No to ból. 

Zamiast się rozwijać to się cofają.
To doradź jeszcze Hants- owi jaki ma być ten śrubokręt skoro żaden Mu się nie mieści.


PS
Nie mam takiego auta dlatego pisze jak ja rozwiązałem ten problem biorąc pod uwagę ewolucję.
Pozdrawiam.
kml
2009-07-25, 17:42
 	  			  
No to ból.
Zamiast się rozwijać to się cofają.
PZDR.



Nie jestem do końca przekonany. Taka konstrukcja jest tańsza i prostsza a to obniza koszt samochodu a do tego jest banalnie proste w serwisie. Zapewne mogło być to zrobione inaczej ale ponieważ nie ma problemu z tym jak jest w tej chwili to mi pasuje. Podobnie jest z żarówkami w lampach, po prostu się cofa lampe i odkręca zaślepkę zamiast wyciągać połowę wykładzin z bagażnika tak jak jest w 307 ( a przynajmniej tych pierwszych )
Hants
2009-07-25, 19:09
Klapka - jest, ale jedna. Plastik w oprawie zaroweczki jest tak podle spasowany - co ja plote: NIE JEST SPASOWANY: to są na chama scisniete zaczepy. Trzeba zdjac tylną osłonę od wewnątrz, odkrecic dwie sruby, wypiąc 4 zapinki, zdjac oslone zewnetrzna, i wtedy mozna zaczac zabawe z oprawkami.


Dołoze jeszcze do piece - jako ze koncern straszliwie ostatnio traci w moich oczach - oprocz wymiany rurek i zarowek przed chwila skonczylem rowniez wymiane sworzni na wahaczaczu. Łącznik stabilizatora musiał zostac rozpiłowany, aby wyjac wahacz - rdza, rdza, i jeszcze wiecej rdzy. Moja 16 letnia Sonata wyglada o wiele lepiej niz te 6 letnie Accenty.
Wahacz i sworzeń (oryginał HMC) tez był fatalnie spasowany - przez dobra godzinę jezdzilem wiertarka i pastą do zaworów aby powiekszyc srednice. Podgrzewalem wczesniej wahacz, sworzen wrzucilem do zamrazalnika - nic - za cholere nie pasowało..

Skoro juz jestesmy przy wahaczu - co za imbecyl wymyslil , aby wykrecona w 50% nakretka na trzpieniu wahacza - łamała zabki ABS (o nie - spoko nie polamalem..)??

Wnioski - konstrukcyjnie to sie niby Hyundai rozwija, ale ja juz podziekuje za eksperymentowanie, bo co nowsze auto, to ..bardziej jednorazowe.
kml
2009-07-25, 19:15
 	  			  
Trzeba zdjac tylną osłonę od wewnątrz, odkrecic dwie sruby, wypiąc 4 zapinki, zdjac oslone zewnetrzna, i wtedy mozna zaczac zabawe z oprawkami.



Nic nie trzeba. Pierwszy raz w zyciu wymieniałem zarówki miesiąc temu i zrobiłem tak jak napisałem czyli wszystko z zewnątrz. Nic nie ruszałem od środka i nie rozumiem czemu masz aż takie problemy z tym.

Hants
2009-07-25, 20:31
 	  			  

Powidz lepiej jak Ci z rurkami poszło



Bez zadnego problemu - pocwiczylem formowanie koncówek moze z 5 minut i było gitara.

W poniedziałek retest MOT i moze w koncu sobie odetchnę (włascicielka tez)
Hants
2009-07-26, 13:49
 	  			  


A robiłeś jeden kawałek czy łączyłeś?



Najdłuższe łączyłem - jest po prostu wygodniej i w sumie zgodnie z tym co fabryka zrobiła.:-)
kml
2009-07-26, 13:59
 	  			  
Najdłuższe łączyłem - jest po prostu wygodniej i w sumie zgodnie z tym co fabryka zrobiła.:-)



A jak łączyłeś? Normalnie "lutowałeś" pastą?
Hants
2009-07-26, 20:26
rurka - koncowka zenska - łącznik meski - koncowka zenska - rurka
kml
2009-07-26, 20:33
 	  			  
rurka - koncowka zenska - łącznik meski - koncowka zenska - rurka



A tak przy okazji: czy żrący i agresywny DOT ma jakiś wpływ na miedź?
Hants
2009-07-26, 21:07
Bardziej sie martw o ręce - strasznie swędzą po dłuzszym kontakcie   

Rdza na rurach pojawia sie w miejscu gdzie ma dostep do tlenu, szczelny uklad jest raczej bezpieczny. (Ale to juz OT - zalozylem wczesniej watek o rurkach...)
Hants
2009-07-27, 12:19
 	  			  
Ręce jak ręce ale na oczy to trzeba naprawdę uważać.



I dlatego sie nosi gogle ochronne, kask i buty z metalowym czubem. BHP przede wszystkim
Hants
2009-07-27, 13:01
nawet mi o tym elemencie nie przypominaj. Wczoraj znowu cos sie na linii wtyczka-zaróweczka stało.. Ghhhrrrrrr     - teraz jednak odkrecilem kilka srubek, odgialem delikatnie oslonę i kombinerkami wykreciłem dziada.
Siala
2009-07-27, 21:25
No to już wiem jak wymienić żarówkę.

Dzięki.
Gordinho
2009-07-29, 12:55
No właśnie, tak troszkę zboczyliśmy z tematu... xD
Hants
2009-07-29, 16:01
Ale Accencik dostal przeglad - tym razem bez zadnych 'advisories'


Podobne tematy: