zaplon jawa 50/ ogar 200

Kategoria: All Moto



szymx4
2008-08-08, 19:53
  mam problem z tym zaplonem a mianowicie wytwarza slaba iskre i motor nie chce palic 

zaplon ma wymienione :
-cewke ta do iskry
-platynki
-kondensator
moto nie ma przebicia a iskra jest gdy mocniej kopne w kopke (przy wyzszych obrotach)
zaplon ustawialem pól dnia i 3 razy odpalil , wszystko bylo spox ale po pewnym czasie moto zaczynal strzelac z tlumika i gasnac
prosze pomórzcie mi
kamil51022
2008-08-08, 20:23
  zobacz cewke butelkowa albo kabel od swiecy do tej cewki wymien na samochodowy razem z fajka a na swiece nakrec tylko ten nypel ze swiecy sampchodowej sam tak mam i polecam. Jak to nie pomoze to szukaj zwarcia w ukladzie zaplonowym  ustaw przerwe na swiecy (0,6mm) i na przerywaczu (0,3-0,4mm) zmien swiece na jakas inna niz iskra. 

Moja jawka pali z pierwszego bez znaczenia czy zaplon przyspieszony czy opuzniony na maxx ale wtedy nie ma sily i sie dusi jak jest obciazenie
Dodam jeszcze ze regulacja zaplonu nie zmienia iskry na swiecy jestem 100% pewny tego
nie tak jak pisza "znawcy" ze przestawi zaplon i iskra sie wieksza zrobila nie to nie ma nic do tego iskra bedzie zawsze taka sama zmienia sie tylko punkt zaplonu.
Jawka nie potrzebuje bardzo mocnej iskry u mnie jest niewielka a jawka chodzi bez problemu w jawce najwarzniejsze jest paliwo czyli bardzo czysty gaznik a najczesciej dusza ta mala najlepiej zdemontowac gaznik i sprezarka wydmuchac albo wygotowac w occie z woda i wtedy przedmuchac
Jak gaznik bedzie czysty i nie bedzie palic to wtedy z zaplonem zabawa
szymx4
2008-08-08, 20:42
  ale ja ten zaplon mam w mz 250 !!!

trza mi mocna iskre
kabel samochodowy mam cewke wymienialem juz i nie pomaga
co robic ???
kamil51022
2008-08-09, 14:49
  zobacz jaka iskra bedzie na swiecy samochodowej 

A cewke w zaplonie wymieniales ??
simer
2008-08-10, 01:08
  co???zapłon jawki w mz??a chodził ci motor wczesniej normalnie na tym zapłonie albo nie??moze byc ze zapłon z jawki bedzie za słaby na mz pamietaj ze w mz jest 12V 


[ Dodano: 2008-08-10, 01:11 ]
a masz jedna cewke zapłonowa tylko??? i dwie do lamp??spróbuj wsadzic druga cewke jak bedą dwie cewki zapłonowe to iskra bedzie mocniejsza:)miałem ten sam problem w cz 380 bo miałem tylko jedna cewke i kompresja była tak duza ze mi gasiło ta iskre
szymx4
2008-08-10, 16:24
  dziex za rade sprubuje tego wczesniej moto zajebiscie chodzil ale jak to po remancia zawsze sie cos lubi pizdzic
kostek324
2008-11-18, 20:33
  nie wierze ze zaplon 6v napedzal mz 250 ;> toz trzeba pieknej iskry aby odpalic mieszanke dokladnie w takim garze. poprostu zrob na orginalke caly zaplon, tak jest najlepiej
simer
2008-11-18, 23:15
  nie wierzysz to wejdz w dział modyfikacje i usprawnienia  tam jest temat sam zalozyłem     bo tez mam ten zaplon i wszystko zaje****** chodzi nawet lepiej niz na orginale
simer
2009-02-16, 23:38
  a zapłon masz dobrze ustawiony? przerywacz jest dobrze odizolowany od masy?
dawidmoto96
2010-01-08, 19:31
  siema w mz 250 mam zapłon z jawki 50 i jak włoże palec do fajki i kopne to czuć delikatny prąd a jak złapie się ramy to jest mocny  iskry niema przez co to instalacje mam zrobioną tak dałem pod styk nr 1 kabel od przerywacza a od styku na cewce nr 15 pod rame co mam robic
simer
2010-01-08, 20:38
  Zapłon dobrze ustawiony???jeżeli tak to albo kondensator do wymiany albo cewka butelkowa.Ale najpierw wymień kondensator.
dawidmoto96
2010-01-09, 08:48
  zapłon nie wiem czy dobrze ustawiony a cewka butelkowa i kondensator nowy. Przez zapłon morze tak być?
kamil51022
2010-01-09, 11:34
  Simer a wytłumacz może co ma dobrze ustawiony zapłon do iskry       bo mi się wydaje że niezależnie od jego stawienia iskra jest taka sama ...... więc nie wciskaj ciemnoty ludziom. 

wyczyść styki przerywacza, ustaw jego przerwę, daj nowy przewód WN i fajkę i sprawdź czy jest iskra
dawidmoto96
2010-01-09, 12:32
  robiłem tak i dalej to samo
kamil51022
2010-01-09, 13:31
  wyczyść połączenie kondensatora z masą, zobacz czy przerywacz nie masuje na tym bolcu co się trzyma, zobacz czy cewka jest dobrze podłączona i czy masę też ma dobrą 

jeśli to nie pomoże to możliwe że cewka zapłonowa w silnik padła albo też nie ma dobrego podłączenia . najlepiej rozbierz wszystko, przeczyść dokładnie i odtłuść,
zobacz wszystkie połączenia
dawidmoto96
2010-01-09, 16:28
  cewka butelkowa ma się stykać z rama ?? już zrobiłem masa nie łączyła bo na farbie przykręcona była i kondensator niedokręcony iskra jest ale jeszcze chyba trochę słabo bo mocno kusze kopnąć żeby była
kamil51022
2010-01-09, 16:39
  ustaw dokładnie przerwę na przerywaczu 0,3-0,4 mm  i na świecy 0,6 mm  no i posprawdzaj połączenia jeśli to nic nie da
simer
2010-01-09, 16:41
  To ciekawe co piszesz, mialem kilka jawek i jak ustawiłem byle jak to iskry nie było albo własnie gdy wkładałem palec do fajki to było czuć prąd.Moja rada ustaw zapłon tak jak ma byc,jeżeli dalej nie bedzie iskry wymień kondensator na nowy i później pisz. 



A ty kamil51022 uważaj na słowa,bo inaczej pogadamy.!
kamil51022
2010-01-09, 19:25
  nie wiem co ma do gadania ustawienie zapłonu z iskrą, przecież tu chodzi tylko o to żeby przerywacz się otworzył nie ważne w którym momencie. Poprostu wszystko musi być sprawne wyczyszczone i bardzo dobrze połączone z masą  i resztą elektroniki
dawidmoto96
2010-01-20, 14:47
  Witam  dalej to samo z tą iskra morze przez to że uchwyt iskrownika styka się z cewka zapłonową ? 


pytanie do simer na ile przed gmp ma być zapłon ustawiony możliwe że przez zapłon nie dostaje też paliwa dysze przedmuchane do gaźnika dochodzi a świeca sucha
simer
2010-01-20, 19:49
  Zapłon ustawia sie tak samo jak w oryginalnym zapłonie z MZ czyli 2,5+0,5mm przed GMP

a o reszte pytaj sie uzytkownika kamil51022 on wie lepiej........
dawidmoto96
2010-01-21, 09:45
  ale przez co tej iskry niema jak by podpiąć 2 cewki zapłonowe ??    ale tu pali na 1 http://www.youtube.com/watch?v=NbpOL68HqkE
simer
2010-01-21, 12:51
  Bo ten filmik jest mój i motór też,to że dasz dwie cewki niczego nie zmieni musi zapalic na jednej
dawidmoto96
2010-01-21, 15:54
  Zrobiłem z ta iskrą przez to nie było bo uchwyt iskrownika stykał się z cewką.Tak ten zapłon przymocowałem http://www.polskajazda.pl...78,663343%27%29        jeszcze pytanie w momencie 2,5 mm przed gmp wtedy ma się przerywacz zacząć otwierać czy ma być otwarty na max ?? a  i simer ja muszę jak ustawiam kręcić krzywką aby ustawić to jak będę wiedział że w tym momencie jest otwarty na max bo tak nie widzę dopiero jak dokręcę na 2,5 mm czy cm a 2,5 mm jak korbowód idzie w górę czy w dół


Pisownia!
Robert_K
2010-01-21, 19:00
  Jak tłok idzie w górę i jest 2,5 mm przed górnym zwrotem to wtedy przerywacz ma się zacząć otwierać.
dawidmoto96
2010-01-22, 17:26
  Pytanie do simer kumple mają zapłony jawki w MZ 250 i im się przestawiają ty krzywką regulujesz ten zapłon ??jednemu się krzywka przestawia a 2 podstawa  ty masz ten zapłon blaszkami przykręcony ja dałem na 3 blaszkach i jeszcze 2 malutkimi śrubkami przykręcony to nie powinien się przestawić ???
simer
2010-01-22, 19:23
  Napisze to raz i więcej się na ten temat nie będę wypowiadał.


Ja miałem zrobione to tak ze obudowa iskrownika była przymontowana na stałe do karteru oczywiście pod względem regulacji,bo całość mogłem wyjąć.Pierwsza ważna rzecz magneto nie może ocierać o cewkę i obudowę.Ja zapłon ustawiałem krzywka i platynkami.
Wał ustawiałem na 2,6/2,7mm przed GMP później patrzyłem w jakim miejscu krzywka ma najwyższy punkt wkładałem ją tak ze zapłon minimalnie się otwierał.Dokrecając krzywkę trzymałem ja obcegami żeby sie nie przestawiła.No i teraz przekreciłem wałem czy przerywacz sie wogóle otwiera jeżeli tak ustawiałem tłok na dole i pomiedzy styki przerywacza wkładałem kawałek kartki i lekko ja ciagnac kręciłem wałem tak długo aż kartke miałem w rece,i mierzyłem suwmiarka w jakim położeniu jest tłok.Jeżeli moto nie chciał zapalic regulowałem platynki zwiekszajac albo zmniejszajac przerwe,to zmieniało moment otwarcia przerywacza.Zawsze można ustawic przerywacz na 0,3/0,4mm i regulować krzywka ale ja wolałem platynkami.Na koniec wszystko dokrecałem i jazda.

Podsumowując zapłon ustawiamy na 2,6/2,7mm przed GMP i przerwe 0,3/0,4mm.Od momentu założenie tego iskrownika z zapłonem nie miałem problemu,mztka chodziła na nim pół roku i nic się nie przestawiało poźniej motór sprzedałem.Nie wiem czy można to dokładniej opisac,zrób to dokładnie to napewno bedzie działać.
I bierz przykład ze mnie i pisz poprawnie bo każdy twój post musiałem poprawiać,więcej tego nie zrobie tylko zablokuje ci możliwośc pisania na tym forum.Pozdrawiam
dawidmoto96
2010-01-23, 18:37
  zapłon ustawiłem tak jak pisałeś a ma znaczenie położenie cewki mechanik mi mówił że ma że jawka jest czuła na położenie cewki tak jak ja mam powinna chodzić   a i mówił że przerywacz ma być prosto a nie jak ja mam  tak mam http://www.polskajazda.pl...78,663343%27%29
simer
2010-01-23, 21:59
  To nie ma znaczenia,przerywacz może być na dole a motor musi chodzić!!!coś lipny ten mechanik...
dawidmoto96
2010-01-24, 09:11
  ok dzięki za odpowiedź czyli może być tak jak ja mam jak widać na tym zdjęciu ?? a jak ty miałeś zamontowany iskrownik platynki  pionowo do cylindra   czy tak jak  ja mam tutaj daje wyraźne zdjęcie 

http://w458.wrzuta.pl/obr...zaplon_jawki_mz

Proszę poprawić swój post. Więcej ostrzeżeń nie będzie tylko konsekwencje regulaminowe! [KilleR]


Podobne tematy: