Uklad zaplonowy fiat 126p

Kategoria: All Moto



david2291
2009-05-18, 15:31
  Witam.Mam buggy zrobione z maluszka z przerywaczowym zaplonem i dwiema cewkami.Ostatnio jedna z cewek mi umarla i chcialem kupic nowa ale w sklepie nie mieli takich cewek jakie chcialem.Sprzedali mi taka z blaszkami selenowymi i tu rodzi sie moje pytani jak to mam podlaczyc
Błażej
2009-05-18, 17:08
  ???    ???    ???    ???

A co mają płytki selenowe do cewki zapłonowej? Albo ty coś pomerdałeś, albo ten, co ci to sprzedał, to niezły powieściopisarz.
Płytki selenowe stosowano jako prostowniki przed popularyzacją diod. Więc coś tu nie pasuje do cewki.
A ty idź na szrot i kup sobie cewkę podwójną z malucha za 10 zł. Wywal te dwie stare i podłącz nową. Przewody do świec w sumie wszystko jedno który do którego, iskra i tak jest w tym samym momencie na obu. Możesz potrzebować tylko słynnego maluchowskiego drutu oporowego do cewki (w zależności od typu cewki).
PS. Polecam założenie jakiegoś prostego zapłonu elektronicznego do tego silnika. Zdziwisz się, ile to może zdziałać (taki na przerywacz, zęby zbyt dużo nie przerabiać).
david2291
2009-05-18, 18:12
  sorki mozliwe ze ja cos pomylilem.Mam juz taka podwojna cewke tylko nie wiem czemu nie mam iskry.Przy kazdym wyjsciu na przewod zaplonowy sa dwa wejscia na konektorki.Bede bardzo wdzieczny jezeli mi powiesz co gdzie i jak mam podpiac.Zaznaczam ze malacz jest na pradnicy choc nie wiem czy ma to jakies znaczenie w tym przypadku
Błażej
2009-05-18, 18:34
  To są pojedyncze wyjścia, tylko mają zdublowane konektory. Na cewce powinny być oznaczenia: 15 i 1. 

15 - zasilanie po stacyjce
1 - przerywacz
Musisz sprawdzić, co to za model cewki, będzie wybity czterocyforwy numer na obudowie lub kombinacja liter i cyfr. Niektóre cewki podwójne wymagają do poprawnej pracy drutu oporowego. Jest to przewód w niebieskiej izolacji włączany szeregowo z cewką.
david2291
2009-05-18, 19:30
  Dzieki za pomoc.Jutro bede probowal


Podobne tematy: