partys1987
2009-09-10, 14:47
Witam 


Niedawno zauwazylem na dachu i na boku auta ze peka mi lakier sa takie biale pekniecia
jest z dnia na dzien coraz wiecej od czego to sie moze robic ?? i co z tym zorbic
pomocyyy
Tx
2009-09-10, 15:04
 	  			  
Witam

Niedawno zauwazylem na dachu i na boku auta ze peka mi lakier sa takie biale pekniecia
jest z dnia na dzien coraz wiecej od czego to sie moze robic ?? i co z tym zorbic
pomocyyy



nie chce Cie martwic, ale chyba samochod byl po kasacji i to zapewne szpachla peka, bo lakier to moze schodzic, ale raczej nie pekac. znasz historie swojego samochodu?
Najlepiej jak bys wstawil dokladne fotki tych pekniec, a szpachla ci nigdzie "nie siada"?
marcosz
2009-09-10, 15:14
Zrób pomiar grubości lakieru.
partys1987
2009-09-10, 15:42
nie sa pieknej jakosci/...



http://www.fotosik.pl/pok...2d4737bc85.html


http://www.fotosik.pl/pok...25c3e1040f.html

http://www.fotosik.pl/pok...1896781726.html
Tx
2009-09-10, 16:03
partys1987 fakt z fotek nic sie nie powie, napewno pekniecia, moze ktos cie uwielbia i Ci podpis zostawia.

Na odleglos sie nie da, nie ma co gdybac, podjedz do lakiernika, ale jezeli to sa pekniecia i to szpachli to nie chce Cie martwic...

Dlugo masz juz ten samochod? I czy Ty go naprawiales juz blacharsko lakierniczo?
partys1987
2009-09-10, 16:05
kupilem go w kwietniu napewno mi nikt nie rysuje go ..  wczenisje nie bylo takich rys  bialych   a nie robilem nic przynim z blacharka i lakierwnictwem
partys1987
2009-09-10, 16:10
a bawarka jest z 99r. 

nie wiem od czego to peka to nie sa takie duze pekniecia tak jak by wlasnie ktos kluczem sobie jezdzil po dachu ... ale na 100% jestem pewiem ze nikt nie bawil w to
slav
2009-09-10, 21:06
partys1987 zobacz to:

http://www.dupontrefinish...ady+Lakiernicze

Masz tam (po prawej) wady powłoki lakierniczej ze zdjęciami, przyczynami itp. - to powinno sporo wyjaśnić

Pozdrawiam.
ludek
2009-09-10, 21:40
 	  			  
(...) to nie sa takie duze pekniecia tak jak by wlasnie ktos kluczem sobie jezdzil po dachu (...)


No to w końcu masz rysy, czy pęknięcia?

Jeżeli pęknięcia, to samego lakieru bezbarwnego, bezbarwnegi i bazowego, czy całości ze szpachlą włącznie?
partys1987
2009-09-10, 22:25
http://www.fotosik.pl/pok...1896781726.html




jak widac .. pajak sie zrobil w tym miejscu .. trzy zlaczone pekniecia sa w srodku pekniec jest jakas biala warstwa
no_name
2009-09-10, 22:32
Kiepskie te foty, ustaw aparat na szczegóły i dopiero trzaśnij.

Jeżeli faktycznie to pęknięcia to szpachla na samochodzie

Pzdr.
Oree
2009-09-11, 09:13
A jak masz szpachle na dachu, to to raczej złe wieści
no_name
2009-09-11, 12:53
 	  			  
A jak masz szpachle na dachu, to to raczej złe wieści


Nie dobijaj chłopaka, auto równie dobrze może być po gradobiciu a nie dzwonie.
No ale to już trzeba sprawdzić by wiedzieć czym się tak naprawde jezdzi.

Pzdr.
ludek
2009-09-11, 19:32
Tak prawdę mówiąc to już niewielka różnica, czy składak, czy po gradbiciu, jeżeli na całej powierzchni szpachla pęka na skutek źle wykonanej naprawy.    


Naprawić się nie opłaci.
Kupić też raczej nikt nie będzie chciał.
Comret
2009-09-12, 17:56
Ja tu nie widzę wyjścia, tylko naprawa.


Po pierwsze nie sprzedasz w takim stanie.

Po drugie podczas naprawy można ocenić czy warto dalej jeździć tym autem czy się go pozbyć.

Po trzecie zwrócić się do właściciela, który Ci taki bubel sprzedał.

Po czwarte olać i jeździć takim jaki jest, trudno nie będzie piękny.
no_name
2009-09-12, 18:50
 	  			  
Tak prawdę mówiąc to już niewielka różnica, czy składak, czy po gradbiciu


Różnica jest kolosalna, po gradobiciu to tylko estetyka i nie wpływa na
twoje bezpieczeństwo w ( odpukać ) wypadku.
Inna sprawa jest gdy auto jest już po strzale i na dodatek
zostało kiepsko naprawione.

Pzdr.
ludek
2009-09-12, 21:24
W przypadku E36 niewielka różnica.

I tak składa się podobnie do malucha.
Wbrew pozorom, zazwyczaj powypadkowy pojazd jest sztywniejszy -po wymianie elementów: ćwiartek, dachu etc...
no_name
2009-09-12, 21:29
 	  			  
Powypadkowe, wbrew pozorom, jest sztywniejsze


Tutaj bym ostro dyskutował.

Pzdr.
ludek
2009-09-12, 21:35
 	  			  
Tutaj bym ostro dyskutował.


Dyskutuj. Po to mamy forum.

Wiem jak taka naprawa wygląda.
W efekcie masz więcej blachy i punktów zgrzewu.
Np. po wymianie dachu na słupkach w miejscu, gdzie fabrycznie było 2-3 warstwy blachy, jest 4-5 na ok 30 centymetrowych zakładkach. Wszystko zgrzewane ręcznie, dokładnie, gęsto. A fabryczne zgrzewy automatyczne, często są wadliwe, nie sięgają wszystkich warstw, etc.
Wada jest jedna. Po kolejnym dzwonku się już nic nie da zrobić, bo nie idzie tego wszystkiego porozcinać.
Zresztą tak też się przygotowuje auta sportowe pod montaż klatki.
Dokłada się kolejną warstwę blachy w miejscach newralgicznych i dokładnie się spawa całą budę poprawiając fabryczne zgrzewy punktowe.

Co innego jak ktoś wyciąga całe auto na autorobocie: podłużnice włącznie z podłogą (patrz Pan Henio).
no_name
2009-09-12, 21:48
ludek, wszystko fajnie ale...


Większość samochodów naprawiana jest przez pana Henia,
w tym przypadku napewno jeżeli pęka szpachla ( oczywiście jeżeli to faktycznie pęknięcia ) Samochody są wyciągane, podłużnice prostowane, inne ważne elementy klepane. Taka buda nie zniesie kolejnego strzału.

Odnośnie spawów i ilości troche wiem, nigdy nie kupie auta na stany.
Powód, subaraki i miśki jako auta którymi się interesowałem mają mniejszą ilośc spawów na stany. Tam normalnie tyle nie trzeba.
Mówiąc o autach do sportu to wiadomym jest że muszą być mocniej ogarnięte niż seria która jezdzi po drogach.

Pzdr.
Comret
2009-09-12, 21:58
Ok ale auto, o którym rozmawiamy to zwykłe jeździdło a nie auto do sporu.


Auta do sportu to inna kategoria.
ludek
2009-09-12, 22:51
 	  			  
Ok ale auto, o którym rozmawiamy to zwykłe jeździdło a nie auto do sporu.

Auta do sportu to inna kategoria.


Nie bądź uszczypliwy. Temat nie schodzi na sport, tylko o technologie naprawcze/podukcyjne wspólne dla obu dziedzin.

no_name
Wszytko kwestia czasów i technologii.
Nie mów mi, że E36 ma tyle spawów ile trzeba i jest na tyle sztywne, na ile powinno być auto drogowe

Sztywności nigdy dość.

Od co robi Volvo w modelach S40 i V50 -bierze podłogę z focusa, dodaje jeszcze jedną warstwę blachy oraz dwa ceowniki w poprzek podłogi pod fotelami i kanapą.
A to nie są auta do sportu...
Comret
2009-09-12, 23:54
 	  			  
Temat nie schodzi na sport, tylko o technologie naprawcze/podukcyjne wspólne dla obu dziedzin



Ja inaczej do tego podchodzę.

Auto drogowe do codziennego użytkowania może mieć dla mnie niewielkie odstępstwa.

Auto, którym miałbym jeździć na tyle ile potrafię (powiedzmy sportowo) musi być maksymalnie sprawne i samochód ze szpachla, wspawaną ćwiartką i innymi modyfikacjami jest dla mnie spalony.

U kolegi są dwa aspekty jeden to estetyczny, drugi to bezpieczeństwo. Gdyby ta szpachla była na innym elemencie to nie ma problemu. Dach samochodu jest bardzo ważny, bo wpływa na sztywność konstrukcji.
no_name
2009-09-13, 10:02
ludek, ale sztywność do pogiętych i prostowanych prowadnic to pikus, pan pikuś.

Taki samochód nwet z większą ilością spawów nie przetrzyma równie dobrze
wypadku jak niebite. Złoży się i nic nie poradzisz

Pzdr.
ludek
2009-09-13, 21:11
Comret, błąd.

Auto, którym jeździsz na codzień i wozisz rodzinę powinno być tip top.
To upalene sportowo może być po przejściach -i przeważnie jest.
Auta sportowe regularnie odbudowuje się po dzwonach (czyt. nie kasacjach, ale uderzeniach). Co potwierdza tylko, że auto po naprawie może (a nie musi) utrzymać sztywność pierwowzoru, przy zachowaniu rygoru technologicznego i unikaniu druciarstwa.

no_name ja o zumie, ty o d...
czytaj
ze
zro-zu-mie-niem.

Koniec dyskusji, bo z małej uwagi porwaliście się na poważne offtopowanie!
Naprawdę, sypnąć ziarnem, a ptactwo się zleci
no_name
2009-09-13, 21:50
 	  			  
Koniec dyskusji, bo z małej uwagi porwaliście się na poważne offtopowanie


Kolego, pisałem że mógłbym dyskutować o twoim poście i mnie zachęcałeś bo od tego jest forum, więc ta uwaga nie jest na miejscu.
Odnośnie czytania ze zrozumieniem również zapaszam do przemyśleń

Comret
2009-09-13, 23:26
Temat uznaję za wyczerpany. Jeżeli autor będzie chciał coś dodać zapraszam na PW.


Podobne tem