Missiou
2010-06-01, 21:37
Witam


Zamierzam w swojej E30 ogarnąć obudowę kolektora ssącego i pokrywę zaworów. Ogarnąć, tj. pomalować i wypolerować, tak jak było w oryginale. Kolektor srebrny, pokrywa czarna ze srebrnym pasem. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej dziedzinie i mógłby udzielić kilku wskazówek, a także polecić jakieś specyfiki?
Bopss
2010-06-02, 09:46
A specyfiki to znaczy co masz konkretnie na myśli?    Z malowaniem udałbym się do lakiernika,polerkę możesz spokojnie zrobić sam.


[Mod] Proszę usunąć reklamę ze swojego podpisu. To jest reklama komercyjna, a takie reklamy wymagają uzgodnienia z Administratorem. W przeciwnym wypadku reklama i tak zostanie usunięta, a dodatkowo poskutkuje to ostrzeżeniem!!!
Missiou
2010-06-02, 10:59
Przykładowo farba żaroodporna. Tylko z racji tego, że farba farbie nierówna, obawiam się jej odłażenia, mimo rzekomej żaroodporności   


Do lakiernika mogę owszem, ale mam złe doświadczenia. Dlatego, w miarę możliwości, staram się różne rzeczy robić sam
bąku
2010-06-02, 15:55
Nie jest potrzebna farba żaroodporna, bo silnik nie nagrzewa się do nie wiadomo  jakiej temp. Ja u siebie pomalowałem szprejem który jest odporny do 150st i gicior.

Najpierw dokładnie wyczyść wszystko i przetrzyj papierem, później dokładnie odtłuść np. benzyną ekstrakcyjną i można malować. Co do srebrnych pasków na pokrywie zaworów, to najpierw ją pomaluj a później weź papier ścierny wodny nałóż na jakiś równy klocek i poleruj po tych paskach, farba na pokrywie zostanie a na paskach ją usuniesz i będzie ładnie wypolerowane. Gradacje papieru to myśle że 400, 600, 1200, 1500 i 2000 na koniec a później można pociągnąć autosolem

P.S. jak kolektor malujesz na srebrno to proponuje pokrywę zaworów na czarno i wtedy wypolerować to co chcesz i będzie ładnie wyglądać
Missiou
2010-06-02, 16:58
A co to za magiczny szprej?   


Pokrywę zaworów chcę zrobić jak w oryginale, czyli srebrną z czarnym pasem od zewnątrz. Aczkolwiek miałem zajawkę, żeby pomalować całą na czarno i zeszlifować tylko paski, ale chyba jednak zostanę przy oryginale

Btw czy po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba wymieniać uszczelkę, czy można założyć starą? I jak ma się sprawa z uszczelnieniem kolektora?
bąku
2010-06-03, 08:40
Szpprej kupiłem na allegro na aukcji było napisane że szprej do silników czy jakoś tak. Jak uszczelka pokrywy nieprzepuszcza teraz oleju to w sumie można ją zostawić, ale niema 100% pewności że niezacznie przepuszczać, ja już parę razy zdejmowałem i zakładałem pokrywę bo regulowałem zawory i jest oki nie leci olej. Co do kolektora to on dzieli się na dwie części, jak odkręcisz górną to będą uszczelki i jak tą pozostałą od głowicy to tam też będą uszczelki, jak je ostrożnie zdejmiesz żeby się nie rozerwały to spoko można je założyć.


Polecam stronę www.bmwfans.info po prawej stronie masz rameczkę do wpisania siedmiu ostatnich cyfr swojego vinu i jak wpiszesz to pod obrazkiem będzie napis Browse Parts kliknij i masz swoje auto na części, wybieraj sobie poszczególne elementy
Missiou
2010-06-03, 12:03
Kurde, jak obejrzałem sobie rozkręcony układ zaworowy, to ubóstwiam układ SOHC   


Jeśli chodzi o pokrywę zaworów, to tragedii nie ma. Jedynie obawiam się, że rozwali mi się uszczelka i będę musiał ją wymienić, a zawsze to dodatkowe koszty. Kolektor też nie wygląda strasznie, ale uszczelki j/w, a do tego jest masę dupereli, które można pogubić

Tak czy inaczej dzięki za wskazówki . W drugiej połowie wakacji spróbuję się za to zabrać i zobaczę, jak mi będzie szła robota.

EDIT: Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć takiego szpreju, o jakim mówisz Jedynie w oczy rzuciła mi się farba żaroodporna. Podejdzie?
bąku
2010-06-03, 13:15
 	  			  
Kurde, jak obejrzałem sobie rozkręcony układ zaworowy, to ubóstwiam układ SOHC

Jeśli chodzi o pokrywę zaworów, to tragedii nie ma. Jedynie obawiam się, że rozwali mi się uszczelka i będę musiał ją wymienić, a zawsze to dodatkowe koszty. Kolektor też nie wygląda strasznie, ale uszczelki j/w, a do tego jest masę dupereli, które można pogubić

Tak czy inaczej dzięki za wskazówki . W drugiej połowie wakacji spróbuję się za to zabrać i zobaczę, jak mi będzie szła robota.

EDIT: Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć takiego szpreju, o jakim mówisz Jedynie w oczy rzuciła mi się farba żaroodporna. Podejdzie?



Spoko może być


Podobne tem