Matioo1
2009-12-08, 14:38
Witam posiadam Bmw e 36 czarny metalick taka perła...bedac za granica zakupilem sobie maszyne polerska...i teraz tu pytanie do was.Powiedzcie mi co i jak robi sie po kolei:


-posiadam paste 3M i G3 ktora lepsza...??
-sa niby sposoby na mokro na sucho ktory lepszy ??

czy po wypolerowaniu i umyciu auta daje sie jeszcze cos??? jakis wosk czy cos innego...

i czy mozna polerowac czesci plastikowe typu zderzak bo niby plastik sie przegrzewa i beda robic sie bable...
Prezes
2009-12-08, 17:53
To zależy jaką dokładnie masz pastę i w jakim stanie jest lakier.


Ja normalnie regularnie myje auto szamponem z dodatkiem wosku, wycieram irchą i opryskuję dodatkowym woskiem z dozownika.

Natomiast powyższe służy jedynie utrzymaniu efektu, który uzyskuję z poniższego...

1) Dokładne mycie
2) Glinkowanie powierzchni lakierowanych
3) Polerowanie "lekkie" - nie mam głębokich rys
4) Polerowanie, wcieranie emulsji odżywiającej lakier
5) Woskowanie lakieru
6) Strach przed deszczem

Wszystko powyższe możesz wykonać ręcznie, choć więcej się napracujesz.
Wszystkie pasty używane są same w sobie...bez dodatku wody.
bąku
2009-12-08, 18:01
Pierwsza podstawowa sprawa, jaką maszynę sobie kupiłeś? Jaki ma zakres obrotów? Zanim weźmiesz się za polerowanie trzeba porządnie umyć auto, tak jak napisał Prezes, ważne jest glinkowanie lakieru, czyli usunięcie syfu, który jest do lakieru przyklejony i zwykłym myciem go nie usuniesz. Czy kiedyś już bawiłeś się w coś takiego czy to będzie pierwszy raz???


[MOD]: Zwracaj większą uwagę na przecinki - sporo ich gubisz.
Matioo1
2009-12-08, 20:47
tak pierwszy raz...nigdy tego nie robilem a chce go wypolerowac bo mam straszne ryski...maszyne mam firmy flex...teraz pytanie tez jaka gabka bo sa pomaranczowe biale i czarne???moglby mi ktos napisac jak mnie wiecej to zrobic zeby było dobrze...
Oree
2009-12-09, 13:02
Ja robiłem coś takiego, ale ręcznie zwykłą pastą tempo, efekt przerósł moje oczekiwania.     


Co do maszyny poklerskiej to wiem, że BARDZO ważne jest, żebyś dobrze dobrał obroty. Dobrze czyli nie możesz przesadzić - jeśli dasz za duże obroty przy polerowaniu będzie katastrofa, więc na to bardzo uważaj.
Matioo1
2009-12-09, 15:03
A moglby ktos napisac jak ten proces ma wygladac mniej wiecej:

to co ja slyszałem i wyczytałem:

-pasta 3M lub G3
-POLERKA FLEX profesjonalna w moim przypadku
-potem przejechac go papierem wodnym <ale nie wiem jakim i po co to>
prosze o wypowiedz jesli ktos wieco i jak
-dokladnie bardzo dokladnie umyc samochod
-wybór gabki w maszynie <3 rodzaje twarda,miekka,bardzo miekka na poczatek niby najlepsza bardzo mieka,zeby nie zniszczyć kantów karoserii>
-pasta 3M pasta na sucho i niby trzeba to robic delikatnie bo bedzie widac ruchy maszyny
-pasta G3 dla poczatkujacych niby bardziej sie poleca,pasta tej uzywa sie na mokro
-robimy malymi kawałkmi smarujemy pasta i szlifujemy
-nie nadaje sie do plastikow<moze sie przegrzac lakier>chyba ze ktos ma juz bardzo wyrobiana reke
-po wypolerowaniu auto przemyc,i czy nakladamy cos na to jeszcze?? jak tak to co?? moze np.wlosk jak tak to jaki ?? ?a moze jakas inna miksture??

Prosze napiszcie o czym trzeba jeszcze pamietac zeby wszystko wyszlo jak najlepiej...
bąku
2009-12-09, 17:55
Papier wodny stosuje się po to, żeby wyrównać powierzchnię i usunąć defekty na lakierze, auto po takim zabiegu wygląda matowo. Gradacja papieru zależy w jakim stanie jest lakier, jeżeli w dobrej kondycji tzn niema głębokich rys to używa się papieru 2000, w jednym ręku papier a w drugim spryskiwacz z wodą i obficie prsykać i trzeć papierem, kóry najlepiej owinąć wkoło czegoś płaskiego żeby równo dolegało do powierzchni.

Ogólnie nie jestem zwolennikiem takiej metody bo jest duuużo roboty i dużo syfu wkoło, gąbek musisz użyć kilku bo to zależy od tego, jak bardzo bedzie auto zmatowane, jeśli gąbka bedzie zbyt miekka to nie usunie rys, jeśli zbyt twarda to narobisz na lakierze hologramów, bądź go przepalisz poprostu.
Zerknij na ten temat: POLERKA
kemer85
2009-12-10, 11:19
Witam! Ja używam czegoś takiego:






Powiem, że efekt nawet większy niż zadowalający. Dobrze usuwa zaschnięte owady, resztki smoły, itp. Po wypolerowaniu lakier jest bardzo gładki, tak, że szmatka sama zsuwa się z maski. Co ważniejsze nie trzeba czekać do wyschnięcia. Nakłada się ten balsam (przypomina śmietanę, taki biały gęsty) i od razu poleruje.
Pozdrawiam!
powagus
2009-12-21, 00:54
Jamyślę że najlepsza jest pasta ochronno-nabłyszczająca SUPAGARD. Możecie poczytać na angielskiej stronie producenta lub poszukać na allegro, są dostępne te pasty. Łatwo się nakłada i poleruje, a przy tym samochód wyglada rewelacyjnie. Osobiście polecam wszystkim. Sam używam od 3 lat.
_jahu_
2009-12-21, 10:13
A mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć na czym polega glinkowanie ??
bąku
2009-12-22, 15:00
 	  			  
A mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć na czym polega glinkowanie ??



Na początku dokładnie myjesz auto, pomimo tego że wygląda na czyste wcale czyste nie jest, ponieważ na lakierze zostają różne małe syfki, które sądo niego przyczepione i zwykłe mycie ich nie usunie. I właśnie tutaj do akcji wchodzi glinka, jest to coś jak palstelina, razem z glinką zazwyczaj kupuje się tak zwany lubrykant którym najpierw spryskuje się lakier i po nim "jeździ" się glinką. Jak samą glinką byś chciał to nieda rady bo się ślizgać nie bedzie i narobi szkody. Niewolno dopuść żeby glinka upadła na ziemię bo odrazu piasek się do niej przyklei i lipa już jest o wyrzucenia. Po glinkowaniu lakier jest gładki jak lustro i jest gotowy do dalszych zabiegów
_jahu_
2009-12-23, 22:30
wielkie dzięki    teraz tylko czas i pogoda i polerujemy
OzonFresh
2010-02-01, 23:45
A może ktoś dałby jakiś pomocny link do strony gdzie tak od strony technicznej wszystko jest wytłumaczone jak wykonać całe polerowanie.


Moje pytanie jest takie : Gdzieś w tv widziałem jak gość polerował starego golfa zwykłą szlifierką z odpowiednią gąbką oczywiście, czy tak można i czy to bezpieczne?

Pozdrawiam

Tomek
Ozon Fresh
Krzycho.
2010-02-19, 19:35
 	  			  
Gdzieś w tv widziałem jak gość polerował starego golfa zwykłą szlifierką z odpowiednią gąbką oczywiście, czy tak można i czy to bezpieczne?



Maksymalne zalecane obroty maszyny to 1100 obr./min. a polerkę należy wykonać wilgotną gąbką (zwilżać od czasu do czasu żeby nie przypalić lakieru).
LENAR83
2010-03-09, 00:48
 	  			  
A może ktoś dałby jakiś pomocny link do strony gdzie tak od strony technicznej wszystko jest wytłumaczone jak wykonać całe polerowanie.



Proszę kolego: http://www.detailer.pl/
Nie wiem czy jest w necie lepsza lektura na ten temat

Sorry, że tak późno dostajesz odpowiedź ale dopiero teraz tu zajrzałem
Krzycho.
2010-03-09, 07:16
Mi też przypomniał się adres pewnej stronki:

http://www.spryciarze.pl/...ii-twojego-auta


Podobne tem