[E87] BMW seria 1 - który model wybrać?

Kategoria: AutoKazusyeksploatacja ogółem[E87] BMW seria 1



marek78
2009-08-10, 19:44
Witam,od pewnego czasu szukam BMW serii 1,na początek chciałem zapytać zawodowców na co zwracać uwagę przy oglądaniu takiego egzemplarza,jakie są mankamenty i zalety tych samochodów,konkretnie interesuje mnie diesel rocznik 2006-07
ludek
2009-08-11, 17:07
Z mankamentów to brak miejsca z tyłu.

Innych nie znam.

W latach 1006-7 były oferowane 4 wersje 2.0 diesel.
landrynka2121
2009-08-11, 18:18
Mam nadzieję, że nikt nie będzie miał nic przeciwko jeśli dołączę się do tematu. Od około pół roku przymierzam się do zakupu własnego BMW i wreszcie nadszedł ten czas. Zastanawiam się nad BMW 130i oraz Mini Cooper S 170KM. Samochód ma służyć głownie do jazdy po zakorkowanej stolicy. Dłuższe trasy jedynie w weekendy. Niestety cały czas nie jestem przekonana co wybrać Mini czy BMW. Oferta modeli o których wspomniałam jest w Polsce dość niewielka, więc zastanawiam się nad zakupem samochodu za granicą. Interesuje mnie samochód w wieku do 3 lat. Liczę na fachową pomoc w wyborze i podpowiedź na co zwracać uwagę przy tych modelach. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
marek78
2009-08-11, 18:20
http://www.allegro.pl/item707749744.html   


znalazłem taki samochodzik,czy możecie na podstawie ttego ogłoszenia coś o nim powiedziedź,czy jest wart tych poieniędzy?
krzy-ys
2009-08-11, 18:31
Wygląda na dobry stan, w miarę rozsądny przebieg (chodź jak na tak młode auto, to itak było jeżdżone "ponad normę"). Zastanawia mnie tylko, dlaczego nie ma zaznaczonej opcji "bezwypadkowy". Czyżby dzwon? Jeśli tak i jeśli naprawa została wykonana w wiejskim warsztacie, to szczerze nie polecam. Miałem w rodzinie taki przypadek. Pozdrawiam   !
marek78
2009-08-11, 18:43
A czy można się sugerować znakami modelu(118,120),gdyż widze że jedne i drugie mają silniki o poj. 2litry.
marek78
2009-08-11, 18:46
I czy jest jakaś różnica między modelami z rocznika 2005-06,a 2007-08?
ludek
2009-08-12, 01:39
marek78


W 2007 był lifting.
Przede wszystkim zmieniły się parametry silników diesla.
Moc silników wzrosła odpowiednio:
118d ze 122 do 143 KM
120d ze 163 do 177 KM
Pojawił się model 123d 204 KM ( pojemność także 2.0)
Ponadto reszta jak przy liftingu; nowe tapicerki, kolory lakierów, trochę więcj dostępnych w opcjach bajerów.
Nieco inny zderzaczki z przodu i lampy z tyłu.
Wszedł jako standard system start-stop, wyłączający silnik podczas postoju.

Dodatkowo pojawiła się wersja 3 drzwiowa oraz coupe i w końcówce 2007 kabrio.

Co do przebiegów, to auta z silnikiem diesla eksploatowane "za miedzą" -spokojnie pokonywały 45-75 tyś km rocznie.
Popatrz choćby na ofery E90/91 320d handlarzyna allegro. Standard dla aut z 2006 roku to 140-190 tyś km.
Tyle te diesle po prostu tam jeżdżą.
Dopiero w polskich komisach młodnieją do tego stopnia, że e46 320d z lat 2001-2002 mają po 150-180 tyś. km -liczyć razy 2.


landrynka2121
Jezeli auto faktycznie służy Ci do jazdy po zakorkowanej stolicy, to pomysł z najmocniejszymi wersjami silnikowymi jest raczej kiepski.

Radziłbym poszukać "normalnych" wersji: 118i, 120i, mini cooper (1.6), najlepiej w automacie. Wtedy jazda jest luksusowa.
W przypadku aut, które wymieniłaś, pomijając koszty eksploatacki, tylko się zmęczysz, bo te wersje raczej sporadycznie występowały w automacie, a w obu przypadkach sprzęgło nie chodzi lekko.
Dochodzi jeszcze skomplikowanie konstrukcji w cooperze S -zależnie od roku produkcji kompresor lub turbina -to ostatnie, potencjalnie źródłem kłopotów.
Comret
2009-08-12, 10:05
 	  			  
Zastanawiam się nad BMW 130i oraz Mini Cooper S 170KM.



Wybrałbym 1 bo to jednak bardziej uniwersalne auto. Co do silnika to z pewnością Ludek ma rację, ale to Ty musisz się zastanowić czy bardziej istotny jest komfort użytkowania czy ponad przeciętna dynamika.

Ja postąpiłem nieracjonalnie i po mieście śmigam 330xd w manualu...
landrynka2121
2009-08-12, 10:19
Ludek dziękuje za odpowiedź. Gdybym chciała samochód z niewielkim silnikiem to kupiłabym pewnie Swifta Sport      . Do tej pory jeździłam A3 2.0 FSI i prawdę mówiąc z czasem zaczyna brakować mocy. Owszem w tygodniu jeżdżę głównie po Warszawie, ale w weekendy bardzo często robię dłuższe trasy. Przemyślałam wczoraj wszystko i zdecyduję się na 130i. Ze sprzęgłem sobie poradzę. Mój były posiadał M3 (nie znam oznaczeń modelu ale to był 2004 rok), którą często użytkowałam. Chyba stąd moja fascynacja marką i mocą. Koszty eksploatacji nie mają większego znaczenia, będzie pokrywał je praktycznie w całości mój pracodawca.


Niestety jest problem ze znalezieniem samochodu w tej wersji silnikowej. W ofercie samochodów używanych BMW nie ma nic poza 116 , 118d oraz 2 sztukami 120i. Na allegro także nic ciekawego nie widzę, jedna nowa 130i, a druga po gradobiciu.

Możecie polecić firmę/osobę, najchętniej z Warszawy lub okolic, która pomogłaby mi sprowadzić wymarzony samochód?
krzy-ys
2009-08-12, 10:27
 	  			  

Zastanawiam się nad BMW 130i oraz Mini Cooper S 170KM.



Wybrałbym 1 bo to jednak bardziej uniwersalne auto.

Obydwa samochody kupują ludzie ze stylem i klasą, nie liczy się więc funkcjonalność, czy pojemność bagażnika . Ale raczej też wybrałbym BMW, chyba, że byłbym dziewczyną
Wala
2009-08-12, 11:44
 	  			  
Ludek dziękuje za odpowiedź. Gdybym chciała samochód z niewielkim silnikiem to kupiłabym pewnie Swifta Sport . Do tej pory jeździłam A3 2.0 FSI i prawdę mówiąc z czasem zaczyna brakować mocy. Owszem w tygodniu jeżdżę głównie po Warszawie, ale w weekendy bardzo często robię dłuższe trasy. Przemyślałam wczoraj wszystko i zdecyduję się na 130i. Ze sprzęgłem sobie poradzę. Mój były posiadał M3 (nie znam oznaczeń modelu ale to był 2004 rok), którą często użytkowałam. Chyba stąd moja fascynacja marką i mocą. Koszty eksploatacji nie mają większego znaczenia, będzie pokrywał je praktycznie w całości mój pracodawca.

Niestety jest problem ze znalezieniem samochodu w tej wersji silnikowej. W ofercie samochodów używanych BMW nie ma nic poza 116 , 118d oraz 2 sztukami 120i. Na allegro także nic ciekawego nie widzę, jedna nowa 130i, a druga po gradobiciu.

Możecie polecić firmę/osobę, najchętniej z Warszawy lub okolic, która pomogłaby mi sprowadzić wymarzony samochód?



Kiedy brakuje Ci mocy? Na wyścigach ze świateł? Podczas wyprzedzania Tira? Czy na Jerozolimskich o 8.30?

Przy ilu obr/min masz odcięcie? Przy jakich obrotach zmieniasz biegi? Redukujesz o 1 czy dwa biegi podczas wyprzedzania na trasie? A może nie redukujesz w ogóle?

Myślisz, że wykorzystujesz możliwości swojego auta do maximum?

Tak pytam....
krzy-ys
2009-08-12, 11:57
Powinniśmy na forum założyć temat, w którym byłby taki test i każdy by go wypełniał
Comret
2009-08-12, 13:09
 	  			  
A3 2.0 FSI i prawdę mówiąc z czasem zaczyna brakować mocy.



120i jest o 20 km mocniejsza i ciut szybsza od A3, prawdopodobnie równie szybko przyzwyczaisz się do mocy.

130i to szatan i tu różnica w mocy będzie zauważalna w każdej sytuacji.

A co powiesz na jedynkę w wersji Coupe czyli 125i/135i
Coś takiego...


http://www.bmw.pl/produkt...visualizer.html
ludek
2009-08-12, 18:50
 	  			  
Gdybym chciała samochód z niewielkim silnikiem to kupiłabym pewnie Swifta Sport . Do tej pory jeździłam A3 2.0 FSI i prawdę mówiąc z czasem zaczyna brakować mocy.


120d ma nie tylko nieco większą moc od 2.0FSi, ale znacznie większy moment obrotowy.
Dynamikę tego auta w ruchu, można porównać do benzyny 3.0
Różnica będzie jedynie w sprincie 0-100. Natomiast reakcja na gaz w trasie, czy podczs wyprzedzania to po prostu poemat.

Co do braku mocy...
Czym kolwiek się nie jeździ, z czasem zaczyna brakować.
Jeździłem kiedyś przez weekend Z4 3.0si (ten sam silnik co w 130i).
W sobotę zachwycał, w niedziele brakowało 50 KM.

To samo, często potwierdzają użytkownicy Mek.
Chwilę polatają i zaczyna brakować -taka już natura ludzka.

Ja podchodzę do tematu w ten sposób -mnie moje auto względnie zadowala do 210.
A szybciej nie ma gdzie jeździć w Polsce. Przynajmniej z zachowaniem jakiegokolwiek rozsądku. Prawie wszyscy kierowcy są tego samego zdania.
Dlaczego tak uważam?
Bo znajomy widoczek z wypadów po Polsce wygląda tak:
Godzina 2:30 w nocy, trasa Łomża-Ełk, Moja 3er z przodu, za nią ciągnie się sznur wyprzedzonych wcześniej aut typu Audi A8 4.2, Audi S5, BMW 730d, Mercedes E 320 CDI, VW Tuareg V8 4.2.
Prędkość przelotowa 140-160.
Przy większych prędkościach auta odrywają się chwilami od jezdni na wybojach.

Inny widoczek:
Godzina 00:30, trasa "katowicka", zaraz za Częstochową,
widok podobny jak wyżej, zakres prędkości 160-210.
Szybciej naprawde mało kto jedzie.
W nocy się nie da, bo nie widać drogi, zakrętów.
W dzień się nie da, bo ruch za duży.
marek78
2009-08-12, 20:11
A jak jest z przebiegiem w tych samochodach,czy w serwisie można na 100% sprawdzić autentyczność przebiegu,gdyż na przykład w Roverze 75 który ma sporo wspólnego z BMW nawet jeśli licznik był cofnięty to po podpięciu w serwisie można na 100% sprawdzić autentyczny przebieg.
ludek
2009-08-12, 23:08
Z tyn różnie bywa. Jeżeli auto dopiero co zjechało z zachodniej Europy, można sprawdzić jego historię serwisową (kiedy i przy jakich przebiegach były robione przeglądy, czy były robione akcje serwisowe) -a to są informacje pewne.

W naszych serwisach jakoś ta ewidencja kuleje
Co do sprawdzenia autentyczności przebiegów nie ma 100% pewności, bo różnej klasy specjaliści poprawiają stany licznika.
Z tego co ostatnio dowiedziałem się od Prezesa, po podpięciu się pod komputer, jako pewną informację można odczytać liczbę motogodzin przepracowanych przez silnik, a następnie oszacować sobie liczbę kilometrów przebytych przez pojazd.

Ciekawostka:
Osobiście w nowych BMW nie ufam licznikom. Swojego czasu prowadziłem bardzo szczegółową statystykę przebiegów aut służbowych i bywało, że liczniki co kilka tygodni gubiły po kilkadziesiąt, kilkaset kilometrów
Co lepsze, kilkukrotne próby ustalenia prawdziwego przebiegu się nie powiodły, bo stan z ksiązeczki wozu, nie zgadzał się ani ze stanem licznika, ani z odczytem z kluczyka auta w serwisie ASO. W autach z przebiegami nie większymi niz 20 tyś km, te znikające raz na jakiś czas kilometry to wartości żedu 70-220 km, Nie mam pojęcia skąd taki chochlok ale sytuacja się powtarzała kilkanaście razy.

Przykładowo, wpisy w książce wozu fimowego E90 320d z jednego tygodnia wyglądały następująco:
Stan licznika - wpisujący
9123 km -ja
9154 km -ja
9159 km -kolega
9237 km -ja
9245 km -kolega
9017 km -ja
9067 km - kolega
A że robiłem większość osobiście -tym bardziej się dziwiłem
Comret
2009-08-13, 08:32
 	  			  
W naszych serwisach jakoś ta ewidencja kuleje...


Mnie powiedzieli, że ze Szwajcarii danych nie mają... .

odczytać liczbę motogodzin przepracowanych przez silnik



Tak było w E39 Prezesa, ale w mojej E46 nie można tego odczytać, ciekawe jak w innych modelach.
Humi9
2009-08-13, 10:09
nigdy bym osobiście go nie kupił,porażka delikatnie mówiąc jest brzydki,może się nadaje dla kobiet do jazdy miejskiej.
landrynka2121
2009-08-13, 12:25
 	  			  

Kiedy brakuje Ci mocy?

Kiedy brakuje Ci mocy? Na wyścigach ze świateł? Podczas wyprzedzania Tira? Czy na Jerozolimskich o 8.30?

Tak pytam....



Czasami w suszarce kiedy mi się spieszy i próbuję szybko wysuszyć włosy, czasem kiedy chcę naprawdę głośno posłuchać muzyki. Tak odpowiadam....
Zadaj pytanie BMW po co produkuje model M3,M5.
Podejrzewam że przejechałam po torze więcej kilometrów niż Ty...


Wracają do importu samochodu to znalazłam taki temat:
http://www.bmwautoklub.pl...opic.php?t=5450
Czy możecie polecić kogoś z W-wy lub okolic? Chciałabym się spotkać i porozmawiać.
Comret
2009-08-13, 13:47
Odezwij się do kolegi Radek540V8.
Humi9
2009-08-13, 16:12
@landrynka2121, możesz się też odezwać do mojego Syna on też jest tu na tym Forum sparco84  on też ma możliwości,ostatnio pomógł załatwić autko ze stajni BMW.


Pozdro.
Prezes
2009-08-13, 20:03
 	  			  
@landrynka2121, możesz się też odezwać do mojego Syna on też jest tu na tym Forum sparco84 on też ma możliwości,ostatnio pomógł załatwić autko ze stajni BMW.

Pozdro.


heh tak to i ja mogę oferować swoją pomoc mam kompa i miernik
Landrynce chodzi pewnie o "szpeca" oblatanego w marce, ale i cały czas trudniącego się kupowaniem z klientem i/lub naprawami tych aut.

No ale już nie gadam... swoje pomogłem mam nadzieję na PW
mateusz130i
2009-08-16, 22:18
witam 


120d vs 130i w trasie ? jeżeli jedziesz na 6 biegu 80-120 to bedzą przyspieszać tak samo.
jeżeli nie masz choroby "spalanie" to 130i bez dyskusji. własnie wróciłem z polski przejechałem polske od gór po morze + całą europe...auto dla mnie jest idealne!
polecam z całego serca!

6 garów to 6 garów wszystko w tym temacie.


Podobne tematy: