[ E60] zakup - jaki silnik ?

Kategoria: AutoKazusyeksploatacja ogółem[ E60] zakup



adi73
2009-11-22, 21:04
Witam!

Mam zamiar zakupić max roczny samochód z sieci dealerskiej w Niemczech.W związku z tym mam małe pytanie...Jaki silnik wybrać ? Optuję za 530 d jako że robię ok 40-50 tyś km rocznie.
Koki
2009-11-22, 23:45
Przede wszystkim określ gdzie głównie użytkujesz auto , na trasie w polsce czy niemcy lub europa ?

Czy bardzo zależy Ci na ekonomii spalania itp. ?
Jeżeli liczysz koszty to polecałbym nawet 520d , bardzo małe spalanie i koszty serwisowe a na autostradach nie odczujesz boleśnie różnicy w mocy.
ludek
2009-11-23, 00:07
 	  			  
Przede wszystkim określ gdzie głównie użytkujesz auto , na trasie w polsce czy niemcy lub europa ?
Czy bardzo zależy Ci na ekonomii spalania itp. ?
Jeżeli liczysz koszty to polecałbym nawet 520d , bardzo małe spalanie i koszty serwisowe a na autostradach nie odczujesz boleśnie różnicy w mocy.


Zgadzam się z kolegą.
520d to bardzo przyzwoity pojazd.
Nie mozna też nazwać tego auta "słabym", ponieważ osiągami nie ustępuje, a często bije na głowę takie jednosti jak np. topowy diesel Volvo S60/S80 2,4 D5 185KM, czy 2,7 204 KM występujący w Peugeot 607, Citroen C5, Jaguar X-type oraz S-type, a nawet 3.0 dci V6 w nowym Renault Laguna, będąc przy tym zdecydowanie oszczędniejszą jednostką i po prostu lepszym autem.

Dodatkową zaletą jest zdecydowanie niższa akcyza w przypadku 520d, co może uczynić jego finalną cenę bardzo atrakcyjną.

Jeżeli natomiast będziesz walczył głównie z polskimi bezdrożami, to zapas mocy z 530d może okazać się nieoceniony przy takich przebiegach.
525d będzie tochę słabszym autem, ale pod względem konstrukcyjnym są to w zasadzie takie same silniki, więc koszty ich obsługi, zużycie paliwa, oraz niezawodność będą na porównywalnym poziomie.

Pozdrawiam
adi73
2009-11-23, 09:05
Dziękuję za odpowiedzi...

Generalnie auta użytkuję w Polsce,jeżdżąc ok 100 km dziennie po A4. Nie ukrywam że myślałem też o 530 i ale jest ich dostępnych bardzo mało z 2008 r z sieci dealerskiej. Tak więc chyba pozostaje diesel. Mam też inne pytanie...jak wygląda żywotność silników? Auto z pewnością będę serwisował w ASO.
Koki
2009-11-23, 10:16
O żywotność diesli raczej nie powinieneś się martwić , tym bardziej , żę rocznik 2008 jest już po faceliftingu przy okazji którego usunięto niektóre niedomagania. Jedynie co to trzeba z głową dbać o turbinę i lać dobre paliwo. Wszystko zależy od tego jak długo chcesz użytkować auto tzn. do jakiego przebiegu , ja zalecałbym wymianę oleju w skrzyni biegów po 100.tyś.km pomimo , że jest LongLife i ASO twierdzi , że nie trzeba. Podobnie trzeba kontrolować odmę czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej , rzekomo coś tam zmienili w roczniku 2007 i nie trzeba juz jej wymieniać co drugi serwis olejowy ale ja jestem innego zdania z własnej praktyki - auto 3.0d z 02.2007 obecnie 71.tyś.km i odma przytkana.


Podobne tematy: