[ E46] Pytania do użytkowników 320d

Kategoria: AutoKazusyeksploatacja ogółem



kemer85
2010-03-16, 08:58
Witam!

Mam kilka pytań do użytkowników E46 320d limuzyna.
1. Jaka jest różnica pomiędzy silnikami 136KM i 150KM?
2. Jakie są ceny filtrów paliwa, powietrza, oleju i co ile wymiana?
3. Jakie jest tam zawieszenie, czy aluminiowe z dużą ilością wahaczy, czy jakieś prostsze stalowe?
4. Czy wymienia się tam pasek rozrządu, czy jest łańcuch?
5. Jakie jest spalanie ON (pełna trasa, pełne miasto i mieszane)?
6. I chyba najważniejsze jak to zapier....?
Proszę o dokładne odpowiedzi w punktach, gdyż zbieram informację na temat tego modelu. Dziękuję z góry!
Pozdrawiam!
siwy
2010-03-16, 10:33
 	  			  
1. Jaka jest różnica pomiędzy silnikami 136KM i 150KM?


Podstawowa 150 KM to common rail... a 136 KM to starsza technologia

kemer85
2010-03-17, 08:38
Witam!

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi!
Czekam na więcej odnośnie całej eksploatacji przez określony czas, co było robione przy aucie co się zepsuło itd.
Pozdrawiam!
Comret
2010-03-17, 21:11
Szukanie nie boli... bez sensu pisać dwa razy.


W uzupełnieniu do mojego kolegi...
Ad 1
Silnik 136 km uznawany za bardziej awaryjny, zdecydowanie warto 150km.
Chyba wersja 150 km miała już 6cio biegowego manuala.

Ad 2
Zależnie kto produkuje
Dla porównania proponuję wykonać telefon do ASO bo nie zawsze cena jest kosmiczna.

Ad 3
Jeden wahacz to nie Audi. Nie było X (4x4) w 320d.

Ad 5
Jak w innych 2 litrowych dieslach.

Ad 6
Wystarczająco do dynamicznego przemieszczania, na poziomie aktualnie produkowanych samochodów.

Czekam na więcej odnośnie całej eksploatacji przez określony czas, co było robione przy aucie co się zepsuło itd.



To zależy od historii auta, podejścia poprzedniego właściciela i wielu innych składowych. E46 nie ma jakiś wyjątkowych problemów, w wersji 136km za słabszą uznawana jest pompa wtryskowa i kosztowna.

Resztę znajdziesz w konkretnych wątkach, tam możesz zadać też bardziej precyzyjne pytania.
kemer85
2010-03-19, 10:11
Witam!

Dzięki za zainteresowanie. Czekam na odpowiedzi kogoś kto ma aktualnie takie auto.
Pozdrawiam!
dray
2010-03-20, 00:01
 	  			  

5. Jakie jest spalanie ON (pełna trasa, pełne miasto i mieszane)?
6. I chyba najważniejsze jak to zapier....?
Proszę o dokładne odpowiedzi w punktach, gdyż zbieram informację na temat tego modelu. Dziękuję z góry!
Pozdrawiam!



5. Spalanie:
na trasie bardzo ekonomiczny - mam 320d 150km z 6 biegową skrzynią manualną. Np wypad na narty (1000km): dynamiczna jazda (120-160) + 1,5 godziny postoju na zapalonym silniku (TIR nie mógł podjechać pod górkę) + korek ok 1 godziny na zakopiance.Spalanie 6,2L. Po Łodzi latem na krótkich dystansach 8,5-9l za to zimą na dużych mrozach i ciągle nie dogrzanym silniku 12l (zapalenie silnika, skrobanie szyb, potem 10km do pracy i powtórka po 8 godzinach).

6.
Całkiem dobrze sobie radzi. Chociaż w mieście trzeba się sporo namchać lewarkiem zmiany biegów. Oczywiście wszystko jest względne i zależy do czego porównujesz. Na co dzień jeżdżę 530i (231KM).

kemer85
2010-03-23, 20:09
Witam!

Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi na temat spalania i w ogóle! Nadal czekam co mi powiedzą użytkownicy wersji , która ma moc 136KM.
Pozdrawiam!
siwy
2010-03-23, 20:46
Powiedzą Tobie tyle, ze CR jest lepszy... to wszycho
kemer85
2010-03-26, 16:40
Witam!

To, że ten z Common Rail jest lepszy to ja wiem już od dawna tylko pozostaje kwestia ceny. Po prostu na ten lepszy na pewno mnie nie stać, dlatego ponawiam prośbę o opinie użytkowników wersji przed liftem właśnie z silnikiem 136KM.
Pozdrawiam!
ludek
2010-03-26, 21:01
Sam nie użytkowałem, ale śledziłem kiedyś temat, pytałem, dowiadywałem się, ponieważ rozważałem zakup takiego "statku".


Wychodzi na to że największym mankamentem (najsłabszym ogniwem) tego modelu jest pompa wtryskowa, która po prostu lubi się sypnąć, szczególnie w modelach świeżo sprowadzonych, z dużym (jak na polskie warunki) przebiegiem, i to w niedługim czasie po zapoznaniu się z dorodziejstwem polskich paliw.

Pozostałe rzeczy raczej nie odbiegają poziomem usterkowości innym silnikom diesla.

Problem jest w rocznikach tych aut, a co za tym idzie w przebiegach, a więc w stanie układów paliwowych oraz turbo.

Są to auta z początku produkcji, a więc roczniki 1998-2001/2 (tu mogę się mylić).
Biorąc pod uwagę auta najstarsze, a więc 12-letnie i przemnożymy to przez delikatne 35tyś km rocznego przebiegu, otrzymamy wynik 420 tyś km.
Użyłem słowa "delikatne", ponieważ śledząc np. auta świeże, z rynku niemieckiego, widać, że już 3 latki mają przeważnie po 140-200 tyś!

Miałem raz okazję rozmawiać z człowiekiem, który pochwalił mi się, że właśnie sprzedał takie auto z przebiegiem ponad 700tyś km! Oczywiście przed transakcją, z pomocą znajomego handlarza skręcił zegar na 220 tyś, wymienił to co było konieczne na używane części ze szrotu oraz umiejętnie odświerzył pojazd.

Oczywiście można też znaleźć auta z mniejszym od statystycznego przebiegiem, ale może to nie być łatwym zadaniem.

Po prostu, szukając takiego auta, musisz mieć powyższe na uwadze.

Ja osobiście, po przeanalizowaniu sprawy, zrezygnowałem z diesla i postanowiłem kupić tańsze i nieco bardziej frywolne E36 328i.
Wszystko kwestią tego, jak kształtują się nasze własne potrzeby transportowe.

Pozdrawiam
kemer85
2010-03-27, 20:09
Witam!

Zgłębiam temat o E46 320d ze 136konnym silnikiem ponieważ zastanawiam się nad nabyciem takiego auta. To by była taka alternatywa pomiędzy posiadaniem BMW a jednocześnie oszczędną jazdą. Nie jestem laikiem jeżeli chodzi o motoryzację i rozpoznanie stanu faktycznego auta tak, że po takie auto na pewno będę się wybierał z miernikiem grubości lakieru jak po ostatnią piątkę, którą znalazłem dopiero 500km od domu ale warto było.
Dzięki za informację i zainteresowanie. Teraz wiem, że znalezienie takiego modelu może nie być łatwe bo raczej na pewno będę go szukał za granicą.
Pozdrawiam!
ludek
2010-03-29, 15:22
Nie wiem jak się na to zapatrujesz, ale może warto rozpatrzec też zakup auta z benzynowym silnikiem R6 320i i zamontować w nim instalację LPG. Wówczas koszty eksploatacji będą porównywalne.

Natomiast znalezienie w Niemczech ładnego egzemparza z rozsądnym przebiegiem, powinno być znacznie łatwiejsze niż w przypadku diesla.
Co prawda, modele 323i lub 328i nie różniły by się pod względem eksploatacji, ale niestety ceny inne i akcyza większa.
kemer85
2010-03-30, 09:28
Witam!

Możliwość kupienia 320 w benzynie też istnieje ale nie jestem fanem LPG. Miałem tylko jedno auto z instalacją i powiedziałem sobie, że nigdy więcej. Co prawda mógłbym założyć gaz w obecnej piątce ale jakoś nie widzi mi się to. Jedyną alternatywą jest zakup E46 320d ze 136 konnym silnikiem bo na młodsze egzemplarze pewnie nie wystarczy mi kasy.
Pozdrawiam!
siwy
2010-03-30, 09:53
Zakładasz LPG od BRC lub Prince'a i nawet nie wiesz, ze masz pod maską instalację gazową... naturalnie to odpowiednio kosztuje...

Gdybym pomyślał o tym zaraz na początku po kupnie mojej byłej E36 328iT to po pół roku byłbym już "na zero" a przez następny rok, który jeszcze ją miałem, jeździłbym już za darmo
kemer85
2010-04-01, 14:44
Witam! 

Ja tak dużo moją 525 nie jeżdżę. W maju jak ją kupowałem miała 178500km teraz ma 183000km. Dlatego mówię, że mi się to nie opłaca, bo komuś nie będę robił prezentów. Auto w okresie wakacyjnym będę chciał sprzedać i dlatego ciekawi mnie opinia o E46 320d 136 KM.
Pozdrawiam!
ludek
2010-04-01, 15:48
Siwemu raczej chodziło o nowy (przyszły) samochód, nie o obecny.
siwy
2010-04-01, 16:40
Naturalnie.

Chodziło o pojedynek diesel vs lpg
kemer85
2010-04-02, 08:39
Witam!

Cóż w kwestii gazu chyba nikt mnie nie przekona o wyższości dużego silnika zagazowanego nad dieslem 1.9 tdi. Wiem to z własnych doświadczeń. Dlatego jeżeli mam znów kupić bmw to albo będzie to wspomniane E46 320d albo podziękuje tej marce znów, choć pewnie nie na długo.
W kwestii użytkowania 320d 136 KM nadal nie usłyszałem żadnych konkretów od ich użytkowników. Czekam na opinie.
Pozdrawiam!
arkitekt
2010-04-28, 00:17
witam,

ja jestem szczęsliwym użytkownikiem przedliftowego 320d. Sam wybrałem się po niego do Niemiec, znalazłem tego prawdziwego "dziadka jeżdżącego nim do kościoła w niedziele" Przebieg ma śmiesznie mały ~190 tys km. Co do awarii to z poważnych napraw wymieniłem jedynie przepływomierz, ale trzeba przyznać, że poprzedni właściciel trochę przy nim robił (pompa, regeneracja turbo - na szczęście wiem kiedy i co bo dostałem wszystkie faktury)

Generalnie auto jest bardzo oszczędne, po autostradach pali jakieś 4-5 L przy uważnej jeździe:)

Mi wersja po liftowa się mniej podoba, wiec z obecnego auta jestem bardzo zadowolony. Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to śmiało:)
ludek
2010-04-29, 00:10
 	  			  
(...) z poważnych napraw wymieniłem jedynie przepływomierz, ale trzeba przyznać, że poprzedni właściciel trochę przy nim robił (pompa, regeneracja turbo - na szczęście wiem kiedy i co bo dostałem wszystkie faktury) (...)



Koniec końców grube rzeczy robić trzeba.
Nie każdy ma takie szczęście, że większość odwali (czyt. opłaci) poprzedni właściciel.

Kolega właśnie sprzedał 330dA. Miał go dwa lata. Auto było i jest zadbane, w perfekcyjnym stanie, ale mimo wszystko tzw. "prace dodatkowe" przy dieslu pochłonęły kwotę, za którą mógłby jeździć przez te dwa lata na benzynie (np. w 330i) i jeszcze zostałoby na 3 nowe opony zimowe w rozmiarze 17 cali.
arkitekt
2010-04-29, 00:28
 	  			  
tzw. "prace dodatkowe" przy dieslu pochłonęły kwotę, za którą mógłby jeździć przez te dwa lata na benzynie



a przy tak nieznacznej różnicy w cenie obydwu paliw, dylemat robi się coraz większy...
kemer85
2010-04-29, 01:50
Witam!

Dzięki za odpowiedzi. Jak wyglądają ceny wszystkich filtrów? I jak to wygląda zawieszeniowo? Robiłeś coś przy zawieszeniu, czy znosi polskie drogi?
Pozdrawiam!
Comret
2010-04-29, 08:42
 	  			  
a przy tak nieznacznej różnicy w cenie obydwu paliw, dylemat robi się coraz większy...


Ten dylemat zawsze istniał. Jak widać różnica w cenie rzecz płynna raz większa raz mniejsza ale średnio i tak ON tańszy.

Auto było i jest zadbane, w perfekcyjnym stanie, ale mimo wszystko tzw. "prace dodatkowe" przy dieslu pochłonęły kwotę, za którą mógłby jeździć przez te dwa lata na benzynie (np. w 330i)



I takie auto po wydrenowaniu kieszeni u nowego własciciela może sprawować sie doskonale bo większość została już zrobiona
arkitekt
2010-04-29, 15:25
 	  			  
I takie auto po wydrenowaniu kieszeni u nowego własciciela może sprawować sie doskonale bo większość została już zrobiona



I takich egzemplarzy należy szukać! :]
ludek
2010-04-29, 19:33
 	  			  
I takie auto po wydrenowaniu kieszeni u nowego własciciela może sprawować sie doskonale bo większość została już zrobiona


Raptem zrobił dwa wtryski i jedną pompę.
Jeżeli dobrze liczę, zostały jeszcze "do trafienia" cztery wtryski, dwie pompy i turbina...
No i jeszcze automat, ale to już nie ważne czy przy dieslu, czy benzynie.
siwy
2010-04-29, 21:23
 	  			  
No i jeszcze automat, ale to już nie ważne czy przy dieslu, czy benzynie.


Niby nie... ale w dieslu siedzi GM, który lubi się sypać... a w benzynie ZF, który znany jest z tego, że o wiele rzadziej mu się to zdarza
Comret
2010-04-30, 14:43
 	  			  
Raptem zrobił dwa wtryski i jedną pompę.



I to go kosztowało tyle, że że wyrównała mu się cena dwuletniej eksploatacji z 330i ?
ludek
2010-04-30, 18:10
 	  			  
I to go kosztowało tyle, że że wyrównała mu się cena dwuletniej eksploatacji z 330i ?


A Ty myślisz, że ile pali 330i średnio? -2x tyle co 330d?
Różnica w trybie miesznym wynosi ok 2 l.

Gdyby jeździł 50-70tyś/rok, pewnie by mu się wyrównało.
Comret
2010-04-30, 21:50
Nawet przy 2l ( a mysle ze wiecej) i 40k km wychodzi ponad 5tysi różnicy.


Ale to temat o 320 wiec nie zaśmiecajmy.
kemer85
2010-05-26, 01:57
Witam!

I na razie chęć zakupu E46 320d 136 KM upadła tak szybko jak narodziła się myśl o nim. Być może kiedyś, kiedy będę liczył każdy przejechany kilometr żeby było najtaniej to się zdecyduję na takie auto ale na pewno nie będzie łatwo takie znaleźć po tym co tu przeczytałem. Dziękuję wszystkim za opinie, na pewno mi one pomogły. I cóż z tego jak znowu kupiłem swoją jedyną najukochańszą E34 tym razem 530i.
Pozdrawiam!


Podobne tematy: