[ E39] Zakup BMW E39 - benzyna

Kategoria: AutoKazusyeksploatacja ogółem[ E39] Zakup BMW E39



FCBKKS
2009-08-26, 10:15
Witam!

Nareszcie nadeszła długo oczekiwana chwila z którą mogę się przesiąść z poczciwego klekota na benzynę (zmiana roboty).
Od czasu do czasu mam możliwość jeżdzenia e38 740iA (auto starszego). Jako, że jesteśmy fanatykami BMW (ja, brachol, starszy) mieliśmy w swoim garażu już kilka modeli a mianowicie:
-e30 hmm nie pamiętam silnika
-e34 525i
-e34 M5 (moja miłość:D).
-i teraz e38 740iA.
Osobiście jeżdziłem e34 M5 oraz jak wczesniej wspomniałem e38.

Przechodząc do konkretów, rozważam 3 modele BMW:
-e43 328 sedan,
-e39 528iA
-e39 540iA

Tylko te modele wchodzą w grę bo mają zbliżone osiągi do 740iA a ona ma kopyto:D

Jesli chodzi o spalanie jest to sprawa drugorzędna bo do roboty będę pieszo chodził (7 min od chaty:P). Także przyszła beemka będzie w miesiącu max 200KM robiła, po mieście, więc interesuje mnie skrzynia automatyczna (steptornik żebt się od czasu do czasu pobawić:D). oraz zależy mi na komforcie i jakości wykończenia środka, wygłuszenia itp.

Dylematy:
E46:
-mało egzemlarzy z automatyczna skrzynią,
-nie wiem jaki komfort oraz wykończenie wnętrza (nie nawidze jak coś się ciągle wyciera, skrzypi, trzeszczy - na codzień jezdze golfem IV i tak to jest masakra).

E39 528iA:
-czy aby nie będzie za wolny, bo jeśli tak to może 328 bo jest mniejsze??


E39 540iA - ten najbardziej kusi i zarazem przeraża:P
-czy potrzebuje taki silnik ??
-jakie będą ogólne koszty ekspolatacji (oprócz spalania)??

BLABLABLABLALB i tak w kółko także mam teraz do Was kilka pytań:):
Raczej zostaniemy przy e39 tylko teraz jaki silnik ??:P

-czy są jakieś różnice w kosztach eksploatacji między 528 a 540 ???(części, wymiany, zużycie częsci itp - wszystko oprócz spalania)
-który silnik jest mniej awaryjny??
-jak spisują się skrzynie automatyczne (step) w e39 ?? duża awaryjnośc itp ???

Z góry dziękuje za pomoc!!!
Pozdrawiam
Comret
2009-08-26, 10:48
 	  			  
będzie w miesiącu max 200KM robiła



Nad czym się tu zastanawiać, 540i bdzie .

Przy takich przebiegach to szukaj zadbanego egzemplarza i nie ma co się kosztami części martwić. Nic Ci się przez 10 lat nie zepsuje jak będziesz nią robił 3000 km rocznie .

Był niedawno wątek w "znalezione w sieci" o tym modelu ale nic konkretnego nie napisano bo nikt tu nie ma 540i w E39.

Może M5 E39
krzy-ys
2009-08-26, 11:13
Ja także wybrałbym chyba 540   . Przy takich przebiegach spalanie nie gra roli, a masz kultowe i dynamiczne autko   . A jeszcze ja mam pytanie: jaki masz budżet na to auto ;>?
FCBKKS
2009-08-26, 12:22
Czyli rozumiem że części do 528 i 540 są takie same tak i koszt też taki sam??

M5 e39 odpada - za droga:P

Hmm no właśnie apropo kasy bo zapomniałem napisać....tak do 25.000zł czyli rocznik tak do 1999 r.

W tej cenie łatwiej będzie pewnie 528iA dostać.
Comret
2009-08-26, 13:39
 	  			  
Czyli rozumiem że części do 528 i 540 są takie same tak i koszt też taki sam??



Tego nie wiem, wydaje mi się że nie i niektóre części zawieszenia czy hamulcy mogą być pozmieniane i droższe. Silnik to inna bajka i pewnie ceny części też inne. Nie mam doświadczenia z modelem 540i tylko gdzieś tam czytałem co niekoniecznie musi być prawdą.

Bardziej chodziło mi, że jeśli kupisz auto w dobrym stanie to raczej nie zepsuje się szybko a przebiegi zadeklarowane przez Ciebie nie spowodują szybkiego zużycia i konieczności wymiany. Ludzie przeciętnie robią 20 000 rocznie Tobie zajmie to kilka lat .

Nie wiem czy 25k starczy Ci na ładne 540i raczej nie.

Na pewno łatwiej będzie z 528 98-99. Nie bałbym sie o silnik 2,8 to bardzo dobry motor, dynamiczny, trwały i względnie oszczędny.
ludek
2009-08-26, 21:40
 	  			  
Nie bałbym sie o silnik 2,8 to bardzo dobry motor, dynamiczny, trwały i względnie oszczędny.


Wszystko się zgadza... tylko ta dynamika
Sprawa względna
W zestawieniu z V-ką to "ledwie entry level".

540-tki ładne chodzą w tej kwocie, ale z początku produkcji 96-97r.
FCBKKS
2009-08-27, 08:17
528 w automacie ma 8,8 do 100km/h wiec tak sobie:p no ale w manualu 7,5 więc przy steptroniku będzie to samo a nawet lepiej niż w manulanu, bo biegi szybciej wchodzą - a tak przynajmniej mi się wydaje:P


Apropo tej automatycznej skrzyni (step) ?? Co o niej sądzicie ?? awaryjnosć itp ?? Bo jak wczoraj usłyszałem, że sąsiad kupił Mercedesa ML z automatyczną skrzynią (rocznik hmm 2000 około) i zaraz po kupnie musiał skrzynie zrobić za 6000zł to osiwiałem:P
Humi9
2009-08-27, 08:33
za żadne skarby świata nikt by mnie nie namówił, na samochód w automacie,miałem już raz w życiu i wiem jakie to jest zdradliwe,awaryjność to podstawa a koszty są ogromne,mieszkam dość blisko swego mechanika i dość często sobie gadamy,jak opowiada to się włosy jeżą,owszem obecne automaty są dużo lepiej wykonane jak ich poprzednicy ale tu raczej nie rozmawiamy o roczniku 2009 tylko nieco starszym,już nie wspomnę o wyprzedzaniu na naszych wąskich jedno pasowych drogach,manual po redukcji ma kopa jak potrzeba a automat to zamulały pierdziel.


P.S. kolega napisał (Cytuję) 528 w automacie ma 8,8 do 100km/h , a gdzie Ty tak będziesz jeździł i po czym

Pozdro.
dray
2009-08-27, 09:05
 	  			  
w manualu 7,5 więc przy steptroniku będzie to samo a nawet lepiej niż w manulanu, bo biegi szybciej wchodzą - a tak przynajmniej mi się wydaje:P



Jechałeś kiedykolwiek steptronic' iem?
FCBKKS
2009-08-27, 09:55
No jak to gdzie ?? na naszych pięknych poznańskich drogach hehe:P

No wiem, że jeśli chodzi o dynamike to wiadomo manual ale te ciągłe wajchowanie w mieście to porażka (golf 6 biegów) także automat tak by mi odpowiadał (jak wsiąde w 740iA to poezja, autko płynie poprostu, nie męczysz się, pełen lajt:)

Nie prowadziłem auta na steptroniku, jechałem tylko jako pasażer w yyyy.....peugocie 607.
Prezes
2009-08-27, 11:26
Humi9, chyba nie jeździłeś dużo automatami
Humi9
2009-08-27, 12:28
 	  			  
Humi9, chyba nie jeździłeś dużo automatami



kiedy ja jeździłem Automatami to jeszcze Ciebie na Świecie nie było,miałem Forda Granadę 2.5 który palił 15 litrów/100,jak napisałem to były inne automaty, (czytać dokładnie),choć nadal twierdzę że to się nadaje dla leniwych też facetów,jak to napisał kol.@FCBKKS pełen lajt

Pozdro.
Prezes
2009-08-27, 12:54
 	  			  
za żadne skarby świata nikt by mnie nie namówił, na samochód w automacie,miałem już raz w życiu i wiem jakie to jest zdradliwe,awaryjność to podstawa a koszty są ogromne



Aaale się nimi najeździłeś... Możesz mieć dwudziesto letniego automata - ale musi być sprawny (silnik i skrzynia) i mieć swoją moc. Poradzisz sobie wtedy z każdym wyprzedzaniem.

Jeździłem swego czasu starą przecież 740... 1998rok - śmigała pięknie.
Aktualnie posiadana 525iA też jest stara, jeszcze starsza i sporo słabsza... a jednak jak potrzeba, to bezproblemowo wyprzedzi większość samochodów na naszych drogach.

To ile masz lat nie przekłada się zbytnio w tym przypadku na Twoje doświadczenie... a na pewno nie w przypadku typu skrzyni biegów.

I leniwy to także może być pojęcie względne. Wszystko zależy od tego ile i gdzie jeździsz, w jakich warunkach. Do tematu skrzyni, podobnie jak do gazu trzeba podejść troszkę bardziej obiektywnie...

FCBKKS,

528i będzie tańsza w utrzymaniu, to nie ulega wątpliwości.
Natomiast przy stosunkowo niewielkich przebiegach 540 da Ci taką frajdę z jazdy, że chyba warto poszukać ładnej i potem o nią dbać.
sparco84
2009-08-27, 13:18
Są pasjonaci automatów jak i manualnych skrzyń biegów, tak samo jak z LPG    , wiadomo, technologia idzie do przodu, i w sumie jazda ze skrzynią biegów auto lub manual to tylko i wyłącznie preferencje kierowcy
Prezes
2009-08-27, 13:19
 	  			  
Są pasjonaci automatów jak i manualnych skrzyń biegów, tak samo jak z LPG , wiadomo, technologia idzie do przodu, i w sumie jazda ze skrzynią biegów auto lub manual to tylko i wyłącznie preferencje kierowcy


Dokładnie tak jest

Dodam jeszcze jedno w temacie... 540tka zarówno w manualu jak i automacie może być najlepszą "kochanką" kierowcy...
Humi9
2009-08-27, 13:29
nadal się upierał będę przy swoim żadem Ford nie da rady silnikowi BMW i to jeszcze 4-litrowemu,wiec nie pisz mi tu że doświadczenie ma coś wspólnego bo to nie nic wspólnego,wystarczył mi jeden i basta,jak dla mnie wszystkie automaty to muły i tyle.

Wież mi że naprawdę staram się patrzeć obiektywnie na wiele spraw.

Pozdro.
slav
2009-08-27, 13:32
Ja mam u siebie automat i jestem zadowolony z osiągów. Myślę, że to dużo zależy od tego przy jakim silniku jest automat. Mój Tata miał kiedyś MB e-classe w automacie z silnikiem 2.0D - jazda nim to była "za karę". Auto było ciężkie, a moc silnika za mała do niego.

Moje autko też do super lekkich nie należy, ale moc 184KM jest naprawdę wystarczająca i ładnie przyspiesza pomimo automatu. Nie należę do kierowców z "żyłką sportowca", ale gdy potrzebuję sprawnie przyspieszyć nie mam najmniejszych problemów. Szkoda mi e24 do szaleńczej jazdy (nie kręci mnie takie prowadzenie samochodów ), ale gdybym chciał to nawet przy automacie jestem w stanie w jedno popołudnie zmasakrować tylne opony.
Oczywiście każdy ma prawo do wyboru - ja stawiam na wygodę i mam automat.

PS. Ma Youngtimer Party startują też "automaty" (choćby forumowicz z Raszyna ) i podium nie jest mu obce. A rywalizują z manualami.
Prezes
2009-08-27, 13:33
 	  			  
wiec nie pisz mi tu że doświadczenie ma coś wspólnego bo to nie nic wspólnego


Nic takiego nie napisałem...
Kończymy OT...o skrzyniach
Humi9
2009-08-27, 13:39
tak napisałem gdyż wracając z małym swym synkiem wyprzedzałem autobus na wąskiej Mazurskiej drodze i z duszą na ramieniu czekałem aż zmieni bieg,nie jest to nic przyjemnego dlatego tak nie miło wspominam tego trupa a co za tym idzie automaty,zamiast coś pisać proszę mnie przewieźć czymś dobrym to może zmienię zdanie      


Pozdro.
sparco84
2009-08-27, 15:59
 	  			  
zamiast coś pisać proszę mnie przewieźć czymś dobrym to może zmienię zdanie



Ja sobie niedawno klapnąłem w E60 w kombi, 3.0D, w automacie , no no, miło
ludek
2009-08-27, 18:23
Nowoczesne automaty (nie mylić z nowymi) są rewelacyjne.

A w tych nieco starszych (mam na myśli montowane w BMW z lat 90-tych) nie są złe.
Ale nimi trzeba po prostu "naumić" się jeździć. Wówczas odwdzięczą się komfortową jazdą i nienaganną dynamiką.
Kierowca, który umie jeździć automatem, będzie zadaowolony z jazdy.

...ale rozumiem w pełni Humiego.
Są na tym świecie takie buble, które w ogóle nie powinny trafić do produkcji. Takie wrażenie miałem po zapoznaniu się z produktami Volvo.
Ichnie automaty są tak beznadziejne, głupie, nieprzewidywalne i niekompatybilne z kierowcą, że na opisanie tego brak mi słów.
Podejżewam, że za sprawą koneksji z Fordem, pochodzą one w prostej linii (o ile nie są identyczne ) od skrzyni ze starej Granady Humiego
Gdyby nie fakt, że jeździłem wcześniej dużo BMW, oraz wieloma innymi markami z automatami, po przygodzie z Volvo dzisiaj popierałbym Humiego w 100%.

To tak jak zjeść za pierwszym razem kremówkę ze starym, zkwaszonym kremem.
Można się naprawdę obrazić.
Ale po wszystkim warto spróbować jeszcze raz, innej kremówki. Może okazać się smaczna
Humi9
2009-08-27, 18:28
 	  			  
Nowoczesne automaty (nie mylić z nowymi) są rewelacyjne.
A w tych nieco starszych (mam na myśli montowane w BMW z lat 90-tych) nie są złe.
Ale nimi trzeba po prostu "naumić" się jeździć. Wówczas odwdzięczą się komfortową jazdą i nienaganną dynamiką jazdy.



Bravo wreszcie kolega wytłumaczył jak się sprawy mają,nie ma co się przemawiać o bzdety,jeśli coś źle napisałem, to Sorrki za swej strony !

Pozdrawiam
FCBKKS
2009-08-28, 07:52
 	  			  

A w tych nieco starszych (mam na myśli montowane w BMW z lat 90-tych) nie są złe.



zgadza się, nasza 740iA jest z 1995 roku i z automatem nie ma problemów:) ale to jest zwykły automat bez steptronica.
Tx
2009-08-28, 20:43
Wracalem od dray w czwartek przez brzeziny do katowickiej i dalej katowicka do wawy. CB radio te sprawy wiec dochodzilo do 220 km/h.

Scigalem sie z kolem w nowce VOLVO S60 2,0T ma cos kolo 180 KM wiec mniej odemnie. Z czerwonego swiatla, mialem problem zeby moim automatem trzymac sie za nim , bo jak go dochodzilem to musialem odpuscic, a wtedy automat przelaczal i tamten juz byl daleko z przodu Ale jak pozniej ja stalem z przodu, a on za man to w ogole nie mial zadnych szans, tylko trzeba w automacie pedal w podloge i nawet na sekunde nie odpuszczac i wtedy idzie jak zly wiadomo M5 to nie jest, ale daje naprawde rade i milo mnie zaskoczyl moj automat
ludek
2009-08-29, 01:43
Start i przyspieszenie do dużej prędkości nie jest sztują.

Prawdziwym wyzwaniem i testem dla automatu jest dynamiczna walka w ciasnym nieco ruchu miejskim, lub typowa "mazurska" -wązka, kręta droga z tirami do wyprzedzania.
Test taki przechodzi pomyślnie każdy automat, którego konstruktora matki nie wyzywamy od najgorszych.

Inna sprawa, że większość producentów "ogarnęła" zestawienie automatu z benzyniakiem.
Natomiast zupełnie inaczej ma się sprawa z dieslami...
I tak np. w Volvo panowie z Forda z uporem maniak pchają skrzynie a'la Ford Granada 2.3 do diesli 2.4 R5 185 KM.

Wyniku współpracy nie najmłodszego już diesla ze skrzynią, którą programował jankes, co to słowo "ropa" kojarzy wyłącznie z odwiertami w Texasie, a słowo "diesel" z kombajnem do zbioru kukurydzy w kolbach, nie muszę nikomu tłumaczyć.
Każdy ma wyobraźnię

Głuptak redukuje po 2-3 biegi, wprowadzając silnik na obroty zędu 4500-5000 obr, przy najmniejszym muśnięciu gazu, więc z wykorzystania Nm guzik;

Następnie, żeby redukować przy hamowaniu i pomagać w tej operacji??? -Guzik. Kierowca odnosi wrażenie, że przy ostrym hamowaniu, gdy skrzynia nie redukuje, a obroty silnika spadają, moment diesla ciągnie auto cały czas do przodu, jakby tzw. tryb pełzający obowiązywał przy każdej prędkości.
Co w połączeniu z przewrażliwionym do granic możliwości ABS-em tworzy koktajl wybuchowy.
Dno.
Zdzira 850I
2009-08-29, 18:41
Humi9 bez obrazy troche kijowo oceniasz nigdy na żaden temat nie powinno sobie wyrabiać opini na podstawie jednego egzemplarza czegokolwiek to, że twój automat był do niczego , to nie nasza wina np mój steptronic jest w sam raz przypuszczam, że redukuje biegi szybciej jak Ty w swoim manualu    A zawsze moge jeździć na funckji M i wajchlować sam. Jakby były takie złe te automat to by nie trafiały npo do sportowej seri M na mój gust   


Dobry automat zadbany połączony z V8 lub 12 albo chociaż R6 radzi sobie znakomicie automaty tylko nie nadają się do pierdziawek 1,6 itp.

Radzę przejechać się jakims steptroniciem a potem pogadamy

Bo ocenianie skrzyń automatycznych w BMW na podstawie doświadczeń z Grenadą to małe przegięcie wiadomo, że amerykańskie automaty sa bardzo trwałe ale też powolne i zacofane
Koki
2009-08-29, 21:51
 	  			  
Z czerwonego swiatla, mialem problem zeby moim automatem trzymac sie za nim , bo jak go dochodzilem to musialem odpuscic, a wtedy automat przelaczal i tamten juz byl daleko z przodu



Wystarczy wrzucić na sport i juz po kłopocie , skrzynia wstrzymuje się z wrzuceniem kolejnego biegu lub odpuszczeniem , chyba że bedziesz hamował zdecydowanie.
FCBKKS
2009-10-20, 09:30
Trochę czasu minęło od mojej ostatniej wizyty....:P

Dzięki za zainteresowanie moim tematem.

Po długich namysłach, analizach itp itd padła decyzja na e39 528 (manual) bądź 540 (manual lub automat).
Napisałem 528 lub 540 bo nie wiem jeszcze jak z tymi częściami jest (w najbliższym czasie pojade do ASO BMW i tych łepków się zapytam jak wyglądają cześci eksploatacyjne do poszczególnych modeli - czy jest jakaś róznica cenowa) i wtedy podejmę ostateczną decyzję.

Czekam tylko aż sprzedam mój dotychczasowy samochód, dorzucę kilka złotych:P i będę się rozglądał za beeemką:)
Tylko, że niestety obecna sytuacja zmusiła mnie do obniżenia kwoty, którą przeznaczę na nowy brykę ---> ok. 21-23 tys. ale to już max. Także w tej sytuacji myśle, że lepiej patrzeć na 528i i odpuścić sobie 540i ( bo za tą cenę to będzie złom pewnie.

Czytałem gdzieś na forum --ktoś też chce sobie kupić e39 i odradzono mu silnik 3,5 litra....czy chodziło tylko o spalanie?? czy ma jeszcze jakieś wady ???
Bo z tego co widziałem to napewno łatwiej będzie dostać w tej cenie 535 niż 540 więc może 535i

Pozdrawiam!


Podobne tematy: