[E39] Jaki silnik wybrac wady i zalety

Kategoria: AutoKazusyeksploatacja ogółem



Michael
2010-06-18, 17:34
Witam panowie i panie zastanawiam sie nad zakupem poraz drugi e39 miałem bmw e39 523 i z 97 roku paliło mi 25 litrów gazu w zime po wypadku dopiero dowiedziałem sie ze miałem problem z sterownikiem gazu.Wiec nie zrazam sie do jednostki ale mam bardzo ciezkie myslenie na temat tego jaka jednostke napedowa wybrac napewno bede chciał kupic touringa i napewno w automacie i teraz tak zastanawiam sie nad e39 z trzema różnymi silnikami 2.5 vanos 170 koni,2.8 193 konie lub 3.0 diesel 184 konie i chciałbym sie dowiedziec która jednostka jest najmniej awaryjna jeżdze głownie po miescie wiec jak wyglada kwestia spalania tych silników w trybie miejskim napewno jezeli kupie benzynowca załoze sekwencje dodam ze mam do wydania około 17500 zł wiec mysle ze na wymienione wyzej auta stac mnie ale doradzcie mi które jest najmniej awaryjne da rade sie nim fajnie pojechac i bedzie relatywnie oszczedne wszelkie wady i zalety tych silników tez chcetnie poznam.Pozdrawiam Michał
siwy
2010-06-18, 20:50
Ja bym brał 528i...
gorky
2010-06-19, 11:43
Albo to co siwy albo 3l w diesel .... diesel to spalanie w granicach 11, 12 w tej budzie w cyklu miejskim...
siwy
2010-06-19, 20:06
Diesla bym omijał ze względu na duże prawdopodobieństwo padnięcia turbiny i wysypania się wtrysków... a jeśli będzie na automacie to już w ogóle porażka - GM lubi się wysypać... w ostateczności droga impreza
ludek
2010-06-19, 23:49
...a spalanie podobne, więc...
gorky
2010-06-20, 10:14
W sumie siwy pełna racja automat do tego silnika to spore ryzyko więc chyba wiadomo...
Arkosky
2010-06-20, 11:29
za 17500 ciężko diesla kupić i nic nie robić w nim, a koszty całkiem spore. 528 chyba najlepiej, mój brat miał podobny dylemat i decyduje sie na 528
edziu
2010-06-20, 16:04
Wszystkie wyżej wymienione motorki ,mają wady i zalety.Ogólnie silniki bmw, uważane są za bardzo dobre.Wszystko zależy co i od kogo kupisz.Po za tym Bunia na gaz,to tak jak dla mnie pełen obciach     Pozdrawiam i życzę powodzenia w zakupie
DRIVER525
2010-06-21, 16:48
Proponuję 540 nadmiar mocy    i z gazem ekonomicznie będzie    raczej.Ale tak normalnie to 528

a 2.5 vanos nie miał przypadkiem 192KM a nie 170KM ?
ludek
2010-06-22, 09:21
 	  			  

a 2.5 vanos nie miał przypadkiem 192KM a nie 170KM ?


M52 miał 170 KM
M54 miał 192 KM -ale to końcówka produkcji i zupełnie inne $
Oree
2010-06-22, 14:31
M52 czyli 523i

M54 czyli 525i

czyż nie?
siwy
2010-06-22, 14:50
Jo.
LENAR83
2010-06-22, 14:53
Tak jest Oree   

M54 były po prostu w poliftówkach.
DRIVER525
2010-06-22, 15:48
Mjałem na myśli tego

M50B25 Vanos (M50TUB25)
Liczba cylindrów 6
Średnica cylindrów 84 mm
Skok tłoka 75 mm
Pojemność 2494 cm3
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 141 kW (192KM) przy 5900 obr/min
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy w E34 250 Nm przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy w E36 245 Nm przy 4200 obr/min
Tylko pewnie lata produkcji i chyba nie w e39?
Oree
2010-06-22, 16:21
DRIVER525, To jest silnik montowany w e34, ja mam taki sam tylko bez vanosa   


różnią się tym, że max mom. obrotowy w silniku z vanosem jest kilkaset obrotów wcześniej niż w tym bez vanosa

A M54 zaczęto montować od 2000 roku, czyli po lifcie silnika a przed liftem nadwozia.

Sprawdziłem, żeby się upewnić
DRIVER525
2010-06-22, 21:07
Zgadza się,ale kolega planuje zakup autka w cenie do 17500(jesli pb to z montażem gazu,lub z gazem)a to raczej z 2000roku ciężko będzie wyłapać dobry wóz,już nie wspomne o dieslu.
ludek
2010-06-22, 23:28
Najlepiej niech poszuka ladnego 528i z lat 96-99 (najlepszy z wyżej wymienionych).

Spalanie wyższe o 2 litry od 3.0d,za to spokojna głowa o kosztowne awarie.

Po zagazowaniu koszty eksploatacji będą na poziomie 520d
siwy
2010-06-23, 08:22
 	  			  
Po zagazowaniu koszty eksploatacji będą na poziomie 520d


Po dobrym gaziu max. takie koszty
dray
2010-06-23, 08:37
17500 - 4000 gaz = 13,500 na 528i - powodzenia...
siwy
2010-06-23, 09:07
Endrju... wiadomo, że gaz osobno
ludek
2010-06-23, 11:18
Oczywiście, że osobno.


Samochód to wydatek.
Gaz to inwestycja. Nikt nie każe tego robić. Ale jak się chce jeździć tanio...


Podobne tematy: