Klasyka JDM - Datsun Fairlady

Kategoria: Galeria JDMKlasyka JDM



240Z
2006-08-13, 23:47
Datsun Fairlady 2000 Roadster (SR311), 1963-1970 z dwulitrowym silnikiem U20 na dwóch podwójnych gaźnikach Mikuni. Klasyka gatunku - nadwozie oparte na ramie, tylna oś na resorach piórowych. 2000 jest rzadziej spotykany niż zwykłe Roadstery 1,6 i 1,8, przez co przeważnie są nieco droższe. Auto stoi na kołach Watanabe. Proszę nie pisać że tylko AE86 dobrze z nimi wygląda... 
















Datsun Fairlady Z 432 (PS30) 1969-1973, jeden z niewielu egzemplarzy z dwulitrowym silnikiem S20, którego design przejęto z firmy Prince Motors po jej zakupieniu przez Nissan Motor Company (stamtąd wywodzi się rodzina Skyline). Z jest autem znacznie nowocześniejszym niż Roadster - ma samonośne nadwozie i niezależne zawieszenie w postaci kolumn McPhersona zarówno z przodu jak i z tyłu. Fabrycznie JDM Fairlady Z (HS30, z kierownicą po lewej HLS30) wyposażano w silniki L20 (na resztę świata L24), powstałe przez "doklejenie" do starych "czwórek" L dwóch cylindrów - oznaczenia rodziny są takie same. Nissan wypuścił serię 420 aut wyposażonych w ten sam silnik co Skyline GT-R GC10 - wspomniany S20, mający cztery zawory na cylinder, trzy gaźniki i dwa wałki rozrządu, stąd nazwa modelu. Auto na zdjęciach poniżej też stoi na kołach Watanabe. Wbrew pozorom lusterka są fabryczne (zgodne z ówczesnymi przepisami), podobnie jak grill.











Chcąc odnosić sukcesy poza Japonią, Nissan wypuścił Fairlady 240ZG (HS30-H) z przednim zderzakiem z włókna szklanego poprawiającym aerodynamikę, poszerzeniami nadkoli nitowanymi do nadwozia, szklanymi osłonami reflektorów i lusterkami na nadkolach. Fabrycznie auta malowano tylko charakterystycznym kasztanowym lakierem. Tak jak w obu powyższych autach, felgi pochodzą z firmy Watanabe. Silnik 2,4 (jedyne auto z L24 na Japonię) w tym aucie wyposażono w trzy podwójne gaźniki. Pokrywa zaworów to rzadki JDM-only element z blokowymi literami, sam takiej szukam...













Ciekawostka - niezależnie od tego po której stronie jest kierownica, konsola środkowa pozostawała taka sama, łącznie z hamulcem ręcznym, który zawsze jest po prawej stronie tunelu skrzyni. Praktycznie jedynym różniącym się elementem jest sama deska. Na Japonię model nazwano Nissan Fairlady Z, na resztę świata z inicjatywy ówczesnego prezesa Nissana USA (pan Yutaka Katakama) nazwę zmieniono na 240Z, z marką Datsun (wszystkie auta na eksport miały na tabliczkach znamionowych "Datsun by Nissan Motor Co., Yokohama, Japan").

Jutro postaram się wkleić sporo zdjęć zmodyfikowanych 240Z.

Pozdrawiam.
Pit
2006-08-14, 11:56
:orany:   :padam:
240Z
2006-08-14, 14:02
Zgodnie z obietnicą...




































To by było na tyle. Mogę poszukać czegoś ciekawego, ale zajmie mi to trochę czasu. Tak poza tym: ImageShack jest zajebisty!

Pozdrawiam.
Kevin
2006-08-14, 14:45
Nie no wypasy  :padam: Dzis juz takich nie robia! Te auta jakby mialy wlasna osobowosc!
240Z
2006-08-14, 14:52
Nie tylko miały, mają do tej pory, do tego BABSKĄ!    Sam się o tym nieraz przekonałem...
ciastosz
2006-08-14, 15:32
Zakochalem sie w tej Nysie  :hyhy:
bartek eg6
2006-08-14, 15:36
ladne ladne    wnioskuje ze jestes posiadaczem takiego datsuna??jak tak to zapodaj gdzies foty
240Z
2006-08-14, 16:59
Tak na zachętę - resztki podłuznicy! :przestraszony: Zdrapując śrubokrętem i młotkiem oryginalną, datsunowską maź antykorozyjną niechcący przebiłem się przez przerdzewiały kawałek po prawej stronie płyty podłogowej. Efekt - jak widać - powalający.




I tak nie jest źle, bo auto przez cały czas znajdowało się w Szwajcarii, a tam nie sypią solą w zimie... Mam nadzieję że nie będę musiał ciąć podłogi.
Kevin
2006-08-14, 18:07
no, ale po foty:) poka, poka, poka!  :hyhy:
240Z
2006-08-14, 22:40
Przepraszam za jakość. Jak widać na załączonym obrazku, wówczas byłem na etapie patroszenia wnętrza. Od tamtej pory w nocnych koszmarach śnią mi się japońskie plastikowe nity. :przestraszony: 




Na razie nic więcej, bo auto obecnie jest rozebrane na części pierwsze i przechodzi przez bolesny remont blacharski. Kolor jest nieoryginalny, pod spodem jest stary lakier (oliwkowy zielony). Felgi to przespawane fabryczne stalówki, szerokość z tyłu to skromne 245 :rotfl:
Kevin
2006-08-14, 22:58
wypas! remontuj to stary! jest super!  :hyhy: zrob jak w Tokyo drift zrobili z mustangiem LOL!
Mike O.
2006-08-14, 23:26
z tym, że tutaj RB26DETT miałoby ideologiczne uzasadnienie. jakby nie było to też Nissan...


a co do autka to naprawdę fajna baza do dalszych przeróbek. powodzenia z remontem
Kevin
2006-08-14, 23:29
dokladnie! takie stare nismo na zewnatrz, a w srodeczku mlodziutki big engine   , a potem juz tylko wymiatac na miescie  :hyhy: auto piekne, chcialbym takie!
240Z
2006-08-14, 23:49





Po jakimś czasie właścicielowi znudził się fabryczny RB, więc pokręcił parę śrubek, wrzucił kilka części z poniższego obrazka, i strzelał regularne niskie 10 na stripie... Nieźle jak na trzydziestoletniego Japończyka.



Można i tak... Ale RB w moim aucie nie zagości. Wszystko w swoim czasie, za kilka miesięcy opiszę projekt na forum.
Pati
2006-08-15, 14:56
te dyuperele z ostatniej foty walają Ci sie w garażu?
Corey
2006-08-15, 16:21
no fura po kurwie-mam nadzieje ze niedlugo zobacze na zywo
240Z
2006-08-15, 17:32
Pati, niestety te rzeczy to nie ode mnie z garażu... U mnie będzie "nieco" skromnej, ale tak jak mówiłem, jak wszystko doprowadzę do ładu to opiszę to w "Naszych autach". 


Corey, niestety auto w tej chwili nie jest w Warszawie, także jutro go nie zobaczysz... Dam znać jak już będzie pomalowany i przetransportuję na lawecie do Tomaszowa Mazowieckiego, gdzie najpewniej zostawię fabryczny silnik do roboty.
Banzai
2006-08-15, 23:17
Nie no MEGA  :padam:  Zawsze je lubiłem, jak miałem 6 lat to sobie w Szwecji "pożyczyłem" ze sklepu 3 matchboxy każdy w innym kolorze  :]  

A jakbym miał takiego to bym mu wrzucił seryjne RB25DET i poszedł się położyć.
240Z
2006-08-16, 00:17
Swap na RB25 to nie problem, bo Nissan w latach 80. sprzedawał napędzane RB20 Z31, przez co łapy silnika można bez przeszkód przełożyć - taki swap robi się razem ze skrzynią z Skyline'a GTS lub GTT. Pierwszą rzeczą która się podda jest fabryczny dyfer, ale szczęśliwie niektóre dyfry są bezpośrednimi zamiennikami R180, więc można bawić się w przekładki R200 z LSD (3,90), także dyfer z 200SX lub VLSD z G35. Możliwości są duże, bo pod maską mieści się wszystko co ma 8 cylindrów lub mniej, w tym VH45, VG30, RB26 i wszystkie V8 z Detroit, ale to już inna rozmowa... Ponieważ moje auto ma startować w rajdach zabytków (nie oznacza to że będzie wolne) pozostanę przy fabrycznym L24, a jeżeli będę się chciał bawić w szybkie uliczne auto i będę miał wór pieniędzy, to kupi się drugi egzemplarz... Swoją drogą, jest jeden 280Z do sprzedania za psie pieniądze, po odbudowie i malowaniu na srebrno. Mam 100 jego zdjęć. Auto ma kilkanaście tys. km przebiegu (!), gdyż przez większość swojego życia stało w hangarze w zachodnich Niemczech, sprowadzone przez amerykańskiego żołnierza. Nie trzeba się patyczkować z największą bolączką tego auta, jaką jest blacharka, ale jest w nim kilka rzeczy do zrobienia. Jak ktoś będzie zainteresowany - dajcie znać, koleś woła 15k (tyle co nic, biorąc pod uwagę odbudowę).
Kevin
2006-08-16, 00:38
nie dos, ze zajebiste autko, to jeszcze ma ciekawa historie
240Z
2006-08-16, 14:50
Akurat moje auto ma rzeczywiście dość ciekawą historię, bo zostało kupione w Szwajcarii, gdzie się od nowości znajdowało, a w 73 roku do Europy sprowadzono między 300 a 400 samochodami (nieco więcej w 72), przez co wersje europejskie są dość rzadkie. Poprzedni właściciel przemalował ją w latach 80. na czarno (chyba olejną, wygląda średnio), zostawiając oryginalny kolor w środku. Zresztą, po co ja to piszę, skoro zrobię ładny wątek za parę miesięcy
Emre
2006-10-25, 11:16
 




























przeeeeeeeeeeeeeeechuj!!! :padam: :padam: :padam: :padam: :padam: :padam:

http://www.tunerzine.com/articles.php?id=188
Szumal
2006-10-25, 11:47
:przestraszony: 


Bóg pośród Bogów :hyhy:
240Z
2006-10-25, 12:32
A dziękuję, miło mi to słyszeć...
Star
2006-10-25, 13:28
Maciuś, nic nowego nie pokazałeś...
Emre
2006-10-25, 14:10
biorąc pod uwagę datę produkcji to napewno...
Kevin
2006-10-25, 14:21
Emre pozamiatałeś!  :hyhy: ale chłopaki wrzucajcie fotki, a mniej gadki!
Pit
2006-10-25, 15:24
ale gablota  :padam:
240Z
2006-10-25, 18:50
Do czegoś takiego będę zmierzał... Chociaż nie jestem pewien co do lakieru.




A tymczasem zapraszam do obejrzenia galerii z ClassicZCars.com!




























Silnik S20 z wersji Z432, tu zamontowany w Skyline GTR KPGC10...

























Wyścigowa głowica crossflow LY24. Yeah baby! Nie do dostania...




Megarzadka pokrywa zaworów Kakimoto Racing - tej samej firmy, co dziś robi wydechy.





Niemal niespotykany Z432R... Takich felg szukam do swojego. Też nie do dostania.















"Przepraszam, czy widział Pan gdzieś mój dach?"












'71 Safari Winner - Edgar Hermann / Hans Schuller...




Bluebird / 510 jadący równolegle z 240Z.














Tak na koniec - atrakcyjny samochód z atrakcyjnym... Dodatkiem?

Emre
2006-10-25, 22:09
zajebiście wyglądają te poszrzenia w karbonie(?)...
240Z
2006-10-26, 00:27
Mówisz o tych na białym aucie? Niby fajne, ale IMO carbon nie bardzo pasuje do charakteru oldschoolowego auta...
Emre
2006-10-26, 10:16
ogólnie to nie chodzi mi nawet o tworzywo ale zajebiście pasują poszerzenia do tego auta...
240Z
2006-10-26, 10:47
No to pięknie, bo podobne będą u mnie - zobaczymy jak będzie z szerokością, raczej będą nieco węższe...
Pit
2006-10-26, 19:46
240Z zakładaj fele z parapatem, ile one mają 9cali czy lepiej? Pasują przepięknie!  :hyhy:
240Z
2006-10-26, 20:22
Eee, na początek będzie 185/55/14... Na seryjny silnik tyle wystarczy. Potem, jak wejdzie coś mocniejszego, to pomyśli się o czymś szeeeerooookim
Walter
2006-12-28, 20:42
:padam: 


Zmienił bym tylko rpzpórke i orurowanie :dobani:

ale ogolnie :fuckyeah:
240Z
2006-12-28, 21:44
Ładny (przede wszystkim motor - RB26 rulez!), ale IMO nieco odbiega od klasycznego image'u tego auta. Tak naprawdę każdy samochód można zrobić na ładny i nowoczesny, ale nie każdy na jednocześnie ładny, dyskretny, elegancki i... fajnie oldschoolowy. 240Z należy do tej drugiej kategorii, dlatego jestem fanem raczej czegoś takiego:








Chociaż kolor nie jest najpiękniejszy (podobny do każdego firmowego Avensisa albo Mondeo), to powyższy 240Z ma coś staroświeckiego w sobie, i jest nieco lepszym sleeperem. To tylko moje 3gr.
Walter
2007-01-09, 22:07
 






Te felgi dla mnie są wypaśne :padam:
240Z
2007-01-10, 00:23
Work Equip 02 bodajże... Produkowane i dziś, piękne. A ten Datsun był bodaj w 2002 roku w Super Street, i ma L28 z 280ZXa na trzech podwójnych Weberach, musi ładnie jeździć.
Emre
2007-01-11, 21:02
 	  			  
Work Equip 02 bodajże...



03...
flejm
2009-11-20, 16:43
fura marzenie... wogole te dwa modele datsuna są przekozak




Podobne tematy: