Novynette - pytanie

Kategoria: Antykoncepcja hormonalnaNovynette



domi87
Pią Gru 11, 2009 9:18 pm
Witam.


Wczoraj skończyłam opakowanie (swoje pierwsze) tabletek Novynette. W ulotce informacyjnej, którą dostałam od lekarza ginekologa było napisane, że dzień po skończeniu opakowania, powinny nastąpić krwawienia. Niestety takowe nie wystąpiły... Zaczynam się trochę obawiać, więc proszę powiedzieć, czy to normalne.

Mam jeszcze jedno pytanie - czy podczas przerwy między opakowaniami (7dni) seks bez zabezpieczenia będzie stanowił duże ryzyko, czy lepiej w tym czasie użyć prezerwatywy?

Proszę o pomoc.
taka-sobie-ja
Pią Gru 11, 2009 10:31 pm
z ulotki novynette:


"Po przyjęciu wszystkich 21 tabletek z opakowania następuje okres 7-dniowej przerwy, w którym to powinno się pojawić krwawienie przypominające krwawienie menstruacyjne."

jak widac nie jest w niej napisane, ze krwawienie z odstawienia zaczyna sie od razu nastepnego dnia po skonczeniu opakowania, lecz ze krwawienie pojawi sie w 7-dmiodniowej przerwie. znaczy to dokladnie to, iz krwawienie moze sie zaczac zarowno 1wszego dnia przerwy jak i ostatniego! poza tym krwawienie nie musi zawsze wystepowac w ten sam dzien przerwy, nawet jesli zawsze pojawialo sie np. 3ciego dnia <to taka informacja na przyszlosc, zebys nie panikowala w razie czego>. jesli prawidlowo stosowalas tabletki tzn. zgodnie z ulotka <polecam e-ulotke na www.yasminelle.pl - od innych tabsow, ale tego samego rodzaju, wiec mozna ja odniesc takze do novynette, ktorych ulotka jest bardzo skapa, jesli chodzi o dokladne wiadomosci dot. stosowania tabletek>, to nie musisz sie martwic brakiem krwawienia, zwlaszcza ze przez 1wsze trzy opakowania organizm przyzwyczaja sie do sztucznych hormonow i moga dziac sie rozne rzeczy: plamienia w trakcie opakowan, bole glowy, piersi, brak krwawien w przerwie, mdlosci etc. jesli pojawia sie takie objawy i nie mina przy rozpoczeciu 4tego opakowania, to znaczy, ze trzeba obecne tabsy zmienic na inne. tu masz jeszcze info o braku krwawien w przerwie z w/w e-ulotki:

"Co należy zrobić, jeżeli nie wystąpi krwawienie w tygodniu przerwy

Jeżeli przyjmowano wszystkie tabletki zgodnie z harmonogramem, nie wystąpiły wymioty ani ciężka biegunka i nie przyjmowano żadnych innych leków, jest bardzo mało prawdopodobne aby wystąpiła ciąża.

Jeżeli oczekiwane krwawienie nie wystąpi dwa razy pod rząd, może to oznaczać, że jest się w ciąży. Należy natychmiast skontaktować się ze swoim lekarzem. Nie należy rozpoczynać następnego blistra dopóki nie uzyska się pewności, że nie jest się w ciąży."

jak widzisz: jesli krwawienie raz nie wystapi, to nic sie nie stalo. dop. gdy nie bedzie go dwa razy pod rzad, to najlepiej wykonac test ciazowy i udac sie do lekarza, niezaleznie od wyniku :).

co do twojego drugiego pytania, to jesli stosujesz tabsy prawidlowo, jestes zabezpieczona rowniez w czasie 7dmiodniowej przerwy, czyli mozecie wspolzyc z chlopakiem bez gumek. warunkiem bezpieczenstwa jest rozpoczecie nowego opakowania na czas, czyli robisz 7 dni bez tabletek <dzisiaj - piatek, sobota, niedziela, poniedzialek, wtorek, sroda i czwartek>, a 8mego dnia zaczynasz nowe opakowanie <piatek>!! nie mozesz tej przerwy wydluzyc po prostu, bo wtedy ryzyko ciazy jest najwieksze :)!
domi87
Pią Gru 18, 2009 5:46 pm
 	  			  
z ulotki novynette:

"Po przyjęciu wszystkich 21 tabletek z opakowania następuje okres 7-dniowej przerwy, w którym to powinno się pojawić krwawienie przypominające krwawienie menstruacyjne."

jak widac nie jest w niej napisane, ze krwawienie z odstawienia zaczyna sie od razu nastepnego dnia po skonczeniu opakowania, lecz ze krwawienie pojawi sie w 7-dmiodniowej przerwie. znaczy to dokladnie to, iz krwawienie moze sie zaczac zarowno 1wszego dnia przerwy jak i ostatniego! poza tym krwawienie nie musi zawsze wystepowac w ten sam dzien przerwy, nawet jesli zawsze pojawialo sie np. 3ciego dnia <to taka informacja na przyszlosc, zebys nie panikowala w razie czego>. jesli prawidlowo stosowalas tabletki tzn. zgodnie z ulotka <polecam e-ulotke na www.yasminelle.pl - od innych tabsow, ale tego samego rodzaju, wiec mozna ja odniesc takze do novynette, ktorych ulotka jest bardzo skapa, jesli chodzi o dokladne wiadomosci dot. stosowania tabletek>, to nie musisz sie martwic brakiem krwawienia, zwlaszcza ze przez 1wsze trzy opakowania organizm przyzwyczaja sie do sztucznych hormonow i moga dziac sie rozne rzeczy: plamienia w trakcie opakowan, bole glowy, piersi, brak krwawien w przerwie, mdlosci etc. jesli pojawia sie takie objawy i nie mina przy rozpoczeciu 4tego opakowania, to znaczy, ze trzeba obecne tabsy zmienic na inne. tu masz jeszcze info o braku krwawien w przerwie z w/w e-ulotki:

"Co należy zrobić, jeżeli nie wystąpi krwawienie w tygodniu przerwy

Jeżeli przyjmowano wszystkie tabletki zgodnie z harmonogramem, nie wystąpiły wymioty ani ciężka biegunka i nie przyjmowano żadnych innych leków, jest bardzo mało prawdopodobne aby wystąpiła ciąża.

Jeżeli oczekiwane krwawienie nie wystąpi dwa razy pod rząd, może to oznaczać, że jest się w ciąży. Należy natychmiast skontaktować się ze swoim lekarzem. Nie należy rozpoczynać następnego blistra dopóki nie uzyska się pewności, że nie jest się w ciąży."

jak widzisz: jesli krwawienie raz nie wystapi, to nic sie nie stalo. dop. gdy nie bedzie go dwa razy pod rzad, to najlepiej wykonac test ciazowy i udac sie do lekarza, niezaleznie od wyniku :).

co do twojego drugiego pytania, to jesli stosujesz tabsy prawidlowo, jestes zabezpieczona rowniez w czasie 7dmiodniowej przerwy, czyli mozecie wspolzyc z chlopakiem bez gumek. warunkiem bezpieczenstwa jest rozpoczecie nowego opakowania na czas, czyli robisz 7 dni bez tabletek <dzisiaj - piatek, sobota, niedziela, poniedzialek, wtorek, sroda i czwartek>, a 8mego dnia zaczynasz nowe opakowanie <piatek>!! nie mozesz tej przerwy wydluzyc po prostu, bo wtedy ryzyko ciazy jest najwieksze :)!



dziękuję za pomoc


Podobne tematy: